Heel bizar dit eigenlijk! Voel je je nu beter? Je vergelijkt mijn kind met een kind die slaat en eigenlijk onhandelbaar is omdat zijn moeder hem zo opvoed? Applaus voor je zelf echt! Juist mensen zoals jou moeten ze harder aan pakken denk dat sommige woorden en zinnen meer bij het tokkie volk horen zoals ze hier veel mensen noemen. En dit noem jij een voorbeeld zijn? Mijn kind is nooit maar dan ook nooit boos of agressief zal nooit een kindje slaan of pijn doen trapt niet eens een mier dood! En jij vergelijkt dit verhaal met mijn kind? Omdat jij uit 3 verhalen een heel persoon denkt te kennen? Wat wil je een veer in je kont? Dat iedereen je grappig vind? Sneu hoor! Dat het moederschap je zwaar valt betekent niet dat je dat hoeft af te reageren op mensen! Kijk even in de spiegel denk dat je hulp nodig hebt en snel ook!
Excuses Chipje. Ik zal dit verhaal niet met jou zoontje vergelijken. Dat was inderdaad vals. Misschien had ik beter kunnen zeggen dat het je zoontje in de toekomst zo kan, met de nadruk op kan, worden als jij hem leert dat slaan oké is. En jij vindt dat mensen als ik harder aangepakt morgen worden? Met slaan zeker? Als dat jij beschrijft dat ik het moederschap zwaar vindt, maak ik op dat jij mijn profiel en berichten heb doorgespit. Chapeau om iemand die een postnatale depressie heeft gehad nog een trap na te geven. Jij zult nu wel trots op jezelf zijn. Jezelf grappig vinden en een veer in je reet willen. Ik hoop dat jij, in tegenstelling tot ik (herstellende van een pd, weet je nog)vanavond trots naar jezelf in de spiegel kunt kijken.
Nou ja, dat was die opmerking van Tigra ook... En sorry hoor, maar gemeen zijn tegen anderen, en dan zielig gaan lopen doen als je hem terug krijgt? PD of niet, wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. Inhoudelijk ben ik het helemaal niet eens met chipje, maar sommige opmerkingen hier zijn op z'n zachtst gezegd behoorlijk onfatsoenlijk.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Mijn opmerking kon ook echt niet, geef ik toe. Maar dat kan ik niet meer terugdraaien. En natuurlijk had ik de bal terug kunnen verwachten. Dat verbaast me niet. Maar om nou iemands profiel door te spitten om te kijken hoe ik teruggepakt kan worden vind ik net zo laag. Maar dit is allemaal behoorlijk off-topic. Dus ik ga er verder geen woorden meer asn vuil maken. Behalve dan nogmaals mijn excuses aanbieden aan chipje.
Is ook zo. Dat gebeurt overigens om de haverklap hier. Als iemand het niet van je kan winnen in een normale discussie, gaan ze op zoek naar uitspraken van je in eerdere discussies, om die vervolgens nog tegen je te gebruiken. Heb me er ook wel eens schuldig aan gemaakt. Hopelijk alleen niet op zo'n laag niveau... +1
In dit geval zou ik het AMK (kunnen die ook iets met soort gevallen) en verder de politie bellen. Verder zou ik als dit kind bij mijn kind in de klas zat mij verenigen en zorgen dat zo'n kind van school gestuurd wordt. Zoiets vergelijkbaars (meerdere keren klasgenoten hard slaan en schoppen) is hier op school gebeurd en dat werkte. Ouders hebben hun kind thuisgehouden tot de school het kind zou schorsen en later van school zou schoppen. Dit is ook gebeurd.
Ik heb op dit moment weinig last van de jongen omdat hij weet dat ik niet naar zijn moeder ga maar naar zijn vader (die ook hier in de straat woont) Die pakt hem wel aan en zet hem recht. Mijn kinderen gaan hem gewoon uit de weg en negeren hem, dat vind hij niet zo heel leuk. Op dit moment hebben andere buurtkinderen in de gaten dat als ze samenspannen ze eigenlijk veel sterker zijn dan hij is dus we zien nu dat de rollen wat omdraaien en hij vaker het onderspit delft. School is heel druk met hem bezig maar zolang mama hem de hand boven zijn hoofd houd ipv samen te werken met school zal er weinig gebeuren. Gelukkig zit hij niet bij 1 van mijn kinderen in de klas dus op school heeft mijn dochter er weinig last van.
Deze route zou ik niet aanraden. Om een kind te kunnen schorsen (voor maximaal een week!!) moet de school eerst een procedure doorlopen die enkele weken duurt. Vaak is schorsen de eerste stap naar verwijdering. Maar in de regel gaat daar (tussen 1e schorsing en uiteindelijl verwijdering) ook weer wat tijd overheen. Als jij je kind gedurende die tijd thuishoudt, heb je twee problemen: je eigen kind mist een flink stuk onderwijs. En het levert jou een boete op, want je kind is ongeoorloofd afwezig. En dat loopt aardig op, kan ik je vertellen.
Absoluut mee eens! En eerlijk? Ik krijg de kriebels als iemand zegt "dat zou mijn kind nooit doen". Uit mijn eigen ervaring zegt dit dat je juist dat kind in de gaten moet houden, juist omdat de ouders het niet wilen zien en het wel gebeurd. Wil niet zeggen dat dit bij ts het geval is, maar elk kind haalt weleens iets uit wat niet mag.
Ja en dan zou je dus met mij een probleem hebben ja. Als mijn zoon de aap uithangt en jou kind pest, ergens afduwt of wat dan ook en jij hebt al een paar keer vriendelijk verzocht of hij stopt en hij doet dit niet of geeft een grote mond tegen jou? Dan kom je bij MIJ verhaal halen, en kan mijn zoon van MIJ direct een klap voor zijn kop krijgen waar iedereen bij staat. Pesten en grote bekken zijn zwaar uit den boze hier, maar dat bestraf ik zelf wel. Ik zal wel toegeven dat ik best kan begrijpen dat je sommige kinderen bij de kraag grijpt. Als je al bij een ouder bent geweest en die doen er niets mee, tsja dan heb ik er begrip voor daar zal ik eerlijk in zijn. Maar ik durf van mezelf te zeggen dat wij ouders zijn die WEL ingrijpen als er iets gebeurd. Natuurlijk luister ik ook naar onze zoon zijn kant en beslis ik dan hoe we ingrijpen. Dus hij krijgt echt niet direct een schop onder zijn kont als iemand iets verteld Overigens leren wij onze zoon wel van zich afbijten. En nee, slaan is misschien niet goed maar soms nodig. Ik las ergens iets over pesten. Nou ik kan je vertellen dat ik jarenlang gepest ben op de basisschool. Tot aan de dag dat een van de klasgenoten mij vol in mijn kruis greep. Was groep 6. Voor het eerst in mijn leven beet ik van me af. En dan echt letterlijk. Ik beet bijna die jongen zijn duim er af. Ok misschien niet de beste oplossing achteraf gezien maar na jaren van pesten hield het vanaf die dag wel opeens op. Ik zal mijn zoon dus ook zeker leren dat hij mag waarschuwen, en misschien nog een keer, maar haal daarna maar uit als een pestkop niet wil luisteren.
Maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal als die van ts. Jij hebt er alles aan gedaan om het te stoppen. En als mijn kind zo vaak met blauwe plekken zou terugkomen van hetzelfde kind, dan vind ik het ook terecht dat hij een keer terug mag slaan om zich te verdedigen. Dit is gewoon echt pestgedrag wat dat kind deed.
Dan maar een probleem met jou. Ik ga toch niet een moeder zoeken om een kind aan te spreken op gedrag wat voor mijn neus gebeurt en waar mijn kind last van heeft. Als je erbij bent in de speeltuin of je staat naast me, dan zal ik heus je kind niet grijpen en inderdaad jou erop aanspreken. Als jij er niet bent (of ik nou wel weet waar je woont of niet) dan wil ik op dat moment dat jouw kind stopt met slaan of duwen. Als jij ipv van mij daar dankbaar voor te zijn een probleem met mij hebt, so be it.
Nou ik had laatst een jongen die met zijn moeder bij een kaartjes automaat stond en er waren 2 jongens voor (waaronder die van mij en zijn vriendje) en na mijn zoon dringt dat jongetje voor, waardoor ik zijn weg versper en even opkijk naar de moeder (die zegt niets). Dus ik zeg tegen hem dat het niet netjes is om voor te dringen en dat hij na vriendje aan de beurt is. Krijg ik een preek van moeder dat ik zijn weg niet mag versperren en dat ik haar moet aanspreken... dus ik heb gezegd dat ze erbij stond maar niets deed dus heb ik haar die kans al gegeven. Als zij niets doet, dan doe ik wat... Iets met normen en waarden.
Ik zou het toch doen hoor. Hier een mega stadsspeeltuin waar het met lekker weer behoorlijk druk is...je gelooft toch zeker zelf niet dat ik dan eerst jou ga zoeken?
100% mee eens. Ook als de moeder erbij staat spreek ik kinderen aan als ze niet worden gecorrigeerd. Meestal zegt de moeder dan pas wat. Heb zelf nog nooit meegemaakt dat een moeder mij weer aansprak op het feit dat ik het kind aansprak. Zal wel interessant worden dan . Meestal verontschuldigt een moeder zich juist.