Hoi dames, Op dit moment ben ik 30+2 weken in verwachting, en werkzaam als klantcontact medewerkster bij een uitvaartverzekeringsmaatschappij. Ik ben hier in december begonnen, en heb een 3 maanden contract gekregen, die uiteraard niet verlengt gaat worden. 10 maart eindigt mijn contract, en begint mijn verlof. Dan zit ik 5 weken voor de vermoedelijke bevaldatum. Er is eventueel een mogelijkheid dat ik na mijn verlof wel weer terug mag komen bij mijn huidige werkgever, maar dan krijg ik gewoon tegen die tijd opnieuw een 3 maanden contract. Nu ben ik een vacature tegengekomen die mij erg aanspreekt, en op dit gebied liggen ook mijn interesses, en hier kan ik mij in de toekomst ook gaan ontwikkelen. Ook het bedrijf spreekt mij erg aan. Nu weet ik dat ze meerdere mensen zoeken, en dat de vacatures (3 verschillende) open staan voor meerdere mensen per functie. Ik ben dus op dit moment al bezig om hier te solliciteren, om hier eventueel te kunnen beginnen na mijn verlof, en omdat ik deze kans gewoon niet wil laten schieten. Nu komt mijn vraag: Wie heeft dit ook al eens gedaan? Voor/in het begin van het verlof al solliciteren voor een nieuwe baan na het verlof? Hoe heb je dit aangegeven in de sollicitatiebrief? Ik heb de hele brief eigenlijk al klaar, maar vind het lastig om te verwoorden dat ik op dit moment nog in verwachting ben, en "alvast" solliciteer voor de functie. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Alvast bedankt. Liefs
Ik zou er in zetten per wanneer je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt ivm zwangerschapsverlof. Op eenzelfde manier heb ik het bijvoorbeeld gedaan toen ik bezig was met afstuderen. Het geeft in ieder geval aan dat je assertief bent, vooruitdenkt en al actief bezig bent met de toekomst. Hebben ze echt per direct iemand nodig, dan val je waarschijnlijk af. Maar dat zou anders ook het geval zijn als je op gesprek komt en dan horen ze de datum.