Dit vooral! Het beestje kan er niets aan doen dat hij zo is, waarschijnlijk beet hij omdat hij jullie zoon en het buurmeisje als een dreiging zag? Het lijkt er idd sterk op dat ze niet weten hoe of gewoon geen moeite willen doen om het beestje af te richten. Dat jij de hond weg hield en hem corrigeerde viel denk ik bij je schoonvader in het verkeerde keelgat want hij weet denk ik wel dat hij dat had moeten doen. Het zijn natuurlijk allemaal maar aannames, maargoed. Is er geen mogelijkheid om met zijn allen om de tafel te gaan zitten en dit en de andere irritaties/issues eens goed te bespreken? Zou jammer zijn als jullie zoontje straks een opa moet missen terwijl het misschien allemaal opgelost kan worden.
+1 Ongelooflijk dit! Geen enkel moeite willen doen voor je kleinkind 😨 Alsof ze maar al te graag het contact willen verbreken, er wordt wel erg gemakzuchtig gereageerd door je schoonvader en vriendin. Zo laag om nog eens achter je rug om andere mensen in het probleem betrekken. Ze willen alleen maar hun gelijk krijgen! Brrr, krijg er kriebels van! Ik hoop voor je zoontje dat het toch nog goed komt.
Even de andere kant, ik heb een hekel aan dieren, laat dat voorop staan... Maar, mijn ouders+zussen+vriendinnen hebben ook een hondje. Die beestjes zijn speels, willen inderdaad snuffen aan een kind/volwassene. Dat een bekje van zo'n beestje open en dicht gaat, houdt niet in dat hij bijt/hapt. Daar doet ie niks slechts mee. Als hij werkelijk had gebeten had je het geweten ook, zeker bij een jack russel. Die beestjes zijn sterk en vasthoudend. Als het buurmeisje was gebeten had haar moeder dat zeker gezien. Mijn ouders hebben vroeger een jack russel gehad en was een fantastisch beest, maar die tanden zag je wel na een stoeipartij. Kortom, je overdrijft naar mijn idee en hebt gewoon een pesthekel aan de mensen er om heen. Beestje heeft nog niks gedaan, maar je vertrouwd het gewoon niet. Maar ga dan niet afgeven op een onschuldig speels hondje. En let op, ik heb echt een hekel aan beesten, ik vind ze vies. Maar vertrouwen dat doe ik ze wel. Ik ga van mijn ouders/zussen/vriendinnen echt niet verwachten dat ze hun hond gaan opsluiten. Als ik ergens kom met mijn kind sluit ik hem ook niet op in de bezemkast. Voor hun is hun hond net als mijn kind, zeer belangrijk.
@hetlichtje, ik heb echt geen pesthekel aan de mensen eromheen hoor. Ik ken m'n schoonvader nu al zo'n 7 jaar en heb verder nooit echt iets als een ruzie met hem gehad of wat dan ook. En z'n vriendin kennen we 'pas' 2 of 3 jaartjes, hebben we ook nooit problemen mee gehad, alleen merkte we op dat ze laatste tijd heel vaak niet lekker in haar vel zat en dit ook naar iedereen uitte.. Ja we waren het niet altijd met elkaar eens enzo, maar ik heb niets tegen hun en zover andersom dus ook niet. Ze mochten zelfs beide bij m'n bevalling zijn, om zo ook maar even aan te geven dat ik echt niets tegen ze heb. Alleen hierin vind ik dat ze te ver gaan. Wat betreft het bijten ben ik er echt zeker van dat dat niet speels was. Ze deed het echt omdat ik iets oppakte wat van haar niet mocht. En wat ik ook al zei, ik verwacht ook niet dat ze de hond opsluiten. Zou ontzettend fijn zijn als je ziet hoe die hond dan doet, maar ik vind dat hun keuze. Ik wil alleen de hond op afstand houden. Ik weet overigens niet hoe het verder gelopen is, maar ik heb gehoord dat ze de kat vandaag ergens opgehaald hebben. Dus die hebben ze nu in huis.. Dat idee zal dus ook niemand ze meer uit hun hoofd praten.
Wat is dit nou toch voor n reactie. Wat een aannames, ongefundeerde opmerkingen en rare vergelijkingen. (Kind in bezemkast). Wij hebben zelf n hond. Lief, enthousiast en de kinderen kunnen er alles mee doen. Maar als er andere kinderen over de vloer komen, gaat hij eerst even in de bench of buiten omdat hij gewoon enthousiast is en niet iedereen dat fijn vindt. En wij kiezen voor een huisdier en moeten daar de verantwoordelijkheid voor nemen. Snap jouw reactie dus volledig ts, aangezien je schoonouders dit niet doen.