Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik vertel doorgaans bij dit soort dingen niet de reden waarom ik niet kan, maar zeg gewoon dat ik niet kan komen omdat ik al andere verplichtingen heb. Zo voorkom je dat de ander voor jou gaat beoordelen of het wel of niet terecht is dat je afzegt of daar een waarde oordeel aan gaat hangen.
     
    kadootje, dds, Maslov en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het is van beide kanten geven en nemen natuurlijk.
    Mijn oudste komt nu op de leeftijd dat ze meer dingen gaat krijgen. Een keer een feestje, zwemles en straks ook sport. Ik ga dat niet steeds afzeggen. Met ziek zijn missen ze al genoeg (die van mij wel). Bovendien blijf je dan aan de gang, kan moeilijk zeggen dat dochter 3 weken lang niet naar zwemles komt vanwege verjaardagen. Zelf maak ik me niet druk, ben je aanwezig dan is dat leuk. Ben je er niet dan jammer, ander keertje.

    Wat wij altijd proberen:
    Afspreken later op de dag te komen.
    Afspreken andere dag komen.
    Man of ik gaat heen, desnoods met 1 kind.

    Met familie die op 2 uur afstand woont afgesproken geen verjaardagen meer te doen. We spreken liever een keer speciaal af zodat we elkaar dan echt spreken in plaats van hoi en doei tussen het gebak en de hapjes door.
     
  3. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Kan je niet vragen of je wat later kan komen als je niet onder de sporten uitkan
     
  4. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Je kan toch ook alleen heen gaan en je man gaat met kinderen naar sport en zwemles. Waar een wil is is een weg.
     
    dds, Zara75, Anouk2005 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Mijn oudste heeft 3x diplomazwemmen gehad op een verjaardag. Waarvan 2x (Diploma A & C) bij de kids van 1 vriendin. Wij gingen daarna dan naar de verjaardag toe. Dat vond ze helemaal niet erg. Die andere keer (Diploma B) was op de verjaardag van onze andere zoon. Ik ben toen thuis gebleven met de visite en partner is met de oudste gaan zwemmen.
     
  6. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Of je al dan niet sport of verjaardag voor laat gaan, lijkt mij heel persoonlijk.
    Voor mij zou de relatie doorslag geven.
    Voor mn vriendin zou ik echt proberen te komen, voor een kennis weer niet.

    Maar de genoemde tijden zijn echt niet gastonvriendelijk, sterker nog imo mag de jarige lekker aan zichzelf denken
     
    Madelie, MyMiracle en DQueen vinden dit leuk.
  7. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Dit!

    En verder: In onze omgeving is het vermelden van begin- en eindtijden van kinderverjaardagen heel normaal. Sterker nog, als het niet gemeld wordt, gaan mensen erom vragen. Heeft niets te maken met ongastvrijheid, heeft alles te maken met het respecteren van andermans (jarige+gezin) eigen tijd.

    En als mensen niet komen (door welke rede dan ook), prima. Kunnen altijd kijken of we samen nog een ander moment kunnen vinden. En zo niet, nou dan lekker niet.:) Volgende keer beter!
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Als je kijkt in het topic over kinderen en teamsport lees je hoe mensen zich in allerlei bochten wringen zodat hun kind naar teamsport kan... en nu in dit topic lijkt het net of iedereen dat zomaar weer af zegt voor een jarig achterneefje. Het is maar net wie reageert denk ik dan.

    Wij zeggen sportwedstrijden en zwemles niet af voor verjaardagen/feestjes en naar verjaardagen van achterneven/nichten gaan we sowieso niet. Alleen voor een bruiloft of bijzonder jubileum wil ik een wedstrijd afzeggen. En zwemlessen missen ze al genoeg door ziek zijn idd... inhalen mag bij ons niet.
    Maar je klinkt niet echt hartelijk naar haar toe. De mensen die dichtbij mij staan zouden het begrijpen en we zouden een ander tijdstip afspreken.
     
    Lexie74 vindt dit leuk.
  9. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    Wij splitsen ons heel vaak op zodat er dan toch een afvaardiging is van ons gezin.
    Meestal ben ik degene die met de kinderen op een verjaardag verschijnt.

    Is dat niet mogelijk?
     
    JustNice, Whoopy, mapepejo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Qua tijd verbaasd het mij zo omdat we van buitenlandse afkomst zijn. En waar het feestje doorgaans pas om 14.00 begint. En waar mee-eten op feestjes normaal is.
    Ik respecteer hun keuze om het op deze manier te vieren, snap dat wel met een kindje die 1 wordt.
    Ik had idd dan maar beter kunnen zeggen dat het me niet uitkomt zoals eerder als optie is gezegd. En kunnen aanbieden om een andere keer te komen. Maar goed, weer wat geleerd.

    Wie weet hoe ik me voel over 10 weken, (ja dan is het feestje pas) misschien valt de wedstrijd van mijn dochter wel in de ochtend, en is mijn zoontje snip verkouden. En hebben we zin om te gaan met een deel van ons gezin of met z'n allen of komt het zoals voorspeld echt niet uit
     
    Axia vindt dit leuk.
  11. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    De jarige is het zoontje van de nicht van mijn man.
     
  12. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Het is op een zaterdag, en heb idd geopperd dat ik de zwemles wel een keer wil laten schieten, en dat als er genoeg meisjes zijn in het team dat het mogelijk was dat we dan alsnog kunnen komen.
    Maar ook deze uitleg werd mij niet in dank afgenomen
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ligt de reactie ook niet juist aan de traditie? Dat je familie voor alles gaat enz?
     
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Oh in je eerste bericht kwam het heel anders over maar als je dit geoppert hebt kun je toch niet meer doen dan dit? Dat is toch eigenlijk een verkapte manier van zeggen dat je je in allerlei bochten wringt om wel te komen. Snap niet waarom ze dat niet in dank af zou nemen?
     
    Huismuisie, Gewooniemand en Adje vinden dit leuk.
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Zwemles zou ik misschien nog wel afzeggen, maar een teamsport absoluut niet. Hier zitten beide kinderen op voetbal en het wordt echt niet gewaardeerd als je voor een verjaardag af zegt. Een huwelijk/crematie/vakantie etc wordt nog net aan geaccepteerd. Sterker nog, ik geloof dat mijn dochter zelfs de volgende wedstrijd op wissel kan worden gezet (selectie team). Als je voor een teamsport kiest, dan gaat je team dus altijd voor.

    Maar gelukkig voor ons worden de kinderverjaardagen in onze vriendenkring altijd op zondag gevierd.
     
  16. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik doe met verjaardagen eigenlijk alleen mijn best voor kinderen van directe familie en kinderen van hele goede vrienden. Voor kinderen is een verjaardag zo iets speciaals...
     
    Novi, dreumesje en DQueen vinden dit leuk.
  17. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Maar jouw kinderen voetballen op hoog niveau toch? Dan vind ik het ook nog anders omdat de kinderen uiteindelijk afgerekend worden (volgende wedstrijd wissel) op een keuze van de ouders.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Mwah, ik vind de verantwoording bij teamsport heel belangrijk hoor en voor een verjaardag zeggen wij idd niet af. Maar volgende week zaterdag ga ik met de oudste naar het tinafestival, dat gaat toch echt voor. En ergens in november gaat de jongste met zn vader naar Dakar ipv hockeyen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Een 1e verjaardag van iemand die zo dichtbij staat zou ik altijd voorrang geven.

    Die van de buurjongen niet. Maar mn neefjes en nichtjes of kinderen van onze beste vrienden zeker wel.

    Ik zou ook echt oprecht teleurgesteld zijn als mn broer of beste vriendinnen niet op de eerste verjaardag van mijn kinderen zouden zijn. Dus ja ik snap het wel.
     
    Biny, Zara75 en DQueen vinden dit leuk.
  20. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Uit nieuwsgierigheid, waarom niet voor een verjaardag maar wel voor een tina festival afzeggen?
     

Deel Deze Pagina