Stressperiode kan het daardoor misgaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi

Ik heb nu al 2 dagen ruzie met mijn partner en er ligt een dierbare op sterven.
    Dit brengt natuurlijk stress met zich mee dat is onvermijdelijk.
    Vriendlief en ik hebben gister en vandaag aardige discussie gevoerd.

Nu heb ik wat buikpijntjes. Kan het nou misgaan hierdoor?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee. Want dan had mijn dochter het waarschijnlijk ook niet overleefd.
    Had een zeer stressvolle zwangerschap bij haar.

Probeer wel zoveel mogelijk je stress te beperken waar je zelf iets aan kan doen. Probeer met je partner te praten en kies anders wat meer eieren voor je geld door uit de situatie te gaan.
    Meer kan je niet doen..

Sterkte met je dierbare..

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nee hoor dat kan weinig kwaad, al moet je uitkijken me tje bloeddruk,

als ik je een advies mag geven,

Probeer of te praten met je vriend en het op te lossen..
    Denk je dat dit nu niet lukt zou ik even tot rust komen ergens anders.

Sterkte met je dierbare die op sterven ligt.

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Was al bang voor vroegtijdige geboorte of iets dergelijks.

Maar ga er anderIjds vanuit dat ze tegen een stootje kan. Voel me gewoon schuldig tegenover haar.

En dan moet ik daar weer om huilen.

Ik heb gister bij mijn ouders geslapen en dus toen werd ik rustiger.
    Maar stond vandaag mn spullen in te pakken en te schreeuwen..dus tsja..

5. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    In mijn eerste zwangerschap is plotseling mijn vader overleden, stress ten top dus (Waren nog meer vervelende dingen gebeurd ook).
    In dit geval probeerde ik maar in mn achterhoofd te houden dat sommige dingen nou eenmaal onvermijdbaar zijn en dat je kindje zo evt ook al meekrijgt dat zulke emoties er nou ook eenmaal zijn en er helaas bijhoren. Dit wil zeker niet zeggen dat het allemaal maar goed is, maar we blijven ook maar een mens..
    Probeer het zoveel mogelijk op te lossen of mee om te gaan en probeer het schuld gevoel wat naast je neer te leggen, dat maakt het ook niet makkelijker!

Veel succes gewenst!

Oh ja, mn kindje is prima gezond te wereld gekomen met een prime gewicht ;)

6. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Wil jtoch even mijn verhaaltje kwijt.

Mij werd ook altijd verteld dat door stress het niet mis kan gaan. Nu is er wel een lichamelijk iets bij mij gevonden die vroeggeboorte "kan" verklaren (van nature verkorte baarmoederhals). Maar het zit nog steeds in mijn hoofd; 1ste, 3e en 4e kind onverwachts stressperiode, vroegtijdig vliezen gebroken en 2x bevallen met 28 wkn en 4e kindje met 23 wkn*.

2e kind geen stressmomenten gehad en hij was keurig met 40 wkn geboren:)

Kan natuurlijk domme pech zijn maar tot 3x toe:( Hoeveel pech kan een mens hebben???

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb zo'n 8 maanden stress gehad in de zwangerschap.. Echt, dit was zo'n beroerde tijd.. Heb dagelijks mijn ogen uit mijn hoofd gehuild...
    Maar ik ben 20/1 bevallen van het liefste en zoetste meisje!!!

8. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    ik lees ook even mee.. al de gehele zwangerschap tot nu toe ontzettend veel stress.. het plotseling geen recht hebben op een woonplek en continu ruzie met mijn vriend die dreigt vreemd te gaan waardoor ik nu hele erge wantrouwen in hem heb.. en nog allerlei kleine dingetjes hoedan ook; ik zit niet lekker in mn vel en voel me behoorlijk uitgeput van alles. Ik zit nog in mn prille periode en hierdoor al weken bang dat t invloed erop zal hebben en t eventueel mis kan gaan.. mij is verteld door de verloskundige dat t wel wat kan hebben zolang je maar voldoende je rust neemt. Ik blijf gewoon positief en probeer er niet teveel aan de negatieve dingen te denken.

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hey ashley

Wat een rotsituatie zeg. Ik zit hetzelfde qua woonruimte ed.

Heb je ook klachten van buikpijn oid?

10. Zelfs in oorlogssituaties worden kindjes geboren, dus nee ik geloof niet dat stress de oorzaak kan zijn dat het misgaat.

11. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16

buikpijn heb ik wel veel.. soms lastig te plaatsen of t mijn darmen zijn die erdoor van streek zijn of toch de bandenpijn dat wat heftiger opzet

12. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Herkenbaar ashley.

Je mag me pb-en als je ervaringen wil delen.

13. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Vervelend dat je zo'n stress hebt :(

Ik herken je buikpijn gevoel ook wel, heb dat soms ook op momenten van spanning, of dat ik heel erg duizelig word als ik te druk met van alles ben.

Maar volgens mij kan het idd niet ernstig kwaad, ook al is het natuurlijk wel het beste voor jezelf en de baby om zoveel mogelijk stress te vermijden.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..
    Misschien kun je proberen om in ieder geval ook bewust ontspan momentjes te nemen!

Wel prettig om te lezen dat anderen die een stressvolle zwangerschap hebben gehad toch ook een gezond kindje ter wereld hebben gebracht!

Deel Deze Pagina