onbegrepen onvruchtbaarheid wie nog meer

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sjolie, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elle

    elle Actief lid

    Tja, ik hoop natuurlijk nog steeds dat er een wondertje mag komen... maar anders hoop ik dat ze ons nu wel verder kunnen helpen. Las ergens dat je soms 2,5 jaar moet wachten en wij zijn nu 2 jaar bezig. Dus ben benieuwd. Ik verwacht IUI.
    xx
     
  2. elle

    elle Actief lid

    ps naar welk ziekenhuis ga je eigenlijk?
     
  3. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi elle

    heel veel succes maandag, en ja inderdaad zonder behandelingen een klein wondertje zou het mooiste zijn.

    groetjes sjolie
     
  4. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daan ook al zijn alle uitslagen goed en krijg je 'gewoon' een goede eisprong van jezelf dan proberen ze met Clomid (of in later stadium vaak met Puregon o.i.d.) om toch meer dan 1 eitje te laten rijpen, zou de kans dan toch weer wat verhogen.
     
  5. Eendje

    Eendje Lid

    18 mrt 2007
    64
    0
    0
    Hoi Elle, heel veel succes maandag! Hou ons op de hoogte!
     
  6. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meiden,
    bedankt voor jullie reacties. Ik zal het toch eens aan de gyn vragen. Ik zelf heb alsmaar het gevoel alsof het innestelen gewoon niet lukt. ben de laatste maanden vaak wel een dagje of zelfs meer overtijd geweest en als ik dan teste dan had ik toch soms een heel licht streepje, maar op een of andere manier wil het gewoon niet doorzetten zeg maar.
    ook deze maand dus weer niet..., maar ja, we blijven hopen en toch proberen nu we de goede uitslagen hebben gekregen het wat meer naar de achtergrond te verplaatsen.

    jullie ook allemaal veel succes.

    Liefs,
    Daan
     
  7. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi daan

    balen dat je weer ongie bent geworden, en inderdaad gewoon de gyn vragen.
    Hee en jij ook veel succes deze ronde

    groetjes sjolie
     
  8. Tyra

    Tyra Actief lid

    18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Hoi Daan,

    Mijn moeder had dat ook, telkens als ze ca.1 week zwanger was, verloor ze het vruchtje zeg maar.
    Door onderzoek bleek dat na de bevruchting haar baarmoedermond bleef open staan en daar door het vruchtje verdween. Daarna werd meteen na een "positieve" test haar baarmoedermond afgebonden, brrr lijkt me geen pretje, maar goed sterke mama, want daarna zijn mijn zus en ik nog geboren.
     
  9. elle

    elle Actief lid

    Dank je wel hoor! Ik houd jullie meiden wel even op de hoogte goed? ;)
     
  10. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hallo

    Ik heb afgelopen zaterdag dan eindelijk een samenlevingstest gehad en wat bleek wel zaadjes maar geen levende, vijandig slijm kan de oorzaak zijn.
    Volgende maand nog 1 keer proberen met hormonen, als dat niet lukt gaan we voor IUI-behandelingen.

    groetjes sjolie
     
  11. Eendje

    Eendje Lid

    18 mrt 2007
    64
    0
    0
    Aha, dat kan inderdaad een verklaring zijn! Ik dacht dat je alle onderzoeken al had gehad. Maar met vijandig slijm en IUI zijn veel goede resultaten bekend, dus nog alle goede hoop voor jou!
     
  12. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi eendje

    Ik dacht ook dat ik alle onderzoeken had gehad, maar las toen hier over een samenlevingstest en heb dit toen gevraagt.
    De gyn. zei dat ze dat daar normaal niet deden maar kwam hier afgelopen vrijdag toch op terug.
    Misschien heb ik dan eindelijk mijn reden, waar je al niet blij mee kunt zijn in de MMM

    Groetjes sjolie
     
  13. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hi
    Wij zitten nu in ronde 37. Ook bij ons is er onverklaarbare onvruchtbaarheid. Wij zijn er voor gegaan in okt. 04. In januari 2006 bij de huisarts geweest. In april 2006 een HSG gehad. Een paar maanden erna zijn we begonnen met iui. 4e iui zwanger maar helaas geeindigd in een mk.
    Daarna nog 3x iui gedaan. En vandaag ben ik begonnen met de neusspray voor de ivf.
     
  14. elle

    elle Actief lid

    He meid, wat een heftige tijd moeten de afgelopen jaren voor jullie zijn geweest. Ik hoop dat IVF jullie snel een wondertje mag brengen.
    Dat met de neusspray, is dat iets nieuws?
     
  15. Eendje

    Eendje Lid

    18 mrt 2007
    64
    0
    0
    Pffff Funny Me, ook al zo lang bezig... Dus ook al 3 jaar!
    Ben ook 1 x zwanger geweest, spontaan, maar eindigde dus ook in een missed abortion.
    Ik hoop echt voor je dat IVF de oplossing is en je eindelijk zwanger mag worden en blijven! Hu je ons hier ook op de hoogte? Ik hunker echt naar positieve verhalen!
     
  16. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi funnyme

    pfffff ronde 37, ik zit in ronde 24 en vind dit al erg zwaar laat staan 37.
    Ik wens je heel veel succes met IVF, hopelijk mag dit snel slagen.

    groetjes sjolie
     
  17. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,
    Jullie zijn lief met je reacties!

    Elle, geloof dat het inderdaad iets is van de laatste tijd die spray. Maar weet t niet zeker. Ik mocht ipv de spray ook spuiten, maar omdat ik straks al genoeg spuiten moet zetten vond ik dit beter. Hoe was het bij de gyn?

    Eendje, ja hoor ik hou je op de hoogte. Als je mij ook op de hoogte houdt! Hoezo ff geen zh meer voor jullie?

    Sjolie, ik heb het er ook niet altijd moeilijk mee hoor dat we al zo lang bezig zijn. Maar dat mag altijd toch?

    Ik voel me best rot, aanstaande zaterdag zou ik uitgerekend zijn en daar heb ik het best moeilijk mee.
     
  18. elle

    elle Actief lid

    Lief dat je er naar vraagt. De gyn wil deze maand nog eens een cylcusanalyse doen omdat ik tussentijds bloed verlies en mijn cylcus wat onregelmatig is. Verder komt er deze maand een semen opwerk test (? zeg ik het zo goed?) en mogen we 31 okt terugkomen voor evaluatie en iui intake gesprek.

    xx
     
  19. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi elle

    Dus toch naar de IUI.
    Ik zie dat je nog 5 dagen moet wachten, spannend.

    groetjes sjolie
     
  20. Zuster Suus

    Zuster Suus Actief lid

    25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Hoi meiden,

    Hier ook iemand met (tot nu toe) onbegrepen onvruchtbaarheid. In het ziekenhuis waar ik kom doen ze alleen geen samenlevingstest, dus vijandig slijm zou het nog kunnen zijn. Ik ben nu bezig met mijn 1e IUI. Vrijdag de eerste follikelmeting. Ben heel benieuwd. Verwacht volgende week ergens een insiminatie.
    Ik spuit vanaf dag 3 met Puregon en zodra mijn follikel ver genoeg gerijpt is, dan spuit ik eenmalig Pregnyl en dan 36 uur later is de insiminatie.
    Het idee is om na 3 mislukte IUI pogingen een kijkoperatie te doen en na de 6e mislukte IUI gaan we door voor IVF. Hoop natuurlijk dat dat allemaal niet nodig is!

    Succes allemaal meiden!

    Groetjes Susanne
     

Deel Deze Pagina