Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    We wonen in een slootrijke buurt, dus ja, ik vind dat wel belangrijk. Ik vind het raar als mensen zwemles niet belangrijk vinden. We denken er anders over, dat mag. Wil niet zeggen dat de 1 familie belangrijker vindt dan de ander.
     
    jojo85, Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Tjonge wat is dag nou weer voor een kortzichtige conclusie. Dus als je niet op iemands verjaardag komt dan hou je minder van je familie. Wat een kolder :roflmao:
    En dat ook nog keihard iemand verwijten, wat laag.
     
    Gewooniemand en Lizzy2019 vinden dit leuk.
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Tja, je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Kan me voorstellen dat je nicht teleurgesteld is, is toch de eerste verjaardag van haar kind, heel belangrijk voor haar. Maar aan de andere kant snap ook wel dat je niet alles wilt afzeggen. Alleen dan moet je niet gek op kijken als mensen op een gegeven moment ook niet meer bij jouw belangrijke momenten aanwezig kunnen zijn.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is nog het ergste ja.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik vraag me af hoe vaak mensen hier een verjaardag hebben.
    Wij hebben nl. zeker wel 1x per 2 weken een verjaardag bij familie of goede vrienden. Als ik daar iedere keer sport of zwemles voor af moet zeggen is er geen beginnen meer aan.
    Ik heb aan directe nichtjes en neefjes (dus kinderen van onze broers/zussen) al 11 stuks.
    We hebben alleen een hele goede band maar daar ga ik echt niet 11x onze eigen plannen voor opzeggen.
     
    Gewooniemand en Nataly1972 vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik zou ook niet snel voor een verjaardag een wedstrijd of zwemles laten schieten. Je bent toch een verplichting aangegaan. Zwemles is hier ook niet te ruilen, een gemiste les is gewoon pech. Als er toch teveel spelertjes zijn in een team kan het misschien wel een keer, maar je kan het team niet zomaar laten zitten met een tekort.
    Net zoals ik voor een verjaardag wel wil proberen een weekenddoenst te
    Dochter mag waarschijnlijk straks afzwemmen op hetzelfde moment als het feestje van mijn opa en oma die hun verjaardagen samen vieren. Ik heb allebei die dingen hoog op mn prioriteitenlijst (veel hoger dan een doorsnee verjaardag) maar ga dochter toch echt niet pas 3 maanden later laten afzwemmen vanwege het feestje. Dus ik ga met zoon naar het feest en mis het afzwemmen. Dochter en papa gaan afzwemmen en komen dan door naar het feest. Tsja, soms is het niet anders.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar dan moet je als gastvrouw ook wat betere tijden hanteren. Van 10.30 tot 14.00 vind ik echt een hele rare tijd. Als je zelf een peuter hebt als visite die van 12-15 slaapt kun je amper gaan.
    En met zo'n kort tijdsbestek is de kans natuurlijk erg groot dat mensen niet kunnen.
    En ik blijf het raar vinden als de reden slaapjes is: de visite hoeft toch geen slaapje te doeno_O.
    Wat maakt het een slapende dreumes nu uit dat er visite beneden zit??
     
    jojo85, Roanna, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Nou idd. Kennelijk is een slaapje wel heeeeeeel belangrijk, maar zwemles en een teamsport niet.
     
    jojo85, Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    In de tijd dat onze kinderen nog slaapjes deden zette we op de uitnodiging vanaf 12.00 uur en tussen 14.00 en 16.00 doet pietje een dutje.(niet dat ze dat ooit deden, veel te leuk als die aandacht)
    Wellicht besef je het je niet als je zelf geen oudere kinderen hebt maar het grootste deel van de kinderen sport op zaterdagochtend (althans om mij heen wel) dus als je het zo belangrijk vind dat iedereen komt vind ik eerder dat jij als gastvrouw andere tijden moet kiezen dan dat je verwacht dat iedereen van alles voor jou afzegt
     
    Gewooniemand, Waxinelichtjes en tuc vinden dit leuk.
  10. Lizzy2019

    Lizzy2019 Niet meer actief

    Ik geloof zeker dat je kan uitleggen dat niet overal het zelfde gebeurt

    En ze net zoveel plezier kunnen hebben zonder visite
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Zo uren vind ik sowieso raar.
    Maar dat je als gastvrouw en gastheer meer naar uzelf en uw kind kijkt dan naar de rest van de familie hun hobby's, activiteiten lijkt mij toch wel heel logisch?
    Toch wel belangrijk dat de jarige wakker is, tijdens het feestje ?
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Uiteraard, maar dan moet je verder ook niet moeilijk doen als iemand niet kan komen.
     
    Gewooniemand, Liekje81 en tuc vinden dit leuk.
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Is in mijn ogen niet logisch want gastvrij zijn is met je gasten meedenken maar goed als je er toch voor kiest moet je niet teleurgesteld zijn als mensen dat niet uitkomt
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Deze week is die jarig, de week er na die en de week daarna weer de volgende. Zwemles en teamsport zijn ook belangrijk.

    Familie kiest er (en dat mag) voor om de verjaardag tussen bepaalde uren te vieren. Dan is het gevolg dat er mensen zijn die niet kunnen. Helaas, volgende keer beter.
     
    MadeInUSA vindt dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    O dat vind ik nog heel netjes dat je op de uitnodiging schrijft wanneer de jarige slaapt. Ik gooide ze er gewoon op als het tijd was:roflmao:. Hier sliepen ze dan wel maar dat maakt de visite toch niks uit. Verjaardagen zijn hier ongeveer van 14-..... dus dan zie je de jarige echt wel een keer:D
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  16. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik heb jarenlang voor mijn neefje gezorgd, in de leeftijd 5 tot 10 jaar. Dus heb er wel degelijk mee te maken gehad. Familie is voor mij erg belangrijk, en tuurlijk zouden zij het ook goed vinden als ik een andere dag zou komen. Maar ik vind het niet kunnen, op die dag wordt de verjaardag gevierd, dan is degene jarig, dan is het feestje, taart, cadeaus, visites.

    Dank voor je stelling dat het een domme opmerking is, maar feit blijft dat ik er alles aan zou doen, en heb gedaan, om te gaan omdat ik dat heel belangrijk vind. Kan je niet om, dom of niet.
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    En die feestjes vallen net altijd tijdens de sport uren en hebben net altijd een start en stop uur, waardoor je niet eventjes later kan aansluiten?
    Lijkt mij bijzonder (kan natuurlijk wel).

    Voor mij lijkt het gewoon, dat als je vooraf al aangeeft dat je hobby's niet schrapt voor feestjes, het gewoon niet wil doen.
    En niet kunnen en niet willen is een enorm verschil.
    Want volgens mij kan een les afzeggen sowieso.
     
  18. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Of je nou wel of niet moet gaan, kan alleen jij beslissen. Ik ga daar geen uitspraak over doen. Ook omdat het "belang" van verjaardagsfeestjes en sport voor mij (misschien omdat ik Belg ben) relatief is.
    Wat ik wel gek vind, en dat merk ik ook in andere topics, is dat er vaak gezegd wordt dat men niet snapt dat de andere niet begrijpt dat dat jouw gevoel/jouw manier van opvoeden, jouw manier van handelen.... is. Maar dat men anderzijds zelf niet begrijpt dat het gevoel van die ander even goed zijn/haar gevoel,... is. En dat is toch evenveel waard.
    Jij begrijpt niet dat je nicht niet snapt dat sport voor jou belangrijk is, jij snapt niet dat zij niet begrijpt (weet) dat die uren voor jou niet handig zijn,.... Zij zou meer rekening moeten houden met jou, zij zou daar niet 'teleurgesteld' voor mogen zijn. Maar omgekeerd vind je het niet nodig rekening te houden met haar gevoel (mijn kind z'n eerste verjaardag is belangrijk). Als jij jouw menig mag geven, dan mag zij toch ook laten weten dat zij teleurgesteld is?
    Ik zou iets hebben van: 'ik heb netjes gezegd wat ik wou zeggen, zij heeft gezegd wat ze wou zeggen. Blijkbaar is dat voor deze situatie niet leuk, maar we zoeken samen een oplossing of volgende keer beter.'
     
    chrystel73, pluk, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zeker mee eens hoor! En natuurlijk, als het kan, ga ik wel, maar als het niet kan, dan niet. Dat betekent niet dat ik familie minder belangrijk vindt. In onze familie- en vriendenkring denken we gelukkig ook wel zo. Niemand neemt iemand iets kwalijk. En ja, het is jammer als er iemand niet kan op verjaardag dochter. Maar ik snap ook wel dat het nou eenmaal zo weleens loopt. En ik denk ook zeker niet dat ik of wij dan niet belangrijk voor ze zijn.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  20. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ok, ik lees mijn bericht nog eens terug en ik snap jullie/jou (liekje) reacties erop. Ik wilde niemand voor de voeten gooien dat degene familie niet belangrijk vindt. Ik ben alleen van mening dat omdat voor mij familie heel belangrijk is, ik er alles aan zal doen om op verjaardagen te komen (onze families zijn niet enorm groot, scheelt misschien). Ook in de periode dat ik zorgde voor mijn neefje met al zijn zaterdagverplichtingen. Zijn tennis en zwemlessen hebben er wel eens voor moeten wijken.
     

Deel Deze Pagina