onbekende grijpt mijn zoon van 9 bij nek/kraag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sophia2016, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ongelooflijk, wat een reactie...
    Ik zou woest zijn op mijn partner. Geen haar beter dan die man (als hij echt ruw geweest is).
    Ik vind het een vreemd verhaal.

Kinderen doen echt wel eens dingen die ze tegen hun ouders verdraaien /verzwijgen / mooier maken. Natuurlijk vertrouw je je kind en neem je het voor hem op, maar je was er niet bij..

Als hier iemand aan de deur verhaal komt halen met zijn vuisten, bel ik direct de politie. Lekker voorbeeld..

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Ik snap het wel van haar man. Slim is het niet maar als er iemand aan je kinderen komt kun je anders reageren dan je van tevoren denkt.

Als haar zoontje belletje zat tw trekken blift ie toch niet zitten) die kijderen rennen meteen weg. Hier gebeurde het ook laatst. Een groep kinderen was constant belletje aan het trekken. Maar renden meteen weg. Op een gegeven moment kwamen de dochters van mijn vriendin naar buiten net op het moment dat het groepje weg is gerend en die man stormt naar buiten en ziet alleen die twee meisjes en begint achter ze aan te rennen en ondertussen de politie bellend.

Die meisjes wisten niet wat ze overkwam. Ik snap dat die man helemaal gek werd ervan maar vaak is het lastig te achterhalen wie het doet omdat ze wegrennen meteen. En dan kun je de verkeerde kinderen treffen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Als je man het type is dat om deze reden iemand slaat, geloof ik gelijk dat je zoontje daar meer deed dan alleen staan. Lekker aso zeg, ongelooflijk.
    Misschien had ie niks gedaan, maar in zijn nek pakken is toch geen reden om zelf maar gelijk te slaan. Pff.. ik vind het echt belachelijk.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb vroeger ook aardig vaak meegedaan met belletje lellen.
    Het was zo'n beetje de eneige vrm van kattekwaad die ik net aandurfde. Maar toegeven aan onze ouders durfde ik niet. Veel te bang dat ik meegesleurd werd naar die boze mensen die we heel de middag al hadden geplaagd en ik sorry moest zeggen.
    Niet dat mn ouders dat zouden doen, maar ik was erg bang voor de gevolgen. En mijn ouders waren nog braaf.

Als ik zie hoe je man reageert dan snap ik wel dat je zoon bang wordt voor jullie reacties. Jij gaf ook al aan dat je niet weet of je een normaal gesprek had kunnen voeren.

Wees een goed voorbeeld voor je zoon en zeg dat hij niet mag belletje lellen, of hij het nou wel of niet was.
    Ik was samen met zoon langsgegaan en had de situatie laten uitleggen dat hij het niet was en had van die vent dan een excuus verwacht. Als je zoon wist dat hij er naartoe zou moeten zou hij snel de waarheid zeggen hoor.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik vind je nogal naïef overkomen. Je bent er stellig van overtuigd dat jouw kind van 9 dit nooit zou doen en er vervolgens ook nooit over zou liegen. Als mijn kind wat uitspookt wat eigenlijk niet door de beugel kan, ontkent ze dit ook stellig. Zelfs als ik het met mijn eigen ogen heb gezien, probeert ze zichzelf op de één of andere manier in te dekken. Ik kan me dus niet voorstellen dat jouw zoontje daar gewoon helemaal niets heeft staan doen en vervolgens is gegrepen door die man. Bovendien kan ook dat uit zijn verband zijn gerukt maar goed.
    De reactie van jouw man is echt zwaar overdreven! Kwaad met kwaad vergelden heeft totaal geen zin. Wat een asociale actie, sorry. Hij had ook gewoon netjes verhaal kunnen gaan halen en het op een volwassen manier op kunnen lossen. Je verteld het ook alsof je het zelf een hele normale reactie vindt, dat is ook niet helemaal prima.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Die man had met zijn handen van je zoontje af moeten blijven. Als volwassen vent heb je van kinderen af te blijven, óók al gaat het 'alleen maar' om in de kraag/nek pakken. (Als je ziet dat een kind een ander kind of een dier total loss slaat of trapt oid, oke, maar dat is hier totaal niet aan de orde.) Ik begrijp dus heel goed dat jullie erg boos zijn geworden. (Als ik kijk naar mijn dochters, die zouden ws een tijd niet meer buiten durven spelen na zo iets, zeker als het echt onterecht was.) En nee, natuurlijk had je man die man niet moeten slaan. Volgende keer kan hij misschien beter niet direct naar iemand toegaan, maar eerst een paar keer tot tien tellen en vervolgens doen wat Regina88 schrijft (dan heb je meteen helder of hij het nou wel of niet was en die man kan zijn excuses aanbieden voor zijn idiote gedrag).

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Ik had laatst toevallig nog een discussie met een vreemde hierover.
    Wij rijden in een woonwijk en ineens hoor ik een hele harde knal en wat getik tegen m'n auto. Ik schrik me rot en zet de auto stil. Zien we 2 jongens wegrennen (jaar of 10), dus mijn vriend erachter aan. Hij heeft ze uiteindelijk verteld dat dit niet de bedoeling is. Een vrouw die dit zag vond de reactie van m'n vriend overdreven. Hij heeft die jongens niet aangeraakt en zeker geen klap verkocht.

Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen over dingen denken

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik zou erg uitkijken met meteen je zoon te geloven; mijn dochter zit in de klas met een meisje dat regelmatig anderen bijt, maar tegen haar moeder zegt ze stevast dat ze dat niet doet, moeder gelooft haar dochter. En dat terwijl ze gewoon op heterdaad is betrapt door een juf.
    Dus hou de optie open dat je zoon toch belletje heeft geleld, misschien vond hij dat hij dit moest doen met z'n vriendje erbij, en schaamt hij zich er voor...
    Maar als hij belletje lelde, dan hoort die man natuurlijk nog steeds met z'n handen van hem af te blijven! Zomaar een kind in z'n nek/kraag grijpen hoort gewoon niet.
    Maar er vervolgens naar toe gaan en die man een klap geven, dat hoort óók echt gewoon niet. Als je op zo'n moment niet rustig kan blijven, zoek de confrontatie dan ook niet op, maar probeer het zelf met je zoon op te lossen door uit te leggen dat wat die man deed écht niet kon, maar dat die man mogelijk helemaal gek werd van alle belletje lellende kinderen dat 't 'm echt te veel werd. Geen goed excuus natuurlijk!

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ten eerste is er natuurlijk wel een verschil tussen bij de kraag grijpen of bij de keel pakken. Dat een oudere man waarbij misschien al 100 X belletje is geleld denkt dat jou zoontje er mee te maken had en hem
    bij de kraag grijpt kan ik mij best goed voorstellen. Is de reactie van die man op dat moment. Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn geweest als die man jou zoontje van achter bij zijn keel had gegrepen.
    Daar zou ik ook goed pissed over zijn geweest en was ik zeker verhaal gaan halen. Maar om dan meteen die man te slaan dat vind ik teveel van het goede en zeker een heel slecht voorbeeld voor jullie kinderen.
    Ik had een goed gesprek met die man gevoerd en ook zijn verhaal aangehoord. Een verhaal komt altijd van twee kanten.
    Ik zou het zeker niet tolereren als mijn vriend die man een klap uit zou delen.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Excuus stond nek/kraag in je openingspost. Verkeer gelezen. Vergeet maar het stukje over bij de keel grijpen.

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Interessant.. Iedereen roept dat ze niet zullen uithalen naar iemand die hun kind fysiek pijn doet en dat ze daarin hun boosheid onder controle zullen hebben. Ik ben daar helemaal niet zeker van. Je kan niet goed van te voren inschatten of je je boosheid onder controle hebt als dit soort dingen gebeuren. Mensen 'vechten' om veel minder. En ben je de meteen een aso? Vind ik erg kort door de bocht... Ik ben gedragstherapeut en zelfs ik weet niet of niet uit zou halen als het om mijn kinderen gaat. Het is een emotie die zo sterk is, alsof de leeuwin in mij wakker wordt. Of het verstandig is, absoluut niet, maar wel heel begrijpelijk.

Het is jammer dat er meteen zo veroordelend gereageerd wordt.. En daarbij ook meteen haar zoon voor mogelijke leugenaar uitmaken, het zou maar over jouw kind gaan. En het is interessant om te lezen dat jullie haar zoon beter kennen dan TS zelf ;)

Dus TS, vervelend dat het is gebeurd en als je zoon op de hoogte is van wat je man heeft gedaan, zou ik wel in gesprek gaan over wat hij heeft gedaan. Dat het niet de bedoeling is om problemen zo problemen lossen, maar uitleggen dat soms de emoties zo hoog kunnen oplopen dat je daar wenig controle over hebt. En kijk met z'n alle naar een oplossing. Misschien toch op een rustig moment met elkaar in gesprek gaan? Sterkte in ieder geval!

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Het is ook niet goed van die vent om een kind in zn kraag te grijpen.
    Fysiek geweld of fysiek handelen is nooit de oplossing en al helemaal niet bij kinderen. Maar hoe kan je die kinderen uitleggen dat het uit den boze is en dat die meneer fout zat als je er zelf wel even op los ramt. Niet omdat je daarmee wat oplost, maar enkel omdat het oplucht. Want dat zou de reden zijn dat ik iemand op zn bek timmer. Omdat ik zoveel woede voel vanwege mijn kind dat ik die woede projecteer tegen mij vijand, op dat moment die grijpgrage vent.

Als mijn zoon wordt geslagen door een man, is het een ander verhaal. Nog steeds hetzelfde wat de uitleg betreft en dat oog om oog niet de beste manier is, maar ik denk dat het dan zwart wordt voor je ogen.
    Als mijn kind met een blauw oog door een volwassene thuis zou komen dan.
    Maar in een kraag grijpen is belachelijk, maar een stomp in iemands gezicht staat niet in verhouding. Vind ik dan.
    Als het echt gaat om kwajongensgedrag, kan dit meteen een hele goede les zijn. Dan is die greep heftig, maar precies genoeg om oudere mensen niet meer lastig te vallen in de puberjaren. Hoop ik dan.

En je kan ook heel goed duidelijk maken dat iemand met zn tengels van je kind af moet blijven, zonder eerst te meppen. Dat kan je altijd later nog doe als je er niet uitkomt en het wordt een haantjesgevecht;)

13. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    #33 Medinilla, 25 jun 2016
    Laatst bewerkt: 25 jun 2016
    Kinderen in groepjes doen vaker dingen die niet mogen dan als ze alleen zijn en mocht het dan mis gaan zoals in dit geval heb je de grote kans dat ze zeggen dat ze het echt niet gedaan hebben, want dan zijn ze ook nog bang om op hun flikker te krijgen van hun moeder/vader.

Vaak meegemaakt ;)

En een volwassen vent die slaat :$

Mochten er kinderen hier in de buurt vervelend aan de deur staan bellen etc, dan is de snelste manier toch iemand in de kraag/ of nek pakken of bij de armen. Niet goed te praten maar als je logisch na denkt en je wilt graag weten wie de ouders zijn om hun kind hierop aan te spreken ;)

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Mijn zoon 9 was bij de arm gepakt en naar huis gesleept ..
    Ik heb niet geslagen en heb mij redelijk kunnen in houden ..
    Maar heb hem behoorlijk toe gesproken dat hij met zijn poten van mijn kind af moet blijven .. Kind was helemaal over zijn toeren .. Ze waren met een groepje .. Ik zeg niet dat mijn kind niks deed net zo als de andere kinderen ., maar blijf met je poten van m'n kinderen af ....

15. Veera

Veera Niet meer actief

Tuurlijk liggen situaties over je kinderen gevoelig!
    Als mijn dochter zou worden misbruikt bijvoorbeeld, dan zou ik mezelf niet meer in de hand hebben denk ik. Of als een dronkenlap haar omver rijd op een zebrapad.
    Maar dit gaat om iets relatief kleins en dan ga je met een beetje fatsoen niet direct meppen

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wat die man deed was niet netjes en hij had ze ook gewoon kunnen aanspreken ipv bij de kraag pakken.
    Maar jou man is behoorlijk de fout in gegaan, mijn vriend zou hem waarschijnlijk gelijk een beuk terug hebben gegeven. Ik zelf zou aangifte hebben gedaan tegen je man. Je bent toch verdomme geen losgeslagen puber die zijn handen niet thuis kan houden (ja dit zou ik ook tegen mijn vriend zeggen). Ik zou als vrouw zijnde absoluut niet blij zijn met mijn man als die een klap zou uitdelen. Je kan ook gewoon iemand aanspreken en hou je klauwen thuis

17. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wow. Een vorm van agressie regulatie training is bij je man ook geen overbodige luxe. Wat een aso actie.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb vroeger als klein meisje zijnde, zelf zoiets bij de hand gehad. Was een jaar of 8. Mocht na het avondeten nog even met mijn vriendjes spelen, bij mijn school vlakbij mijn ouderlijk huis. Die vriendjes bleken aan het belletje trekken te zijn. Dus ik dacht: doe lekker mee en waag ook een poging.
    Ware het niet dat ik uitgerekend bij een huis aanbelde waar blijkbaar al vaak was aangebeld! Die mensen die daar woonden, bedachten zich niet en stuurden hun enkelbijtertje (een teckel) op mij af die mij dus ook in mijn enkel beet (schade viel enigszins mee gelukkig).
    Ik jankend naar huis gegaan. Mijn ouders zijn niet met zwaaiende vuisten naar die mensen gegaan, maar hebben de politie gebeld. Die zijn toen nog bij ons thuis geweest om de aangifte op te nemen.
    Met geweld los je niets op in mijn ogen....

Kan me verder goed voorstellen dat als er tig keer bij je aangebeld wordt, je zot wordt.
    Maar trek de bel er dan uit of probeer ze te betrappen en een emmer water over ze heen te gooien ofzo (al weet ik niet of ouders daar zo blij van worden). Grijp ze niet en stuur vooral de hond niet op ze af.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    O ... ik zou boos zijn, heeeeeel boos. Maar ik zou dus echt NIET gaan slaan. je gaat je kind uitleggen dat wat de meneer deed echt niet kan, om dan vervolgens er zelf op los te rammen??? Sorry, maar dat vind ik echt ondoordacht.

En ja, ik weet niet hoe ik zou reageren. DAAROM wacht ik even af totdat ik wat gekalmeerd ben. Je kunt niet voor eigen rechter spelen, en als je weet dat je emotie heel hoog zit, dan moet je daar dus even naar handelen.

Heel simpel. En ja, ik vind het dus aso dat je dan maar iemand op z'n bek timmert, omdat jij je emotie even niet in de hand hield.

20. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Volgens mij is er een groot verschil of je kind voor jouw ogen iets wordt aangedaan of niet. Als het wel voor jouw ogen gebeurt dan snap ik best dat je een waas voor de ogen krijgt en uit bescherming iets doet wat je normaal gesproken nooit zal doen. Het verhaal van TS vind ik niet in die categorie passen. Kom op zeg, het gaat hier over een jongen van 9 die beet is gepakt. Wat een zwaar overtrokken reactie om er op los te slaan en ik heb er geen begrip voor.

Deel Deze Pagina