Wie hier verstand van? Tijdelijk geen adres

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Hai

Begin november krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis.
    Maar begin oktober gaan wij wel al uit dit huis, en verblijven we bij mijn vader. Ik weet dat als we bij hem in gaan schrijven hij meer belasting moet betalen.
    15 oktober leveren wij onze
    sleutel in.
    Nu zeiden de oude bewoners van ons nieuwe huis dat we daar al wel mochten inschrijven. Maar kunnen er meerdere mensen ingeschreven staan op 1 adres? Voor een korte tijd? 1-2 weken..

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Nee dat kan niet. Aangezien dat zou kunnen worden gezien als onderhuur en daar is toestemming voor nodig bij de hypotheek verstrekker bovendien zit je met de gemeentelijke belastingen.

Inschrijven bij je vader waar je daadwerkelijk verblijft lijkt mij veel handiger. Heb je ook geen gedoe met betaling regelen: met pa is het makkelijker te regelen dan met onbekenden :)

3. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
  4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Je betaald niet meer belasting. De gemeente kijkt naar hoeveel personen er op een adres wonnen per 1 januari. Jullie kunnen je dus makkelijk bij hem inschrijven, maar waarom zou je dat doen voor een paar weken...?

Wij hebben gewoon het nieuwe adres als postadres aangegeven en op de dag van de sleuteloverdracht ingeschreven bij de Gemeente.

DQueen vindt dit leuk.
  5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Voor zo’n korte tijd zou ik me niet ergens inschrijven nee.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Je kan ook met de kopers van jullie huis afspreken dat je nog even op dat adres blijft ingeschreven.
    Vorige bewoner bleek ook nog op ons adres ingeschreven te staan (en dat was super k#t aangezien er geen nieuw adres bekend was en niet achterhaald kon worden en hij flinke schulden had. Bijna 2 jaar lang schuldeisers voor de deur gehad en de gemeente heeft hem uiteindelijk uitgeschreven met adres onbekend pffff. Maar in jullie geval is het zo tijdelijk, zou dat ook zeker overwegen als optie)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Je kan jezelf gewoon uitschrijven bij de gemeente en je vaders adres als postadres opgeven.

DQueen vindt dit leuk.
  8. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Jezelf inschrijven op een adres voor die paar weken is inderdaad niet handig. Het adres van je vader kan je opgeven als briefadres bij de gemeente.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben al geen huis vanaf november.
    En staan vanaf dat moment ingeschreven bij mijn moeder, post adres.
    Wij wonen ver buiten deze gemeente helaas.

Je kan het gewoon als post adres gebruiken

10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik zou je per 15 oktober op je nieuwe adres inschrijven en tot die tijd op het oude adres blijven. De kosten zijn te verwaarlozen. Zonder inschrijfadres bouw je ook geen AOW etc op.

Deel Deze Pagina