Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Een wedstrijd wordt hier niet afgezegd voor een verjaardag, tenzij kind heel graag naar de verjaardag wil en het team genoeg heeft. Zwemles afzeggen vind ik niet zo'n probleem. Het nadeel van tijden hanteren is dat niet iedereen in die tijd kan, dat snapt ze zelf ook wel denk ik.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.614
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo zou ik het ook aanpakken. En anders vragen of we op een later moment op die dag mogen langskomen. Omdat je er wel graag bij wil zijn maar het anders echt niet geregeld krijgt.
     
    DQueen en MyMiracle vinden dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.364
    113
    Ik vind de tijdstippen van de verjaardag niet ongastvrij, maar gewoon praktisch en passend bij een dreumes.
    Verder zou ik sporten wel afzeggen voor naaste familie (dus kinderen van broer/zus bv), maar niet voor een neef/nicht (zegt ook iets over de band die ik met mijn neven/nichten heb).
    Dit is trouwens wel de reden dat ik nooit zwemles op een zaterdag heb gedaan. Heel prijzig om dat te skippen als je dan een keer wat wil doen in het weekend.
    Dus een beetje afhankelijk van de band met je nicht zou ik me aan mijn eigen planning houden. Of kijken of jij kan gaan met evt 1 van de kinderen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Klinkt vriendelijk. Ik had gezegd, blijf maar weg.
     
    Kes, Lisa280887, Zara75 en 15 anderen vinden dit leuk.
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Die had ik ook niet op mijn zoon zijn verjaardag willen hebben inderdaad. :|
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    De tijden vind ik niet heel raar. Kun je niet gewoon een andere dag afspreken om voor zijn verjaardag langs te komen? Moet zij ook kunnen begrijpen toch
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nee, naar nicht haar kind :D
    Overigens is het jarige kind dan je achterneefje en niet je neefje.

    En ik zou sowieso niet naar de verjaardag van een achterneefje gaan. Blijf bezig joh...
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk? Ik heb sterk het gevoel dat je er sowieso geen zin in had en t wel goed uitkomt dat de kids sporten.

    Als ze echt heel belangrijk voor je was, maakte jou die 5 kwartier heen en weer terug ook niets uit en had je begrip voor haar situatie en zou je de wekelijkse sportles ook niet zo'n punt vinden om af te zeggen. Zou gewoon niet gaan, mooie kaart sturen en klaar.
     
    Zara75, Madelie, Peppabig en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik denk dat wij iets makkelijker zijn, bij ons (en vrienden en familie) worden verjaardagen niet binnen een strak tijdschema gevierd. De meeste mensen komen juist na 14.00 en blijft iedereen 9 vd 10 keer plakken met het eten.

    In jouw geval met 1,25 uur rijden zou ik ook liever wat later gaan, en niet voor 14.00 weer "weggejaagd" worden. Je rijdt immers een best stuk voor. Ik snap qua slaapjes dat dit voor de kleine jarige het meest ideaal is. Als het familie is waarmee ik erg close ben zou ik er wel wat voor willen afzeggen/verzetten om een gezellige dag te hebben.
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Allemaal 1 pot nat:roflmao:
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Wat klink je onvriendelijk zeg, alsof haar uitnodiging een belediging voor je is.
     
    Zara75, bloem82, Madelie en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.039
    113
    Tijd vind ik prima en zeker niet ongastvrij gezien het feit dat het de eerste verjaardag is. Waarom vind je het ongastvrij eigenlijk?
    Wat mij betreft ligt het eraan hoe close je bent met je familie.
    Kijk; ik heb niet een supergrote familie en familie is heilig bij mij.
    Maar het is, doordat ik niet een grote familie heb, ook niet zo dat ik wekelijks iets voor mijn kinderen af moet zeggen dan.
    Voor mijn neefjes en nichtje (kinderen van mijn zus) zeg ik alles af, maar haar kinderen voelen als m’n eigen kinderen dus ja dan zeg ik zwemmen of sporten af.
     
    Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  13. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik ben nog nooit op een verjaardag van een kindje van een neef/nicht geweest. Ook nooit uitgenodigd trouwens. Als er neven/nichten vlakbij zouden wonen, dan was dat vast anders geweest, maar alsnog weet ik zeker dat als we niet zouden kunnen, dat geen probleem zou zijn en andersom ook niet. Dan ga je toch op een ander moment? Ik heb ook weleens verjaardagen van de kinderen van mijn zus gemist hoor, is ook geen probleem.
    En juist eerste verjaardag: voor een dreumes is een kleiner gezelschap toch veel leuker, die grote verjaardag is puur voor de ouders, kunnen ze op z’n minst daar eerlijk over zijn en dus niet aankomen met “zielig voor het kind”.

    Nu heb ik zelf 2 kinderen met autisme, dus mijn beeld is misschien wat gekleurd, ik probeer verjaardagen zo klein mogelijk te houden hier.
    En verder snap ik sowieso niet zoveel van het “het is een mijlpaal”, ik heb daar niet zoveel mee.

    Ik zou overigens niet zeggen dat iets een ongastvrije uitnodiging is, dat zou ik ook niet leuk vinden om te horen. Ik had gewoon gebeld en gezegd dat jullie niet kunnen, of later op de dag of een andere dag een optie zou zijn.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  14. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik zou zwemles gewoon op een andere dag inhalen of volgende week een dubbele les.
    En qua tijd vind ik het ook logisch.
     
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik vind de tijden heel normaal, zeker voor een kinderverjaardag.
    Maar ook hier gaat sport voor.
    Misschien kun je voorstellen om toch in de middag te komen en een hapje te blijven eten? Of op een andere dag langs te komen? Of alleen gaan?
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Kan me best voorstellen dat je nicht het hier moeilijk mee heeft. Want tussen de regels door zeg je eigenlijk dat de sport van je kind belangrijker is dan haar kind ( en zijn aller eerste verjaardag)

    Wij hanteren ook begin en eind tijden , zo is het voor onze zoon met autisme goed te overzien.
     
    Zulema en DQueen vinden dit leuk.
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ligt denk ik een beetje aan de band die je met je nicht hebt. Ik zelf zie mijn neven en nichten eigenlijk nooit en weet van de meeste niet eens hoeveel kinderen ze hebben. Daar zou ik dus ook geen sport oid voor afzeggen. Maar heb jij een goede band met je nicht zou ik toch zeker kijken wat de mogelijkheden zijn om toch op de verjaardag van haar zoontje te kunnen komen. Ik vind trouwens niet dat je met een enkele keer sport afzeggen meteen een signaal geeft dat dat niet belangrijk genoeg is.
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    Is dit in een weekend?
    Ik heb sowieso een enorme hekel aan verjaardagen
    Helemaal als ze je het bijna verplichten :|
    Ik zou ook niet gaan, sport gaat voor
     
  19. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ik vind familiere afspraken toch net wat belangrijker dan zwemles/sport. Ik vind het dus wat raar dat je het afzegt.
     
    Biny, Zara75, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Als je geen zin hebt/ geen tijd hebt zou ik niet gaan. Mooie kaart sturen en zeggen dat je graag een andere keer zou komen (als je dat wil). Maar mij persoonlijk zou het mij niets schelen of ze boos of teleurgesteld is. Je kan niet iedereen te vriend houden.

    Volgende keer misschien enkel houden op " het past niet' en geen reden geven?
     

Deel Deze Pagina