Onbegrip op werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sandra1981, 16 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1981

Sandra1981 Nieuw lid

15 feb 2006
    3
    0
    0
    Hoi!

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger, maar ik ben nog steeds een paar dagen per week verschrikkelijk misselijk. Voornamelijk 's-ochtends komt mijn eten er dan uit en soms tussen de middag. Ook ben ik verschrikkelijk moe. Ik werk op het moment fulltime en ik moet zeggen dat dit me best zwaar valt en daarbij heb ik op mijn werk ook nog veel onbegrip. Terwijl ik dus heel vaak doodziek op kantoor zit en nog geen enkele keer mij een dag ziek heb gemeld, hooguit dat ik soms wat later kom, omdat ik thuis dan eerst alles er uit gooi. Wanneer ik 's-avonds thuis kom ben ik helemaal opgebrand en moet ik eerst een uurtje slapen en het weekend moet ik helemaal bijtanken, ik ben dan meestal het hele weekend niet vooruit te branden. Ik werk nu 9 uur per dag zodat ik eens in de 2 weken een dag vrij ben, die dag heb ik ook echt nodig om bij te tanken. Nu vindt mijn leidinggevende dat ik 8 uur per dag moet gaan werken en als ik die vrije dag wil houden dat ik daar maar vakantiedagen van moet kopen. Ik weet niet of dit wel klopt. Wat is jou advies?

Groeten

Sandra

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Sandra,

wat vervelend dat je zo ziek bent. Je werkgever heeft geen gelijk dat dat van je vakantiedagen moet. Ziek is ziek. Helaas hebben veel werkgevers weinig begrip voor de situatie van zwangeren. Ik raad je aan om zo snel mogelijk een gesprek aan te gaan met de ARBO-arts. Elke werkgever moet er eentje hebben. In overleg met deze arts kun je (tijdelijk) minder werken tot je je weer wat beter voelt. Dit is de enige persoon die dat voor je kan regelen. Als ik jou was zou ik hoog inzetten, vraag bijvoorbeeld om 2 weken halve dagen, waarschijnlijk doet je dat al zo goed dat je daarna makkelijk weer fulltime aan de slag kan. Maar beloof niets, zeg dat je dat na twee weken weer wilt evalueren.
    Zorg goed voor jezelf!

Succes ermee, Mirjam

Deel Deze Pagina