Ik wil even het volgende met jullie delen: heb gedoucht zonder licht aan, alleen 3 kaarslichtjes aangestoken, kokos douchecrème gebruikt, het rook heerlijk en ik voelde even alle last van het moederschap van mij af vallen- voelde mij even een ander mens zo in het schemerlicht- wat een rust. daarna van die dikke zachte huis sokken aangetrokken (nieuwe) en de serie "een huis vol" ingehaald op uitzending gemist. Heerlijk. Hebben jullie nog tips om even tot jezelf te komen/ wat je soms even moet doen
Ik ga altijd sporten...dat werkt bij mij echt heel erg goed om mijn hoofd leeg te krijgen...en mediteren ook. Heerlijk.
Een boek lezen. Op een doordeweekse avond met een vriendin naar een café. Een avondje (zonder kinderen) lekker lang aan tafel eten met mijn man.
Alleen naar de stad gaan. Kom oorspronkelijk uit Den Haag. En woon nu in een gat ergens in Friesland. En is het soms te rustig. En bak ik lekker de bus naar hartje Groningen. Lekker hapje eten en shoppen. Maar ook lekker met mijn laptopje in bed liggen leuke film aan. Kan ik zo van genieten.
Ik heb een redelijk pittig jaar achter de rug. Een nieuwe vaan, gescheiden, flinke problemen met mijn ex en mijn moeder verloren. Mij helpt het om juist van alle kleine dingen in het leven te genieten. Een middagje schaatsen met de kids, een filmpje kijken op de bank met z'n allen of gewoon een rondje wandelen door het bos. Voorheen dingen waar ik echt niet kon genieten, waar ik echt geen zin in had. Door de gebeurtenissen dit jaar ben ik erg veranderd en gelukkiger dan dat ik de afgelopen jaren geweest ben. Mijn motto is dan ook geniet met de dag en van als kleine dingen in het leven.
Ik heb een mega heftig jaar gehad (en helaas gaat het in 2016 door) maar ik zwom vorige week met mijn dochter in het zwembad. En ze ging om mij nek. Het zonnetje scheen precies op ons. Soort geluksmoment. Daar haal ik mijn energie uit. Of mee zingen met muziek dat soort dingen
Ik geniet van veel dingen maar heb dit jaar een aantal dingne gedaan die me extra deden genieten. De grootste: de smartphone de deur uit. Niet meer steeds afgeleid worden maar gewoon het leven in mijn eigen hoofd leven. Routes zelf vinden. Volgende trein op borden checken. Heerlijk gevoel van vrijheid. Duurt een bericht terug iets langer, jammer dan. Ben je iets later, jammer dan. Gaat niemand dood aan Ook: langzamer van A naar B gaan en meer om me heen kijken. Dus kleine stukjes niet met de auto maar op de fiets, andere keren zelfs lopen in plaats van fietsen. Ook een mooie dit jaar was angsten overwinnen. Comfortzone is groter geworden en dat voelt ontzettend goed.
Ik hang er nog tussenin maar dat ik ook wat ik bedoel. Ik doe mijn smartphone niet weg, maar laat hem vaker bewust thuis of in mijn tas.
Ik probeer 2 avonden per week te wandelen. Ik loop dan 5 km met goede muziek op mijn hoofd. Ik kom dan helemaal tot rust. Ik heb dit echt nodig want heb echt tijd voor mezelf nodig. Ik heb ook een vaste sport avond per week met een vriendin en dat doet me ook altijd erg goed.
Wandelen met spotify aan, heerlijk. Heb het echt even nodig af en toe. Goed voor lichaam en geest of lekker in m'n eentje de stad in. Ongestoord shoppen.
Bewust om je heen te kijken naar de mooie dingen. Ik geniet ook altijd van een avondje voor mezelf. Lekker in bad, maskertje op gezicht en in haar, benen enz scheren, daarna een lekkere bodylotion, nageltjes lakken, en dan lekker op de bank ploffen met een kop thee en een leuk tijdschrift
Douchen doet me echt niks... Ik doe het uit noodzaak maar dat is het ook! Waarvan ik ontspan is wandelen, koken en bakken, even lekker internetten (de blogs die ik volg voornamelijk bijhouden) /appen met kopje thee erbij, opruimen (en dan echt dingen als een rommelige bureaula ofzo) en in de avond studeer ik Arabisch, ondanks dat je echt je hoofd erbij moet houden toch wel ontspannend.
Ha! Dat doe ik ook! Mijn man is er alleen niet zo blij mee. Slecht voor de lijn zegt hij. Verder lezen, met vriendinnen het café in.
Als de kids liggen; dan samen met mijn man hangend tegen elkaar aan film kijken. We proberen dit nu paar keer per week te doen, samen ontspannen. Ik heb mijn paardjes maar daar heb ik dan ook de kinderen bij dus ben ik nog niet echt voor mezelf bezig. Of als de jongste op bed ligt en de oudste 2 nog spelletjes doen op de wii gewoon heerlijk liggen en kijken naar die 2 en ondertussen online shoppen voor ze...heerlijk!