Het is ook echt raar, maar toch waar Ook hier belt het zh anoniem! Echt super irritant, want ik heb een hekel aan anonieme nrs...
Ik kan ook niet gebeld worden door anonieme nummers. Dat heb ik uitgeschakeld. Maar ik heb altijd mijn voicemail aan staan. Die kunnen ze dus inspreken als het echt dringend is. Ziekenhuizen etc spreken nl vaak je voicemail wel in.
Word bijna elke dag anoniem gebeld. Ik neem ook niet op omdat het meestal callcenters zijn en ze op zo'n tijdstippen bellen dat ik werk. Op m'n werk kan ik geen telefoon beantwoorden. M'n voicemail staat aan maar wat inspreken ho maar. Ja dan kan ik ook niet terug bellen slimmeriken.
Ik neem gewoon op, is het een callcentrum dan verzoek ik ze me uit hun bestand te halen. Mijn ervari g is dat ze anders blijven bellen, iedere dag, soms meerdere keren... Ook wel eens een vent gehad die begon over dat mijn pc een virus had, blabla, dan hang ik meteen weer op.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het mogelijk was het algemene nummer te laten tonen als je belt van een toestel ergens in het ziekenhuis. Als de centralist mij thuis belt in de dienst, krijg ik vaak wel het nummer van het ziekenhuis te zien. Maar zowel voor de centralist als voor mijzelf is het een TWOT om alle telefoontjes via de centrale te doen. Bovendien, veel patiënten bellen dan vervolgens met de beste bedoelingen op een totaal ongeschikt tijdstip terug als ze een gemiste oproep van een zichtbaar direct nummer hebben, of vinden het vervolgens wel lekker makkelijk om zo'n hotline met de dokter te hebben. Heb weleens uit nood mijn eigen 06 gebruikt, krijg je vervolgens SMSjes van ze... neeeeee.... Voicemails van patienten spreek ik ook in het algemeen niet in. Enige uitzondering is als ik een voicemail met duidelijke naam krijg (die ook de naam van de patiënt is) dan wil ik nog weleens een terugbelverzoek inspreken of een hele korte niet medisch inhoudelijke boodschap. Ik geef geen medische informatie over de voicemail. Als ik een anonieme voicemail krijg, of een niet duidelijke naam, laat ik daar niets achter ivm de patientveiligheid. Ik snap die hele weerstand tegen anoniem gebeld worden niet. Toen er nog een draad aan je telefoon zat, wist je nooit voor het opnemen wie er belde
Toen er nog een draad aan mijn telefoon hing en ik eens een prijsvraag insprak had ik niet gelijk mijn nummer bij 100 bedrijven in hun gegevens zitten. Nu moet je toch wel flink opletten bij de voorwaarden om iets te willen winnen en niet anoniem gebeld te worden. Ik ben wel ontzettend blij met het bel me niet register na een paar weken werkt het wel.
Hier gehad dat we werden gebeld dat de hypotheek van ons huis te hoog was. We wonen in een huurhuis, hihi. Dus ze vroeg of ik de eigenaar was. Mijn antwoord: nee, ik woon in een huurhuis. Vroeg ze of ze de eigenaar mocht spreken. Heb ik het nummer van de woningbouw gegeven. Echt wat een muts Later die week werden we weer gebeld, maar door een man. Weer hetzelfde verhaal. Zegt die man: u heeft toch echt een koophuis. Dus ik zeg: nou hoe hoog is de hypotheek dan? Dat willen we bespreken met de eigenaar. Dus ik zeg oke en geef wederom het nummer van de woningbouw. Daarna snapten ze het, hihi