houdbaarheid urine

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kat1981, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Afgelopen woensdag hebben we met de 2 voor 5 euro testen van het kruidvat er eentje gebruikt. Die gaf alleen maar een streepje aan.
    Niet zwanger dus.

Vanavond konden we onszelf niet beheersen en besloten we het tweede testje te gebruiken
    Resultaat? Een dikke vette streep en een heeel voorzichtig roze streepje ernaast...
    We hebben elkaar dan ook heel voorzichtig gefeliciteerd.:D

Nou wil ik morgenvroeg weer een nieuwe test gebruiken, maar dan met mijn ochtendurine. Helaas moet vriendlief weg voor een belangrijke afspraak en dat duurt enkele uren.
    Toch wil ik graag samen de test doen en mijn vraag is dan:

Kan ik mijn ochtendurine s'ochtends opvangen en die gebruiken om s'middags als mijn vriend thuis is samen die test doen of is die urine dan niet meer bruikbaar?
    Hoe lang kan het hormoon 'actief' blijven in de ochtendurine?

2. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    ik zou even wachten tot het op een ochtend kan met hem erbij. En anders even alleen doen en een foto maken van die dikke vette streep!!
    Als je urine bewaart gaat de bact groei wel door dus ik weet neit of dat je hcg beinvloed!!

Bel anders ff je HA!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik geloof dat je je ochtend urine kunt bewaren in de koelkast en dat je dat dan later voor een test nog kunt gebruiken!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Toen Moeders voor Moeders bij mij langskwam (juni '09), moest ik ochtendurine bewaren (zij kwam pas om 8 uur 's avonds), gewoon op de wc (koele plek in het huis, maar niet in de koelkast). Die test sloeg dik en vet uit (ik heb hem nog wel ergens in een album staan), dat het al een tijdje gestaan had heeft er echt geen invloed op gehad.

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Zal zowieso morgen de huisarts bellen en die vraag stellen. Ik was namelijk ook bang dat de hcg beinvloed zou worden als je de urine langer zou bewaren.

Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik een heel klein beetje in de war ben hoor, zowieso ben ik al dolgelukkig omdat ik een heel licht tweede streepje zie, maar ergens durf ik ook niet te blij te zijn. Ben zo bang dat de test morgen op niets uitwijst...
    Maarrrrrr...een streep is toch een streep?

Ik lees hier dat je de urine zowieso kan bewaren. Volgens deze site mag ie gerust in de koelkast bewaard worden.
    Zwangerschapstesten

Maar Evenstar mocht de urine van moeders voor moeders juist niet in de koelkast zetten.

I Know, ik wilde in de eerste instantie wachten tot donderdag en volgens mij heb ik dat hier ook ergens op het forum neergekalkt, maar de verleiding was te groot.:D
    En nou wil ik niet meer tot donderdagochtend wachten.;)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee, het hoefde niet in de koelkast... gewoon op een koele plek. Ik had het niet duidelijk neergezet. Ik weet het eigenlijk niet precies meer, alleen dat ik toen een bekertje achter de wc had gezet met een folietje erover. En dat mijn lief me toen heel erg ging plagen daarmee.

En eh ja, streep is streep, lichtheid maakt niet uit, breedte wel (pennestreepjes zijn meestal van die indrooglijntjes, die heb ik zelf nooit binnen afleestijd gezien). Gooi es een fotootje van die test?

Ik heb in het begin al mijn testen opgemaakt die ik in huis had... ik kon mezelf er maar niet van overtuigen dat die streep er echt stond :D

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Hier is ie dan.

Zien jullie ook een tweede, heel licht lijntje, boven die heel dikke?

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Die zie ik, wel erg licht maar dat lijkt mij een positieve test :)

gefeliciteerd!!!

9. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dank je wel :D!!! Begin steeds enthousiaster te worden.

ooooh Ik heb echt de ballen verstand van dat uploaden, gelukkig was hier vriendlief die me uit de brand hielp. Ik denk dat ik de test bij de anonieme-streepjes-zoekers topic ga plaatsen. ^^

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    licht... :O ! ik zie m hartstikke goed man !!!!!!!!! :D:D

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hartstikke positief hoor! Gefeliciteerd!

12. san21

san21 Lid

18 dec 2009
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie het streepje ook duidelijk ..
    zo was die van mij ook..

13. Loe

Loe Niet meer actief

Gefeliciteerd! Geen twijfel!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    ... en? Geloof je het al??

:D

Leuk, een goed begin van 2010... :)

15. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ook ik zeg: van harte gefeliciteerd, wat een geweldig begin van 2010!

16. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel, wat een lieve reacties. Hahaha ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen en wij hier kunnen maar niet ophouden met de hele avond dom tegen elkaar grijnzen met een big smile.:D

@evenstar; Weet je, met zoveel mensen hier die verstand van testen hebben, kan ik er haast niet naast zitten toch.
    Niet te geloven...ik begin het te geloven.:D

17. lautjep

lautjep Niet meer actief

kat dit is een streep ik zou een feestje vieren met een streep als deze die wil ik ook

18. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dan ga ik voor je duimen dat je een soortgelijk, of zelfs een dikkere streep krijgt.:)

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja dom grijnzen... dat deden wij ook de hele tijd hihi. Je zal zien dat je morgen (bv.) een donkerdere streep hebt, maar deze is goed zichtbaar hoor!

20. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Wat mij betreft mag dit topic verwijderd worden. hartstikke bedankt voor de snelle reacties, iedereen.;)

Deel Deze Pagina