Ik sluit me aan bij deelight. Wij hebben ook een makkelijk zoontje, en ik denk dat hij echt wel ergens anders zou slapen, maar ik zie het nut er gewoon niet van in. Ik wil ook dat hij lekker in zijn eigen bedje slaapt, en dat gesleep midden in de nacht met een half slapend kind zie ik zelf niet zitten, zeker niet met die kou. Mijn schoonvader vierde 18-12 zijn verjaardag. We zijn daar eind van de middag naar toe gegaan en om half acht naar huis gegaan. Heel mijn schoonfamilie vind het volgens mij ook vreselijk tuttig. En ik vind het ook niet leuk om mezelf dat te moeten verdedigen, je krijgt dan echt het gevoel dat je het niet goed doet. En dat terwijl ik me verder heel zeker voel over onze opvoeding...probeer me er ook niet aan te storen, je hoort toch liever dat ze zeggen wat voed jij je kindje goed op...maar dat zullen ze nooit zeggen... Dus steken wij elkaar wel veren in elkaars (wel bekende plek)....We doen het gewoon goed, luister naar je gevoel. Als dat gevoel het prima vind om een kindje wel mee te nemen, vooral doen, en als dat gevoel het niet prettig vind, niet doen!!! XX
Gewoon doen wat bij jullie en jullie kindje past, in andermans ogen doe je het toch nooit goed. Wij nemen de kleine man nooit na 19u 's avonds ergens heen en regelen gewoon oppas aan huis als we weg willen. Ongeveer twee avonden in de maand dat we samen lekker weg gaan nadat de kleine op bed ligt dus hij merkt er ook niets van
hier kwa slapen herken ik het ook.. We gaan wel eens een avondje weg met haar maar dan blijvenwe zelf daar ook slapen anders zijn wij gewoon lekker om 19.00 thuis dat ze in haar eigen bedje kan slapen.. mijn zus en moeder lopen behoorlijk te zeuren aan mn kop dat ze mn dochertje te logeren willen hebben.. nou nee wij zijn het erover eens dat we ons daar nog niet goed bij voelen ze is nog te jong.. endat hebben ze maar te accepteren.. zo niet gaan ze maar bij mn broer zeuren die heeft ook een kleintje maar dan van bijna 2 maanden en die mag WEL overal logeren.. nee hoor meid doen wat jij het beste vind!
wij hebben nog geen situaties meegemaakt dat we 's avonds weg moesten. maar een dagje weg? dan gaan we afhankelijk van de reistijd op tijd naar huis, zodat we tussen half 6 en 6 uur thuis zijn. dan eten we wat en kunnen kinderen lekker naar eigen bedje toe. sophie ligt er vaak dan al om 7 uur. vind het ook zo zielig mensen die kinderen eerst ergens te slapen leggen en dan als het slaapt eruit halen om naar huis te gaan.
Ik herken het ook erg goed, vooral het slapen. We hebben ook heel wat meegemaakt met de kleine, reflux, huilbaby o.a. En dan krijg je toch die onbegrip, van je zus en/of moeder. Kreeg (of krijg nog) opmerkingen als ' hij moet gewoon wennen aan herrie en geluid en feesten' en als je dan toch gaat en je wilt je kindje te slapen leggen omdat het tijd is krijg je te horen dat hij best mag opblijven voor een keer'. En dan flink herrie maken en als je aangeeft dat je kleintje eindelijk slaapt is het van 'ochhhhh, hij slaapt er wel door heen. ' Vond (vind) dat erg kwetsend. En btw is niets ouderwets aan, ieder doet het gewoon op zijn/haar manier en men moet elkaar daarin respecteren.
Vervelend dat mensen zich altijd met je bemoeien en dat het je onzeker maakt. Ons zoontje is 6 weken en ik ken dat nog niet zo heel erg, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik ben dan ook van mening dat je moet doen wat goed voelt en nog beter: dat je moet doen wat goed is voor jouw kindje. Maar een keer proberen kan natuurlijk geen kwaad. Laat je niet gekmaken.
Dank jullie wel voor jullie reacties, doet goed om te horen dat we allemaal verschillende meningen hebben maar wel begrip en respect voor elkaar, Thanx!!! Het zal moeilijk blijven maar ik zal zeker proberen me er niet te veel van aan te trekken en mijn (onze) koers te varen omdat wij ons kind het beste kennen! groetjes
Ik begrijp je helemaal. Ik neem mijn kinderen ook niet mee op pad 's avonds. Dan horen ze gewoon op bed te liggen. De keren dat de oudste wat later op bed lag, had ik een ontzettend chagrijnig kind die vervolgens 3 dagen moest bijkomen. Hij heeft zijn slaap echt nodig. Hoe vroeger hoe beter, dan slaapt hij juist goed. Dit is altijd zo geweest. Bovendien vind ik het ook gewoon niet horen, mijn kinderen op een verjaardag in de avond. Ik merk ook wel vaak dat mensen het niet begrijpen, maar gelukkig heb ik het nooit meegemaakt dat ze het veroordelen. En ze hebben serieus hartstikke pech. Die avondfeestjes komen wel weer als de kinderen ouder zijn. Voor nu zijn ze klein en slapen ze gewoon het beste in hun eigen bedje. Die gun ik ze dus ook.
Ik ben daar inmiddels iets gemakkelijker in geworden, maar we hebben niet vaak feestjes in de avond uren. Maar wat ik wilde schrijven. Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en je moet je vooral niet verdedigen. Mensen hebben di gewoon te accepteren!