geen idee of je blond bent maar op mijn schermpje staat altijd "onbekend nummer" als er gebelt wordt door iemand met een afgeschermd nummer
ik ben niet meer gebeld sinds ik een ander nummer heb, ook geen rare andere dingen gebeurd, probleem lijkt opgelost! wou ik even laten weten
Het enige wat een provider doet is een waarschwings brief sturen naar degene die jou anoniem belt. Jij krijgt zelf het nummer niet. Hun sturen een brief, je moet wel de tijden en data's noteren dat je latig gevallen bent. Heb het namelijk ook wel eens gehad:x
als diegene na 3 waarschuwingen nog geen gehoor geeft krijg jij het telefoonnummer en bijbehorendenaam zodat je aangifte kan doen.
Hier ook een "soort van" stalker gehad, deze belde soms wel 30(!) keer per dag, maar stalker zei nooit iets, provider gebeld maar het enige wat ze konden doen (volgens die mevrouw dan he) was alle prive nummers laten blokkeren, dit maar gedaan en nergens meer last van, als je ons nu met een prive nummer belt krijg je een bandje dat je niet met prive nummer kan bellen, bedrijven enzo die normaal met prive nummer bellen, die bellen nu ook gewoon met hun nummer in beeld, en ik ben nu ook af van al die callcenter belletjes bij mij mobiel kon ik het gewoon via mijn telefoon zelf blokkeren, ik zie dan wel dat iemand heeft geprobeerd te bellen, maar hij gaat direct op voicemail.. Gelukkig bij jou tot nu toe geen last meer gehad!!
ik heb dit ook jaren gehad op mijn ouderlijk telefoonnummer. We hebben het tot aan de rechter aan toe uitgespeeld. Provider op de hoogte gebracht, logboek bijgehouden, een 5 intoetsen na het gesprek (komt er een * achter het nummer en zo konden ze bij KPN zien of het hetzelfde nr was) aangifte gedaan bij de politie, brieven geschreven aan kantongerecht en het resultaat: nop! de provider mag uit privacy geen gegevens bekend maken. er is wel een brief verzonden.... geen resultaat. de aangifte had geen zin omdat hij mij niet heeft bedreigd, niets heeft aangedaan (fysiek) en de dader onbekend is. De reactie van de rechter: "neem een ander nummer" en dat wilde mijn ouders uit principe niet. Hij heeft het jaren volgehouden. Mijn ouders namen alleen de telefoon nog maar aan als er onbekend werd gebeld. Ik nam zelden de telefoon aan (mijn hart sloeg gewoon altijd even over). Zelfs toen ik al uit huis was, bleek hij nog stug en trouw te bellen. Ik weet dat het zeker 4 jaar heeft geduurd. Geen idee of hij nog wel eens belt. Mijn ouders hebben het op een gegeven moment niet meer verteld, omdat ik zo bang was . heel vervelend ieder geval en inderdaad van nummer wisselen schijnt de enige oplossing te zijn