Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    #201 Neuzeke, 13 sep 2019
    Laatst bewerkt: 13 sep 2019
    Al die ballen omhoog houden.
    Doe nu eens niet zo gek rond een zwemles afzeggen voor een verjaardagsfeestje.
    Alsof je kweni wat moet doen.

Jij mag mij gerust raar vinden en dingen die ik niet gezegd heb erbij fantaseren hoor.
    :|:thumup:

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Maar hoe groot worden de verjaardagen dan wel niet gehouden. Ik nodig nooit zoveel mensen uit. Dat is bij mijn vrienden en familie ook niet te doen gebruikelijk.
    Mijn belangrijkste regel is dat de genodigden de jarige echt moeten kennen. Dus mijn vriendinnen met wie ik af en toe uit ga eten of de stad in ga zonder kinderen komen niet op de verjaardagen. Neven en nichten ook niet. Mijn ooms en tantes evenmin. De buren wel. Directe familie(ouders broers en zussen met aanhang en kinderen) en vrienden die de kinderen regelmatig zien.
    Zo wordt ik ook niet uitgenodigd op verjaardagen van kinderen van vrienden. Ben er eigenlijk wel heel blij om dat dat bij ons zo gaat. Want vooral nu iedereen kinderen heeft zou het gewoon te veel worden.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Dat is wel nog wat anders natuurlijk.

Ik vraag mij vooral af, hoe vaak mensen echt gevraagd worden voor een feestje met vaste uren.
    Het lijkt hier wel alsof sommigen ieder weekend gevraagd worden en vanalles moeten regelen daardoor.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zwemmen ze gewoon tijdens de zwemles af. Kan elke week.

Salentein en DQueen vinden dit leuk.
  5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik denk dat je het belang van zwemles en van verjaardagen vieren in Nederland wat onderschat. Ik ben zelf van België en ken dit inderdaad ook niet, maar in Nederland is dit blijkbaar anders. Dat is toch niet raar. Voor jou is dit anders, maar daarom is het toch niet slechter. Ik vind zelf ook wel dat jouw taalgebruik nogal denigrerend is naar mensen die het anders doen (doe niet zo gek, doe toch normaal,...). Misschien is dat niet jou bedoeling, maar ik denk dat het wel zo overkomt.

Gewooniemand en MyMiracle vinden dit leuk.
  6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Meer dan je denkt. Weet je, het is niet dat ene verjaardagfeestje. Hadden we er 1 per jaar dan zou ik zwemles een keer afzeggen. Het is alleen niet 1 keer. Soms heb je nog andere dingen die gedaan moeten worden of keuzes die gemaakt moeten worden. Als ik kijk hoe vaak mijn dochter ziek is dan vallen er al zeker 5-6 zwemlessen uit op een jaar. Plus de weken waarin je zelf op vakantie bent (hier gaat het door in de zomerperiode). Laat dat 4 weken zijn. Zit je al op 10 gemiste lessen. Dan ga ik niet nog eens zwemlessen verzetten voor 5-6 feestjes.
    Als we na het zwemmen bijvoorbeeld nog een uurtje kunnen komen dan doe ik dat zeker. Maar ja, soms moeten er ook nog andere dingen gedaan worden. Of het komt voor de jarige niet uit dat we wat later komen.
    Bij teamsport een beetje hetzelfde. Prima als jij 1 of 2 keer een feestje hebt, kan een keer natuurlijk. Wat er ook bij hoort is dat je erbij bent wanneer je traint of een wedstrijd hebt. Anders had je net zo goed niet op een teamsport kunnen gaan.

Wat iedereen je duidelijk probeert te maken is dat het niet altijd haalbaar is om bij een verjaardag aanwezig te zijn vanwege volle agenda's. Dat zwemlessen en teamsport niet zo vrijblijvend zijn dat je daar kan komen wanneer je daar zin in hebt. En het zegt niks over de band die je met je familie hebt of hoeveel je om iemand geeft.
    Ik ben door omstandigheden al 3 jaar niet bij mijn beste vriendin op verjaardag geweest. Voor onze band maakt dat niks uit. Toen ze zwanger was en niks meer kon heb ik met liefde bij haar gepoetst en boodschappen gehaald. Dat soort dingen lijken me belangrijker dan een verjaardagsfeestje.

Nellie4, Gewooniemand, MyMiracle en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Niet iedereen probeert mij dit duidelijk te maken ;)
    Sommigen proberen dat.
    Dan voornamelijk mensen waarbij het belang van feestjes anders ligt.
    Andere noemen mij raar of vinden dat ik hen afzeik.
    Hun goed recht.
    Dan reageren we op dezelfde manier terug.

Als het niet kan, dan kan het niet.
    Als je moet werken, dan is het zo.
    Ben je ziek, dan is het zo.

Maar als je vooraf al zegt dat je een les nooit afzegt dan is het omdat je dit niet wil. Mss vind je dat feestje dan idd niet belangrijk genoeg. Is dat gelogen, als ik dat zeg?
    Is het dan echt onmogelijk om af te zeggen? Kan het echt niet?

Ik denk ook niet dat ik sprak over de band.
    Wel over wat je gewoon bent en hoe dit loopt binnen je familie.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En de wereld stopt ook niet met draaien als je gewoon eens begrip toont voor iemand die zegt het soms gewoon niet te kúnnen, omdat ze tijd nodig heeft om bij te komen en op te laden.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Afzeggen kan natuurlijk altijd, maar resulteert in bv hogere kosten voor de zwemlessen en langer zwemles nodig hebben - zeker als het vaker voorkomt. Dat is natuurlijk het stellen van prioriteiten, maar hier gaat zwemles dus meestal voor - want ik heb ook geen geldboompje in de tuin en we hebben ook maar 24 uren in een dag.

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Kijk eens goed wat ik antwoorde op de persoon die zei dat ze het niet altijd kan doordat ze in de namiddag vaak ligt te slapen.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind alle verjaardagen ook niet altijd belangrijk genoeg nee. En ik verwacht dat andersom ook niet.
    Jij impliceert met al je opmerkingen dat ik dan een slechte band heb met familie, niks extra's doe voor een ander. Zo werkt dat niet natuurlijk. Jij vindt het fijn om wel alles te laten wijken, de meeste mensen zoals in dit topic blijkt van niet. Het 1 is niet beter dan het ander. Respect voor elkaar heet dat.

Gewooniemand en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Dus nu zeg je zelf dag je het niet altijd belangrijk genoeg vind en over de band en niets doen voor uw familie tja dat verzin je zelf. Kan ik niets aan doen, dat jij daar behoefte aan hebt.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je andere reacties leest, zie je ook wel dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Maar ik ga verder niet meer in discussie met jou. Je kijkt toch niet verder dan je neus lang is en hebt geen begrip voor standpunten voor anderen. Dan houdt het op.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Pima idee.
    Zo kan je stoppen met verzinnen ook.

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nou ja zeg!.

Hier hebben vrijwel alle kinder verjaardagen een begin tijd.. sommige ook een eindtijd.
    Zwemles zou niet overgeslagen worden maar andere sporten misschien wel.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.035
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Je blaast wel hoog van de toren voor iemand die net een paar dagen lid van dit forum is. We behandelen elkaar hier wel met respect. Ben je soms een troll?

Gewooniemand, Neuzeke en Liekje81 vinden dit leuk.
  17. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Nu ben ik jaloers. Lijkt me veel fijner.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ook echt fijn hoor. Geen afzwemstress voor de kinderen. Niet zitten met een bepaalde datum waarvoor ze alles onder de knie moeten hebben om mee te mogen met afzwemmen. Gewoon alles in de les laten zien en aan het eind je diploma meekrijgen.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat lijkt me echt zo fijn. Hier hebben ze volgende week weer zo’n gekke selecteerles om te zien of het kind toe is aan afzwemmen. Heeft het kind toevallig niet zo’n lekkere dag en doet bepaalde onderdelen niet ruim voldoende terwijl ze het normaal wel beheersen wordt er gewoon niet afgezwommen en kan je gewoon niet afzwemmen. Dan moet je gewoon weer zes weken wachten en betalen.

tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is inderdaad balen. Sowieso zouden mijn kinderen tijdens zo'n afzwemcircus (ik heb het in verschillende zwembaden gezien) niet eens het water indurven.

DQueen en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina