Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Hier schrijven wij ook altijd begin- en eindtijd . En ja dat doen we omdat wij na die tijd van sommigen af willen . Onze kinderen hebben zelf ook inspraak wie ze erbij willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat wij met deze mensen even blij zijn.
    Hier mogen wij zwemles overigens gewoon inhalen. Dus afzeggen voor een (voor ons belangrijke) afspraak zou ik wel doen

    En zoals eerder iemand zei:verjaardag moet geen verplichting zijn, graag of niet!
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    En de mensen waar je dan niet vanaf wil en gerust nog paar uur kan hebben?
    Gaan de mensen dan spontaan rechtstaan en door als het bijna tijd is?
     
    Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.639
    10.538
    113
    Als ik naar alle verjaardagen van de kinderen van neven en nichten zou gaan, dan kan ik bijna wel iedere dag gaan volgens mij. Wij hebben echt heel grote families.
    Er zijn een aantal mensen voor wie ik echt mijn best doe om op de verjaardagen te komen, broers, zussen, hun kinderen en beste vriendinnen/ vrienden en hun kinderen, verder is het maar net of het uit komt. Op deze manier hebben we soms al ieder weekend een verjaardag, druk zat!
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Jouw kinderen nodigen mensen uit waar jij niet blij mee bent??
     
  5. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat is hier precies hetzelfde, dan zou je elke 2 weken de sport of zwemles moeten afzeggen. Dan kun je beter helemaal niet meer gaan sporten of zwemmen.
     
    jojo85 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  6. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Allereerst heb ik er wel begrip voor dat je je afspraken niet voor een verjaardag af gaat zeggen. Ik heb een kleine familie maar vooral met heel veel neefjes en nichtjes lijkt het me erg lastig om overal bij te zijn.

    Dat gezegd hebbende vond ik de eerste verjaardag van mijn zoontje ook een heel event. Vooral als jullie best close zijn begrijp ik wel dat ze jou er ook bij wil hebben voor haar is dit wel een heel bijzondere dag. Ze is teleurgesteld en dat mag ook. Ik zou het even laten bezinken en dan zeggen dat je haar teleurstelling begrijpt en op zoek naar een oplossing. Die oplossing zou voor mij zijn bij je standpunt blijven maar een andere keer afspreken of op een ander tijdstip dezelfde dag. Als ze daar echt niet voor open staat dan houdt het op. Jij hebt je best gedaan.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar 11, wij hebben er 32 :rolleyes:.
    Als we kunnen gaan we, maar komt het niet uit, dan slaan we een keer over.

    (En 4 wonen er aan de andere kant van de wereld, dus die slaan we sowieso over)
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ook wel eens in de 2 weken, bepaalde maanden in het jaar soms 2 per week een maand lang, maar gelukkig doet niet iedereen het op zaterdagochten/middag waardoor het niet vaak voorkwam dat we sporten af moesten zeggen.
     
  9. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat vind ik ook wel lasitg. Wij doen nooit eindtijden maar voor sommige visite zou ik dat niet heel erg vinden om dat wel te doen. Maar hoe raar is het dan als een deel een eindtijd krijgt en een deel niet. Dan ziet het deel met eindtijd dat een groot ander deel blijft zitten, hoort een dag later dat ze ook nog zijn blijven eten, ik zou me dan best wel lullig voelen. Dan voelt het zo alleen goed om kadotje te brengen en meer niet.
     
    Neuzeke, Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  10. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik lees ook veel mensen dan spreek je een andere keer af zeggen. Daar doe ik dus dan weer niet aan. Ik vier de verjaardag 1x vanaf begintijd tot geen eindtijd. Wie niet kan prima, maar ik doe niet aan inhaaldagen. Dan zit ik nog weken lang elk weekend met visite en taart. Kadotje gaat het mijn kinderen ook niet om dus daarvoor hoef je daarna niet meer langs te komen. Als ik zelf een verjaardag mis dan neem ik meestal een kadotje mee op de eerst volgende gelegenheid dat we iemand weer zien, maak er geen aparte afspraak voor.
     
    Anouk2005, luca75, amdaa en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Jemig, hoeveel broers en zussen heb je dan wel niet?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Man heeft 5 zussen en 3 broers en ik 6 broers (2 echt en 4 stief)
     
    Gewooniemand, sidmick en DQueen vinden dit leuk.
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wat super gezellig zulke grote gezinnen!
     
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.707
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat voor jou "maar" een tientje is, kan voor een ander een groot deel van zijn/haar weekbudget zijn. Je kan niet in ieders portomonnee kijken. Als je zo'n les niet kan inhalen, is het wel een beetje weggegooid geld ook, al is het "maar" een tientje.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  15. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Maar dat tientje ben je toch wel kwijt of je gaat of niet.
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.247
    113
    Wij hebben er 5 + 9 kinderen van vrienden. En als er een verjaardag door de week wordt gevierd dan moeten we wel eens afzeggen vanwege de wisselende diensten van mijn man. Hij heeft de auto nodig voor het werk en mijn familie ( en meeste vrienden) wonen 30 min ( of verder) rijden van ons af.
     
  17. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    G'oh, dat hangt dan maar net weer af van de band die je met je nicht (en haar kinderen) hebt. Hier is mijn achterneefje ook mijn petekind, dus naar zijn verjaardagen ga ik juist wel.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Vind ik ook hoor. Ligt echt aan de band. Als ik hier soms dingen voorbij zie komen en verhalen lees denk ik dat de band die ik heb met mijn neven en nichten heb vergelijkbaar is met de gemiddelde broer/zus relatie.
     
    Ysabella en amdaa vinden dit leuk.
  19. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Maar wat voor jou een vervelende tijd is is dat voor een ander misschien niet.
    Als die tijd voor de gastvrouw nou het beste uit komt dan heb je het daar toch gewoon mee te doen?
    Als ze met iedereen rekening moet houden kan ze net zo goed een open huis houden van 09.00-21.00.

    Voor mij zou een slapend kind ook geen rede zijn om visite weg te sturen maar niet iedereen wilt herrie in huis als er een kind ligt te slapen.
     
  20. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.707
    113
    't Gezellige Brabant
    Als je wel gaat (naar de zwemles), dan heb je daar in ieder geval je les voor gehad. Als je naar de verjaardag gaat niet, dan ben je dat tientje kwijt (als er niet ingehaald kan worden).
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina