onbegrip bij (verplichte) rust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam....ze kunnen jou toch ook wel opzoeken???

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Napoleon, haha. Geweldig stukje en inderdaad zo herkenbaar en waar.

3. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik vind je absoluut geen aansteller! De mensen die dat wel vinden of vinden dat je leeft om hen te plezieren kan je nu het beste links laten liggen, ook al zijn dat dan je schoonouders. Ik zou dat ook gewoon (via je partner) tegen je schoonouders zeggen. En zij kunnen toch ook naar jou toe komen of niet? Niets van aan trekken jij en je baby zijn nu het belangrijkste!

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik herken het wel .. ik ben nu erg moe en veel bekkenpijn..maar nog krij gik onbegrip van mijn moeder .. die wilt steeds dat ik wat doe voor haar..laatst ook wilt ze graag koffie v/d aanbieding zegt ze : wil je morgen koffie voor me halen. Ik zeg maaaamm zie je niet dat ik amper kan lopen laat staan fftjes naar het centrum fietsen en terug lukt tochgewoon niet. Kijkt ze me hoofschuddend aan en zegt ja vroeger had ik nergens last van en moet je jou zien je lijkt wel een oma. Ik vind je echt zielig en blablablaa

5. Momfulness

@Sila, dat gaat wel heel ver hoor, dat je moeder zo doet!

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja vind ik ook:( en nu helpt mijn man me altijd omdat ik bekkenpijn heb.. en nu gaat ze opeens op vakantie terwijl ik hoogzwanger ben ok ze mag ook wel maar ik had haar opgegeven als mantelzorger . En ik vroeg laatst aan haar wat ik moet doen als ik op een gegeven moment niks meer kan..mijn man werkt ..zegt ze ja je hebt zelf toch ook handen en voeten :$ en stel je niet aan van een beetje pijn ga je niet dood van etc:(:(:(

7. Momfulness

@Sisa, wat vervelend voor jou en egoistisch van je moeder. Is er nog iemand anders die je als mantelzorger kunt opgeven? Mijn moeder heeft meer zoiets van: je moet er wel uit komen, anders wordt je depressief... Ze helpt wel in het huishouden dus dat is wel lief.

Ze heeft ergens ook wel gelijk, ik kan natuurlijk niet nog 5 weken binnen blijven zitten. Maar ja, ik kom mezelf iedere keer weer tegen als ik me laat overhalen om weg te gaan.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Herkenbaar. Maar dan niet bij schoonouders. Die zijn gelukkig wel heel begripvol.
    Ik had het woensdag op het werk (nu gelukkig verlof). Had maandag nog aan alle apparatuur gehangen in zh ivm vermoeden zw. vergiftiging. Baas wilde dat ik onderste uit kan haalde, deed te weinig en nog een hoop gezeik (sorry). Maar ik kwam wel werken na alles wat gebeurd was!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@ Luna wat ontzettend lief van je moeder.

Nou nee ik kan niemand anders opgeven omdat iedereeN nnatuurlijk op vakantie is , maar misschien dat mijn man vrij kan krijgen van zijn werk. Nu heb ik zoiets van ik zie wel , wat ik kan doen nog qua huishouden doe ik en als het niet lukt jammer dan , het hoeft ook niet spik en span nu.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

OMG!! Die spoort niet die moeder van jou! :$:$:$:$:$

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Overigens heb ik zelf zware bi dus ik weet hoe je je voelt. Had het bij mijn eerste zwangerschap ook en nu loopt er dus ook een kleine dreumes rond. Ik kan max. 10 minuten lopen/huishouden doen dus alles schiet er nu bij in. Jammer dan maar.

12. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dit kon mijn moeder wel zijn.. Ze is geopereerd en normaal als ze wat heeft (ook trouwens als ze niks heeft) zorg ik ook dat daar de boel een beetje draaiende blijft.. Even een lapje door de batsel, even de ramen lappen, dweilen, etc.. Meer het zware werk dus..

Maar nu ben ik echt ziek, dat waarschijnlijk naast mijn zwangerschap (wss galblaas) en verwacht ze nog exact hetzelfde van me.. Ik moet wel zeggen ze begint nu in te dimmen (bijna poeslief), nou de gyn. zei dat ik er niet goed uit zie en nou ik met spoed een echo krijg, maar daarvoor toen ik zelf al niet meer kon was het gewoon living hell voor me.. Maar zij heeft nog wel aanzien tegenover dokters (lekker ouderwets) dus dat werkt dan wel weer.. Ze gaat ook wel eens mee en dan hoort ze ook wat de gyn. zegt en dat werkt wel;)

@TS; En praat me ook niet van schoonouders, vooral niet van schoonmoeders.. Verschrikkelijk!! Alhoewel die nu wel heel graag oma wil worden, dus dat scheelt!:)

Gr.
    Carlien

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

Wat vervelend die onbegrip,en notabene van je eigen familie,ik ben nu 19 weken zwanger en ivm langdurige harde buiken,moet ik me nu ook weer zo rustig mogelijk houden,bij de vorige zwangerschap moest ik vanaf 24 weken plat,nou 1 ding jou beebje is het belangrijkst,dus laat iedereen die daar geen begrip voor heeft maar lullen,ik heb gelukkig wel enorm veel begrip van familie,maar mijn schoonmoeder heeft bij de eerste zwangerschap ook gezegd;
    Zwangerschap is geen ziekte hoor je bent gewoon zwanger dus niet zeuren,maar mijn bmm was wel ingekort en de placenta al rijp op 24 weken dus tis maar goed dat ik me rustig hield anders was t wellicht neit zo positief afgelopen.

ik kan me zo boos maken om die mensne die van die onbenullige opmerikingen maken,je krijgt niet voor niets echo's en je loopt niet voor niets bij een gyn.

Meid laat je niet op je kop zitten hoor.

14. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Grrrrr ik kan zo boos worden om dit soort opmerkingen he!
    Ook ik moest vanaf 26 weken verplicht plat, omdat ik teveel harde buiken had met 31 weken ook getoucheerd, bleek dat ik ook al ontsluiting heb. Mijn vlos was echt bang dat de kleine eerder zou komen, en aangezien wij allemaal kleine kinderen krijgen was dit absoluut niet wenselijk. Nu doe ik nog steeds nie veel, ik probeer overdag ook echt nog te gaan rusten, maar met een peuter in huis is dit wel eens moeilijk. Ik zet bewust mijn telefoons uit, ik zet op hyves dat ik niet bereikbaar ben. Ik wil mijn kleintje gewoon nog een paar weekjes binnen in houden! En echt wat de hele wereld er van zegt, ( collega zei, jullie piepen zo snel tegenwoordig, vroeger klaagde we niet als we zwanger waren, ik zei nee maar jullie hoefde er ook nie bij te werken en er kwamen nog meer kindersterftes voor omdat vrouwen altijd maar doorliepen ook als dat helemaal niet wenselijk was voor de baby ) Mijn schoonmoeder zegt gewoon doodleuk het zal allemaal wel meevallen, ik zeg je heb zelf van alle kinderen bekant 8 maanden in het zh gelegen omdat je het niet trok, dus niet zeuren. Niemand kan voelen wat ik voel, dus niemand mag er over oordelen... Maar hoogst irritant is het zeker!
    Nu sinds vanochtend weer hele fikse buikkrampen :S Aaaargh....

Deel Deze Pagina