Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Mijn dochter voetbalt inderdaad op hoog niveau, bij mijn zoon moet het talent nog tot uiting komen denk ik, dat wordt later het bier team. :roflmao:
    Maar ondanks de niveau verschillen hanteren wij thuis wel dezelfde regels voor de kinderen qua teamsport, wel zo eerlijk toch?
     
    Gewooniemand, Evanesco, Fennec en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Omdat wij heel vaak een verjaardag hebben en tina festival 1x per jaar is.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Precies dit doe ik ook, na inderdaad een keer totaal gegrild te zijn door iemand (Vind je dat belangrijker? Waarom? Als het om jou ging zou ik wel ... Dus je vindt ... belangrijker dan mij?). Het gaat de ander eigenlijk ook niets aan. Al wil ik liever in bad liggen dan komen..
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Met name dat Dakar zijn denk ik ook once in a lifetime events? Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen dan, dat is ook wat anders dan een verjaardag. Want als iedere teamspeler naar elke verjaardag gaat waar hij/Zij een uitnodiging van krijgt, dan denk ik dat de meeste teams wel kunnen stoppen met de competitie.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nee dat ben ik ook met je eens. Voor een verjaardag zeggen we echt niet af.
    Nu moet ik zeggen dat ik de tijd bij ts ook raar en krap vindt. In onze omgeving is het allemaal vanaf 15.00 uur met eten, ook met dreumesen (de visite doet immers geen middagdutje;)) dus ook met een verjaardag kunnen we practisch altijd, soms wat later.
     
    Axia en Cin85 vinden dit leuk.
  6. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ja dan moet je binnen 1 gezin 1 lijn trekken. Maar denk je dat je ook zo erin had gestaan als beide kinderen niet op hoog niveua hadden gespeelt. Zoon heeft op hoog niveau gevoetbalt en daar werd afzeggen voor dingen als verjaardagen echt niet gewaardeert. Maar toen hij nog lager voetbalde was er elke week wel een teamlid die door een verjaardag niet aanwezig was en werd daar nooit gek van opgekeken, er waren genoeg wissels, team kwam er nooit door in problemen.
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Maak je ook geen onderscheid in verjaardagen van mensen die heel dichtbij jullie staan en mensen die minder belangrijk voor je zijn?
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als mijn neefje of nichtje 1 jaar zou worden zou ik zowel zwemles als de sport afzeggen.
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal raar dat je niet zou willen gaan om zo’n reden. Een zwemles missen is echt geen ramp en een wedstrijd ook niet en daarmee wil ik niet zeggen dat je te pas en te onpas moet afzeggen maar er mogen best weleens uitzonderingen worden gemaakt.
    Het zal ook liggen aan de relatie die je met je familie hebt.
     
    Biny, Mammavantwee, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    En de Dakar pre proloog in Valkenswaard (dacht ik) hoor. Niet de echte:roflmao:
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou ik vind de verjaardagen van mijn nichtje en neefje super belangrijk, dus ik zou altijd later gaan. Maar mijn zus houdt er ook niet van die krappe tijden op na.
     
    Salentein en DQueen vinden dit leuk.
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    2 tips:
    -nooit meer uitleggen waarom je niet kunt, geen discussies aangaan, je hoeft je niet te verontschuldigen. ‘Wij kunnen helaas niet’ is voldoende.
    -Als je het verder wel leuke mensen/de moeite waard vindt, kun je overleggen om op een ander moment te komen toch?

    Ik zou er niet te moeilijk over doen.
     
    Maslov en Gewooniemand vinden dit leuk.
  12. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik zou even bellen en het niet per app regelen. Dat klaart in elk geval de lucht, of je nu gaat of niet.

    Een eerste verjaardag is extra bijzonder en ik zou dan persoonlijk ook tijd maken om te gaan, eventueel op een tijdstip dat jullie beter uitkomt. Dit zou ik per telefoon bespreken en niet per app.

    Dat jullie er andere tradities op nahouden dan de nicht van je man en niet gewend zijn aan de (Nederlandse) begin- en eindtijden van babyverjaardagen vind ik niet zo belangrijk. Simpelweg elkaars wensen en gewoonten respecteren.
     
  13. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij zeggen ook niet af .. 3 kids voetballen 2 zaterdag 1 zondag gelukkig paardrijden en zwemles op doordeweekse dagen maar wedstrijden of afzwemmen is op zaterdag ..

    Dit jaar zelfs de verjaardag van zoon in over leg met hem natuurlijk een dag vervroegd ivb een voetbal toernooi van 2 kinderen ..

    Hier gaat het dus gewoon door en voor .. maar wij zijn vaste tijden ook niet gewend hoor
    Wij gaan na de sporten van de kinderen ..

    Kinder feestjes gaan wel voor .. ik bedoel maandag 2 kids trainen , dinsdag 1 kind zwemles , woensdag 2 kids trainen, donderdag 1 kind paardrijden , vrijdag 1 kind trainen en dan zaterdag &zondag wedstrijden nou dan kunnen ze nooit naar kinder feestjes
     
    Salentein, Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  14. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Zwemles zou ik afgezegd kunnen hebben voor zoiets, die konden wij inhalen. Hockeywedstrijd op zaterdag wordt niet voor zoiets afgezegd. Wij gaan dan ook later of in het geval van zulke tijden (waar ik ook niet van hou... ieder zijn mening) dan ga ik ook niet.
    Er wordt hier één wedstrijd (bewust) afgezegd en dat is een weekend CenterParcs met opa en oma.

    Maar nu hebben wij ook wel weer erg veel neefjes en nichtjes. En is er weer een nieuwe in aantocht.
     
  15. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    mijn zoon voetbalt gewoon in de j09-01 bij de plaatselijke club maar hier is ook niet trainen of afzeggen volgende keer wissel hoor in principe.
    Prima als iemand een begin en eindtijd doet ( dan denk ik wel die het in de namiddag maar ok) maar wees dan niet beledigd als die tijd voor mensen niet uitkomt
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  16. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Nou eigenlijk zegt ze, ik vind mijn eigen kind en zijn/haar sport nu even belangrijker.
    En dat mag, want laten we eerlijk zijn.
    Iedereen vind eigen kind toch belangrijker.
    Sommige uitzonderingen daargelaten.

    Trouwens 2 en half uur rijden (heen en terug) voor 2 uurtjes en dan ook nog sport moeten afzeggen, gaat mij ook te ver.
    Als de band goed is, zal er vast een mogelijkheid zijn om na de sport te kunnen komen of een andere dag.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik deel de mening van Ts. De tijden zijn te krap en vreemd (lunchtijd zit ertussen?). Ik vind dit ongastvrij overkomen. Ik vierde de hele dag zoons verjaardag en vertelde de mensen dat hij tussen 13 en 15 nog sliep. Hun keuze of ze dan wilden komen of eerder/later. Het jochie had zelf nauwelijks erg in het feit dat hij jarig was, dus vond ik het niet erg. Wij hebben ook een grote familie, dat speelt ook mee. Op die manier verspreidde alles een beetje.
    Bij Ts komen de tijden niet lekker uit, bovendien is het behoorlijk lang rijden, dus mijn keuze zou gauw gemaakt zijn.
     
  18. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.715
    113
    't Gezellige Brabant
    Zo doe ik dat ook als we niet kunnen, maar helaas bij schoonfamilie altijd een wedervraag. Wat ga je doen, of Waarom kan je niet? zelfs van anderen die de verjaardag geen eens houden, echt heel erg vervelend. Ik hecht er dus ook niet zo aan merk je wel. Als ze bij ons niet kunnen, volgend jaar weer beter! Ik ga echt niet vragen waarom iemand niet komt.

    Ts, bij een nicht zou ik ook niet alles zo maar afzeggen hoor. Zwemles betrof bij ons een pakket wat niet in te halen was en lessen van 1,5 uur. Dat was gewoon te kostbaar en ze miste te veel als ze niet ging. De tijden vind ik dan weer niet gek. Natuurlijk kiezen zij iets uit wat hen en de kleine goed past. Maar altijd dat gedoe als je af zegt. Volgende keer weer beter toch?!
     
    Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het gaat om het achterneefje van ts. Haar nicht heeft de uitnodigingen verstuurd, niet haar zus.
    Als wij naar alle verjaardagen van alle neven en nichten en hun kinderen moeten gaan dan houden we geen leven meer over. En zouden we vreselijk dik worden.
    Maar idd, ligt ook aan welke band je met wie hebt.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou vragen of het mogelijk is dat je later komt. En zo niet, dan pech. Al zou ik zelf niet moeilijk doen over een zwemles. Maar ik snap dat een wedstrijd misschien wel belangrijk is.
    Ik snap dat gezeur nooit zo met verjaardagen. Al ligt het deels wel aan hoe close je met iemand bent.
     
    DQueen en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina