5 weken zwanger en pijn in mijn buik en zij

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jennefer26, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi
    heb een vraag.
    ik ben nu 5 weken zwanger en heb al een tijdje pijn in mijn zij en buik.
    de arts heeft het al een urinetest gedaan om te kijken of ik een blaasonsteking heb want ik plas veel maar weinig.
    wat kan dit zijn?

    jennefer
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Jennefer,

    het zou inderdaad een blaasontseking kunnen zijn. Heb je de uitslag al binnen? Als de pijn heftiger wordt moet je even een echo laten maken om te kijken of er geen sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

    Mirjam
     
  3. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi de uitslag was negatief.
    en de pijn in mijn buik komt en gaat.
    ik heb op 15 maart een afspraak voor een termijn echo
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jennefer,

    als de pijn erger wordt moet je eerder actie ondernemen, anders kun je wachten tot de 15e.
    Succes!

    Mirjam
     
  5. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi mirjam
    was vergetn om te zeggen dat ik al een keer naar de gynaecoloog geweest ben met deze pijnen. ik heb nu al ongeveer 4 maanden hier last van.
    de dokter had toen kweekjes en een uitstrijkje gemaakt.
    de testen waren goed er was niks wel wat bacterieen. hij vond dat ik veel bloed verlies had toen hij het uitstijkje nam dus gaf hij me normaflor. mag ik dit nu wel gebruiken?
    kan hem pas de 15e vragen.
    jennefer
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Jennefer,

    normaflor is een middel dat gegeven wordt bij bacteriële vaginose, oftewel een te hoge zuurgraad in de vagina die door bacteriën wordt veroorzaakt. Het is juist belangrijk in de (vroege) zwangerschap om dit medicijn te blijven gebruiken. Daardoor neemt de kans op een miskraam die door die bacteriën veroorzaakt kan worden, af. Normaflor wordt vaker voorgeschreven in de zwangerschap en is een veilig middel. De werkzame stof is ascorbinezuur, dat is vitamine C. Het zorgt ervoor dat je vagina "zuurder" wordt, waardoor de bacteriën vanzelf doodgaan.

    Als je de pijn al had voordat je zwanger werd, en er is niets uit het onderzoek gekomen, dan kun je nu afwachten. Mocht de pijn heviger worden of je maakt je zorgen, bel dan je arts voor een eerdere afspraak.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina