onbegrepen-onvruchtbaar-meiden (oompjes...) en volop in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jo1978, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik heb ook maandag spuitcusus 10uur :D dit echt allemaal heel toevallig :D

2. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Hahaha ik om 9 uur! Nou dat schept een band laat maar zeggen:D:D

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hihihihi idd :D:D:D

4. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Grappig is dat! Wij hebben in het Barrahus-topic inmiddels ook diverse schrijvers gezien en gesproken. Is toch grappig als je in de wachtkamer zit en elkaar aankijkt en denkt... ben jij niet...
    Soms in de wachtkamer is het gewoon erg gezellig! En is het bijna jammer als je aan de beurt bent!

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hihihi, ik heb het eigenlijk nooit gezellig in de wachtkamer ;) ben meestal te zenuwachtig en baal meestal van de dikke buiken :)

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ja dat is ind grappig! Waar is het Barrehus?

Ik heb het ook nooit gezellig want ik zit ind altijd te kijken naar die dikke buiken. Nou ja we kunnen elkaar maandag niet spreken want jij bent een uur later, dan ben ik waarschijnlijk al weg.

7. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Dat is het fijne van het Barrahus. Is een kliniek in Wirdum (bij Leeuwarden) die alleen maar vrouwen behandeld met vruchtbaarheidsproblemen. Geen dikke buiken dus! Zodra je de 12 weken voorbij bent moet je naar een gewoon ziekenhuis. En iedereen zit in het hetzelfde schuitje, dus een en al begrip :D

8. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Vergeet er alleen nog bij te vertellen dat de kliniek helaas dichtgaat. De gyn gaat met pensioen en er is geen overname kandidaat gevonden :(

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ja dat is heel fijn dan, wel erg balen dat tie dicht moet! Waar moet je dan heen weet je dat al?
    Mhhh het is vandaag alweer zo'n productieve dag;)

10. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hey meiden, hier nog een OOMpje! Hier ook allerlei basisonderzoeken gedaan en geen oorzaak gevonden. Aan de ene kant natuurlijk een opluchting maar ook zeker frustrerend. Want waarom lukt het dan bij anderen wel en bij ons niet :(.
    Ik denk ook vaak dat wij misschien genetisch niet matchen ofzo :(. En aan de andere kant, ik ben 12 jaar geleden geopereerd aan een geperforeerde blindedarmontsteking en nu bleek laatst op de echo te zien dat mijn linker eierstok verkleefd zit aan mijn baarmoeder. Dus nu denk ik weer dat er misschien wel meer verkleefd zit waardoor het eitje helemaal niet opgevangen kan worden in de eileider. Tja, dan kan eileider wel mooi open zijn, maar als ei niet opgevangen kan worden ;). Nou ja, allemaal hersenspinsels om maar een oorzaak te zoeken :D.

Eerst morgen maar eens de 1e IUI behandeling ondergaan en hopen dat IUI voor ons de oplossing is, maar ik vrees heeeeeeeeeel eerlijk van niet :):(

Meiden, die nu hormonen gebruiken, even een vraagje. Hebben jullie veel last van de hormonen? Ik heb van de Clomid knallende koppijn gehad, maar van de Pregnyl (gisteren geprikt) heb ik tot nu toe nog geen last van iets.

11. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Hi Emma, welkom hier!
    Je kunt er helemaal suf van worden he? Al die oorzaken zoeken... ben gek op cola, niet in liters, maar af en toe een glas vind ik heerlijk. Maar sinds er iemand mij verteld heeft dat cola wel eens slecht voor de vruchtbaarheid zou kunnen zijn, smaakt het weer een stuk minder :(

Maar er is bij jou 'maar' 1 eierstok verkleefd? Als je dan een eitje op de andere kant hebt, moet het goedkomen, toch? :D
    Was het maar zo simpel he? Maar goed, meer kansen met IUI en zeker als je er hormonen bij mag gebruiken!

Ik heb geen clomid gehad, maar hoor daar veel meer klachten over dan over puregon. Daar merk ik echt helemaal niks van. Van de pregnyl heb ik soms geen last en soms krijg ik er een echt zwangerschapsgevoel van. Vooral groeiende en pijnlijke (.)(.).

En morgen al IUI?! Succes!! Hoeveel eitjes heb je?

12. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik heb soms wel last van de pregnyl en soms niet. Als ik last heb is het vooral van gevoelige borsten, verder niet echt. Spannend joh, de 1e IUI!

@Kaat ik heb gister voor het eerst sinds een tijdje weer op mijn peerd gereden, ze had een hoefzweer :( maar is nu dus beter :)

@ vakantie: ik heb vakantie :D officieel vandaag pas, maar ik heb woensdag voor t laatst gewerkt. Ook ik werk in de zorg, dus onregelmatig. Alleen geen nachtdiensten voor een jaar, wegens het niet zwanger worden. Allemaal via de bedrijfsarts geregeld en met dank aan een begripvolle leidinggevende. Woensdag gaan we op vakantie, yeah!

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Jo, volgens mij kennen wij elkaar van het babyrinth, toch :D

Gisteren bij FM had ik 1 follikel van 20mm en 2 follikels van 13mm, dus waarschijnlijk maar 1 ei die gaat springen maar gyn gaf aan dat die andere 2 misschien ook nog mee gaan doen.

Zeg, even een vraagje over de IUI. Hoeveel uur zat er bij jullie tussen Pregnyl en IUI? Ik heb gisteren donderdag 16.00 uur Pregnyl geprikt en heb dan zaterdagochtend om 8.45 uur IUI. Ik heb zo'n gevoel dat dit veel te laat is :(

14. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Emma, Welkom! En ja de frustratie ken ik! Heel veel succes met je IUI poging!

Dopey, Jee een hoefzweer is nooit leuk. Wat kunnen ze dan zielig zijn he! Waar ga je heen op vakantie?

15. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Toen ik het had ingetypt dacht ik al dat jij die was van die eitjes van 20 en 13 mm :D. Yep, van het babyrinth! Zou mooi zijn als die 2 van 13 ook nog mee gaan doen!
    De verschillende ziekenhuizen hielden bij mij altijd 36 uur aan tussen de pregnylspuit en de inseminatie. De eitjes zouden dan springen. Bij jou is dat nu 40 uur, maar dat moet ook nog wel op tijd zijn hoor!

16. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik wil jullie allemaal een fijn weekend toewensen, ik ga zometeen richting m'n tuin8) en het weekend heb ik een vrijgezellefeest dus ik kan helaas niets doen aan mijn forumverslaving.

17. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hey meiden,

@ Kaat, idd wel jammer dat er een uur tussen zit maandag, denk dat jij idd al weg bent als ik er ben ;)

@ Jo, wel een fijne kliniek dan, jammer dat hij sluit

@ Emma, welkom, en die frustraties zijn heel herkenbaar idd :( succes morgen, volgens mij is het nog wel op tijd trouwens, want in mijn formulieren staat ook dat het ongveer 40 uur na de spuit de inseminatie is

@ Dopey, fijne vakantie :) fijn dat je het zo met je werk hebt kunen regelen trouwens

Hoe hebben jullie dat idd gedaan met werk enz? hebben jullie vertelt dat jullie in de MMM zit of niet?
    Ik heb wel gister meteen vertelt hoe het zat, hij was gelukkig ook heel begripvol, had het ook in de omgeving veel gezien, dus snapte het daarom ook wel. en ik wou het graag vertellen omdat ik toch veel meer vrij zal moeten hebben.

Liefs Dina

18. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Ik heb het ook verteld Dina. Zodra ik echt de MMM in ging met IUI's en zo heb ik het aan mijn baas & collega's verteld. Iedereen reageerde bij mij ook heel begripvol en is erg geïnteresseerd en leeft mee. Heb er zelfs veel steun aan!

Kaat: je hebt gelijk! Ik ga ook veel buiten zitten en zondag een uitje van ons team, dus dan ook niet op ZP. Maar maandag zijn we terug :D. (Vanaf onze werkplekken :D)

19. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Hier ook openheid van zaken gegeven op het werk hoor. Onregelmatig werk, dus zo nu en dan moet ik ook een dienst ruilen of iets eerder weg en ik heb het idee dat mijn collega's dat makkelijker doen als ze weten waarom het is ;) Bovendien weten ze ook van de miskramen, dat vind ik wel handig. Scheelt enorm veel begrip. OK ik zal het maar zeggen, ik ben zelf verloskundige in een ziekenhuis...niet altijd het handigst qua beroep.

@Emma ik heb vaak ongeveer dezelfde tijden, 18u Pregnyl en dan rond 10u de IUI. Jouw schema lijkt me prima.

Ik ga naar IJsland op vakantie :)

dames een fijn en zonnig weekend!

20. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Verloskundige? :( nee, niet echt ideaal in deze situatie.. maar ja, dat wist je ook niet toen je eraan begon!

IJsland?! Lekker zeg! Geen last van aswolken? En je doet ook nog aan het goeie doel, de ijslanders weer een beetje uit de crisis helpen :D. Goed bezig!! Veel plezier!

Deel Deze Pagina