onbegrip vrienden sinds ik een kindje heb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mymiracle, 13 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook heel herkenbaar.
    Wij zeiden ook van: als hij er is, zullen we gewoon hetzelfde blijven doen als anders en hij moet er maar aan wennen dat hij overal slaapt. Maar toen hij er eenmaal was, wil je niet je kindjes ritme gaan verstoren omdat je zo graag weg wil.
    En dat snappen ze niet altijd. (eigenlijk snap ik ook niet waarom zij dat niet snappen)
    Laatst lag hij net te slapen, nota bene na zijn laatste fles en ze waren bij ons op bezoek, toen wilden de mannen even naar het water gaan (wonen we dichtbij) en toen vroeg zij of dat wij (ik en zij) niet mee konden gaan. Dus ik zei dat dat niet gaat omdat de kleine net lag te slapen. Toen zei ze (en dat was serieus bedoeld:S) dan neem je hem toch mee?!
    Maar als het echt goede vrienden zijn kan het natuurlijk wel zijn dat ze het niet snappen, maar ze moeten het wel accepteren vind ik.

Groetjes Noor

2. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    Ik snap dat je je eigen erg rot zal voelen hierover, maar echt meid, denk aan je eigenste kop en aan je gezin, dat is echt belangrijker. een kind is voor altijd en vrienden tja..lullig maar die komen en gaan.
    als ze nu al geen begrip voor je kunnen hebben vraag ik me af wat voor vrienden dat zijn (sorry als het hard aankomt!).
    idd wat al eerder gezegt is: ze komen zichzelf nog wel tegen!
    maar meid, je hebt ook tijd voor jezelf nodig, kun je niet een keer een oppas regelen of je vriend/man die thuis blijft? het is niet alleen jij die voor je kind moet zorgen, en je moet ook aan jezelf denken anders ga je er aan onderdoor, je kindje is nu nog erg jong, maar als ze dadelijk 6 mnd zijn wil ik je nog wel is spreken als je geen tijd voor jezelf neemt, dan ben je helemaal opgebrand (kan erover mee praten mn zoontje is nu 8.5 mnd en nam ook nooit tijd voor mezelf..soms wel maar meestal niet)

sterkte! ik zou trouwens wel heel goed uitleggen over het hoe en waarom.
    en ga gewoon een keer lekker mee en laat je vent thuis:-D

3. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    nou dat hadden we dus ook met een stel zij was in verwachting en ons belde ze op dat we alla minuut mee moesten naar maastricht en mee uit eten enzo....
    wij hadden ook goede hoop dat dit veranderde als hun babyje er was!

nou nie dus.... ze slepen dat kindje overal mee heen en geven gewoon buiten!!!! toen het niet zo warm was kindje is inmiddes al wat ouder borstvoeding.....

ach ja ieder zijn eigen manier denk ik dan maar..
    maar die van ons is het niet!

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Heel vervelend en heel herkenbaar!
    Ook hier zijn het voornamelijk de vrienden van mijn man.

Laatst hadden we een verjaardag in die vriendengroep en wij hadden oppas tot half 12. Dus rond 23.15 uur pakten we onze jassen.. nou, je had ze moeten horen! Niet allemaal gelukkig, maar een aantal 'vrienden' begon gelijk 'nou lekker gezellig zijn jullie, saai, etc etc'. Verjaardag/BBQ begon al om 6 uur, dus vond nog dat we er hartstikke lang waren geweest en heb zelfs nog moeten kolven daar (golfen?).

@ nogeenwonder, wij nemen Thije ook vaak mee als we bijv. ergens gaan lunchen en ik geef ook borstvoeding, is dat zo raar dan?! Buiten kun je best voeden lijkt me, als je je kindje maar warm genoeg aan hebt gekleed.
    Ik voed overigens liever thuis hoor, maar soms komt het gewoon zo uit.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ga straks weer werken, 3 ochtenden, en ik sport, als ik een keer wil shoppen of zo dan blijft manlief thuis maar daar heb ik nog geen behoefte aan gehad, komt nog wel denk ik ;) .

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hebben gelukkig veel vrienden met kinderen, dus die snappen het sowieso dat het nu ooit wat lastiger plannen is. Maar we hebben ook vrienden zonder kinderen. En met hen spreken we ook regelmatig af. En dat plannen we heus niet altijd van tevoren. Als vrienden van mijn vriend bellen of hij die avond mee op stap gaat, dan gaat hij wel. Dan blijf ik gewoon thuis. En andersom ook. Wij hebben er niet altijd behoefte aan om met z'n tweeen bij de kleine te zitten. Zeker niet als ze 's avonds op bed ligt.
    Ook nemen we haar wel ergens mee naar toe. Zeker overdag in het weekend. Ze slaapt en eet overal dus dat is ook geen probleem.
    Tis niet leuk dat je vrienden niet doorhebben dat je leven is veranderd en dat je altijd even moet overleggen wie er bij jullie kindje blijft of dat je een oppas moet regelen. Maar ik vind zelf vrienden ook erg belangrijk, dus ik zou ze zeker niet verwaarlozen. En zoals eerder gezegd, mensen zonder kinderen hebben vaak niet in de gaten dat je leven dan enorm verandert...

Deel Deze Pagina