Extreme vermoeidheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ghurabaa, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hoi dames,

Ik ben nu 8 weken zwanger en heb sinds week 5 zoooo veel last van enorme vermoeidheid.. Nu is het sinds vorig weekend NOG erger geworden. Ik wil gewoon echt alleen maar slapen, de hele dag door..

Laatst viel ik om 21.00 uur in slaap, mijn man had me de volgende dag om 13.30 uur wakker gemaakt maar was nog diep in dromenland en de rest van de dag had ik het gevoel alsof ik helemaal niet geslapen had!

Het voelt haast als een straf om wakker te moeten blijven. De hele dag door vecht ik tegen de vermoeidheid en slaap en 's avonds heb ik amper nog de puf om wat te eten (laat staan wat te koken)..

Het is echt niet leuk meer.. :(

Heeft iemand misschien handige tips?? :(

Ik had gister bruistabletten van Supradyn gekocht, voor energie. Maar na de laatste slok moest ik gelijk overgeven, dus dat was ook niet zo'n succes..:(

2. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

hoi meid,
    ik ben ook 8 weken en 2 dagen zwanger nu en herken me heel erg in jou verhaal.
    ik ben ook extreem vermoeid.
    de dokter heeft ook nog bloed geprikt want ik denk zelfs aan pfeifer erbij of veel te laag hb want ik ben zo extreem vermoeid.
    ik moet iedere dag overdag slapen, anders trek ik het niet.
    had ik bij de eerste ook, maar kan me niet herinneren dat het zo extreem was.
    ik heb verder als tip: neem je rust.
    ik ga als ik vrij ben 's middags even rusten anders houd ik het niet vol.
    fijne zwangerschap nog

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb het ook, nu meer dan bij de eerste. Ik ga vroeg naar bed en word moe wakker. Als de kleine smiddags eentukkie gaat doen ga ik mee, anders red ik het niet. Ik probeer zoveel mogelijk te rusten.
    Laat even je bloed nakijken, wie weet komt het ergens vandaag.

4. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Bedankt voor jullie reacties!

@ Jongemeid21: Wat leuk, we zijn precies even ver :D Ben inderdaad ook constant moe, niet normaal. Ik ga wel elke avond vroeg slapen (kan simpelweg gewoon niet wakker blijven) maar overdag slapen kan ik haast niet omdat ik gewoon 32 uur per week werk.. :(

@ Miek74: Ja ik moet inderdaad mijn bloed maar eens na laten kijken. Heb 11 januari een intakegesprek bij de vk, prikken ze dan ook je bloed of pas bij de eerste echo? Die heb ik de 19e.
    Of is beide te ver weg en moet ik gewoon de huisarts bellen?

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als ik jou was zou ik gewoon de huisarts bellen. Je moet nog wel bloedprikken voor de 12 weken geloof ik, maar dan duurt het nog 2 weken voor de uitslag bij de vk ligt (dat is tenminste bij mij zo!)

6. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hoi,

Ik ben nu 20 weken zwanger en ik ben vanaf 7 weken ook echt doodmoe, net als jij omschrijft. Iedereen zei dat het rond 14 weken echt veel beter zou worden 'dan kan je de hele wereld aan!'. Nou mooi niet dus.. ik ben nog steeds MOE. Soms heb ik een goede dag, maar ook dan ben ik na het avondeten gewoon gesloopt.. Ik ben gelukkig van 32 uur werken naar 24 uur gegaan.. dan scheelt wel, nu kan ik aan het eind van de middag nog even slapen als ik moe ben. Soms ben ik gewoon te moe om te eten 's avonds, dan kan ik zo om 18:00 naar bed gaan en tot 10:00 slapen (en dan ben ik nog moe).

Ik neem ook extra vitaminepillen, en extra ijzer(Floradix). Ik heb ook al bloed laten prikken etc. maar alles is in orde.

Zelfs in de vakantie (afgelopen twee weken) was ik gewoon ontzettend moe, terwijl ik vrij weinig deed.

Kortom.. het is vervelend, maar ja.. ik geef er maar gewoon aan toe, waarschijnlijk heb ik het nodig.

Succes! (en ik hoop dat jij je na 14 weken wel beter voelt!)

7. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Dag dames

Heel herkenbaar, ook ik was en ben nog steeds erg moe....bah, niet leuk en ook niet gezellig voor thuis maar kan er niets aan doen. Hoop dat het nog beter gaat worden.....
    Succes dames!!
    Ben trouwens niet misselijk ofzo, alleen maar erg vermoeid.

8. jongemeid21

Nog meer zwangere dames die dus zoveel last hebben van vermoeidheid. Ik hoop dat de vermoeidheid minder wordt, want de dagen zijn heel vermoeiend zo

9. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Zou inderdaag even je bloed laten nakijken. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap achteraf ook bloedarmoede gehad. Tijdens deze zwangerschap ben ik vanaf 5 wkn heel erg moe geweest. Maar heb sinds deze week het gevoel dat ik weer meer energie krijg. Dus er is hoop. Zou toch wel ff laten checken en je niet laten afschepen met de mededeling 'dat hoort erbij' o.i.d. Als je het zo extreem hebt....

10. paulien83

paulien83 Nieuw lid

24 jan 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames.

Al vanaf het begin van m'n zwangerschap heb ik last van extreme moeheid.Ben nu 15 weken en 2 dagen zwanger. Ik was even op het net aan het kijken of er ook meer meiden last van dit verschijnsel hebben. nou ik zie het al, ik ben niet de enige. Voel me af en toe zo onbegrepen!! Vooral door baas en collega's. Van december tot 2 weken geleden ben ik bij huis. Ben nu weer aan het werk voor halve dagen. normaal gesproken werk ik full-time, maar houd het echt niet vol.
    's Middags thuisgekomen ga ik naar bed, waar ik een paar uurtjes slaap, en ook 's avonds ben ik vroeg moe.
    Herkennen jullie dit?? Dat mensen je niet begrijpen en je het gevoel geven dat je de enige bent met dit verschijnsel? Heb soms het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen.
    ik ben benieuwd naarjullie reacties

11. jongemeid21

ik ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger en ik ben nog steeds ontzettend vermoeid. hoop dat het minder wordt. tis soms echt een straf om op te moeten zijn.
    ik moet iedere dag even tussen de middag slapen.
    wanneer ik moet werken houd ik de werkdag amper vol en als ik thuis kom ben ik helemaal kapot.
    zou het liefst naar bed toe gaan maar ikheb nog een kleintje rondlopen dus dat gaat niet.
    die vermoeidheid ik hoop dat dat minder wordt

12. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha, ben net wakker; effe tukkie gedaan op de bank; heerlijk.
    Ik breng post rond, 2 wijken, maar dat is nu voor mij niet meer te behapstukken; Ben erg moe (wel een beetje bij vlagen; ik heb er wel eens een dag tussen dat het beter gaat), en als ik 2 uur intensief heb bezorgd, ben ik helemaal klaar. Ben nu dus drastisch aan het afbouwen. Ik herken inderdaad wel een beetje het gevoel dat je niet helemaal serieus wordt genomen; mijn lief zei vorige week nog: "En je bent nog maar 9 weken!?" Vroeger was mijn vader precies zo en vond al gauw dat je je aanstelde of zo. Echter hij is nu diegene die "waakt" over mijn gezondheid/gesteldheid etc., dat is wel grappig om te zien. Dus waar mijn man het allemaal nog niet zo in de gaten heeft, maakt papa zich alleen maar zorgen om mij... Ik heb vorige week bloed laten prikken iv.m. de combinatietest, dus we horen vanzelf wat daar uit komt. Tot die tijd neem ik mijn rust. Na een MK 4 jaar terug is deze ZW me heilig, dus als mijn lichaam zegt "Wow, take it slow, baby", dan doe ik dat met alle liefde van de wereld. Schijt aan de wereld. WIJ moeten er straks een baby uitpoepen! Kom daar maar eens om bij de mannen, haha.... Zie het met die moeheid maar zo; we zijn nu vast reserves aan het opbouwen; hebben we straks na alle extra tukkies hopelijk voldoende energie om te persen en te puffen ;)

13. suusje2301

19 nov 2007
    24
    0
    0
    leiden
    HOi allemaal en met name paulien83,

Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en vanaf het begin erg moe. Ik heb er tot een aantal weken geleden gewoon mee doorgelopen en steeds rustmomenten gepakt die ik kon pakken. Helaas heeft het me opgebroken en ik heb de maand januari dan ook als een soort zombie rondgelopen, was ook net met een nieuwe baan begonnen. Werd niet gewaardeerd en nu ik ziek thuis ben wordt er aan alle kanten aan me getrokken om weer te gaan werken. Moet binnen twee weken een soort plan van aanpak hebben voor de bedrijfsarts. Ik krijg de indruk dat iedereen maar denkt dat ik me aanstel ofzo. Ik vind het wel fijn om te lezen dat er nog meer vrouwen zijn die daar last van hebben (niet zo fijn voor jullie natuurlijk).
    Gelukkig slaapt de grote broer in wording nog overdag zodat ik ook een tukkie kan doen.
    Dat stralend zwanger zijn en de hele wereld aan kunnen ken ik dus niet.
    groeten, suusje2301

Deel Deze Pagina