onbekende inlogpogingen recente actieviteiten hotmail

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Wauw schrik er wel beetje van hoe makkelijk het blijkbaar is. Zal ook mijn ww regelmatig veranderen, ook al is dat blijkbaar niet helemaal afdoende.

Maar wat is nou helemaal de bedoeling van hacken op een hotmail adres of facebook account. Wat kan je er precies mee. Mischien wil ik dit helemaal niet weten maar vind het zooo eng. Nu heb ik weinig op mijn hotmail staan maar ja kan bij gewone ziggo mail dus ook.
    En is het gemakkelijk weer op te lossen.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

advies van de computertechnicus:
    1) raak niet in paniek,
    2) de herstelopties van hotmail en apple-id en android/ gmail goed instellen. Je moet deze koppelen aan je telefoonnummer.
    3) zorgen dat je je telefoonnummer behoudt

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik ben best wel geschrokken. Bijna dagelijks vanuit Spijkenisse en daar kom ik echt niet. Je kunt ook inzoomen naar de straat. En er wordt ook echt ingelogd!

Ook 1x vanuit Amerika maar dat is niet gelukt.

Heb gelijk een nieuw wachtwoord aangemaakt.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

kijk even naar je ip-adres.. soms staat het anders op de kaart, bij mij ook. dan gaat het via een centrale oid.

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Mijn ip adres is het niet, dat weet ik zeker want die staan er ook tussen. De tijden zijn ook onmogelijk want dan zit ik in de auto naar mijn werk.
    Ben er nog eentje tegen gekomen uit het oosten van het land.
    Heel raar dit.

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik moest die 3 dingen ook een keer invullen omdat ik het wachtwoord niet meer wist. Dat had ik gedaan, maar kreeg een afwijzing... hahaha, en dat over mijn eigen account. Gelukkig heb ik het nog op kunnen lossen, omdat mijn account verbonden was met een oud account waar ik in eerste instantie het ww ook niet meer van wist, uiteindelijk schoot het me weer te binnen... oefff... Nu moet ik - als ik vanaf een ander apparaat inlog - een code invoeren die ik via sms krijg. Ook heb ik een beveiligscode gekregen, mocht het weer mislopen... is dat niet voldoende beveiliging dan?

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Een tijdje terug was ik mijn wachtwoord vergeten. Ik moest inderdaad deze 3 vragen beantwoorden. Ik vulde ze in en Gmail zou het controleren. Nou mooi niet dat ik toegang kreeg, ookal was ik het zelf!
    Gelukkig herinnerde ik me mijn wachtwoord weer, maar anders had ik een kopie van mijn paspoort moeten opsturen o.i.d.. :)

8. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    ook maar even gecheckt, hier geen vreemde inlogpogingen gelukkig :)

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wilde het ook checken, maar moest een beveiligingscode invullen?
    Dit doormiddel van sms aangevraagd, maar kan er nu niet meer inkomen plus dat mn telefoon nu flipt...
    Heb mn telefoon maar uit gezet

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook even gekeken en ik heb de ip adressen gecheckt en het zijn de adressen van T-mobile en Ziggo. Dat kan op zich kloppen want we zijn daar klant, maar wat is dan de link met mijn hotmail?

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ruim een maand geleden via Gmail.
    Vanuit Amerika en Naaldwijk en Utrecht.
    Ww. gewijzigd en sindsdien geen meldingen meer.

12. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Nou, ik denk dat ik mij er maar in ga mengen want het is lang geleden dat ik zoveel misvattingen heb gelezen.

1. Hotmail, Facebook en alle diensten van Google houden bij waar vandaan je het meest inlogt. Alles wat daar buiten staat wordt vermeld MAAR dat zijn inlogpogingen. Het zijn pogingen omdat ze je WW niet hebben. Facebook werkt zelfs zo, wanneer iemand al met jouw WW inlogt op jouw Facebook vanuit bijvoorbeeld Amerika terwijl jij normaal altijd inlogt vanuit Nederland. Dan komt diegene er niet zomaar in, omdat het valt onder verdacht gebruik (je krijgt dan een mail dat er iemand vanuit Amerika heeft ingelogd (geen poging dus)).

2. Chantalcindy, niet om je glazen in te gooien maar waar jij het over hebt heet Social Engineering en geen hacken... Social Engineering houdt in dat je de zwakste schakel probeert te breken in de beveiliging, namelijk de mens zelf. Dit kan op verschillende manieren: meekijken in de trein, social media afspeuren voor eventuele antwoorden op geheime vragen en phishing. Ik durf zelfs wel te betwijfelen of jij een hacker bent, zo ja, zie ik je ergens deze week wel in mijn mail, Facebook of misschien wel mijn firewall terug komen. (mijn ZP account zou dan genoeg voor je moeten zijn om dit te achterhalen).

3. Als iemand het voor elkaar heeft gekregen je wachtwoord te achterhalen (of the resetten door geheime vraag beantwoorden), dan is je account niet gehackt maar is je wachtwoord en/of geheime vraag niet voldoende geweest.

4. De enige manier om nog wat te bewerkstelligen op het gebied van hacken en hotmail/gmail/facebook, zou zijn via een zwakke plek in hun beveiliging (op database niveau). Dan zou je een uitdraai van die gigantische database moeten hebben (waar je toegang tot hebt uiteraard want dat soort diensten werken niet met 1 database), vervolgens zou je d.m.v. rainbow tables (google maar) een aantal wachtwoorden kunnen achterhalen (alsnog niet alles). Hoe simpel dit ook klinkt, dat is het niet.

5. Vroeger was het allemaal veel makkelijker, dan kon je een heel eind komen met brute forcing maar ook daar zijn dit soort diensten goed tegen beveiligd. Brute forcing houdt in dat je middels een algoritme een programma inlogpogingen laat doen totdat het lukt (met een complete database aan willekeurige wachtwoorden en lettercombi's)... Maar aangezien goeie inlogsystemen zich hier tegen beveiligen met vertragingen en versleutelingen, is daar de lol wel vanaf aangezien je dan ongeveer 2 jaar bezig zou zijn (non stop) om 1 wachtwoord goed te krijgen.

Enfin, ik ga teveel in detail maar het komt erop neer dat je niet bang hoeft te zijn voor hackers en mislukte inlogpogingen uit het buitenland. Zorg ervoor dat je een goed wachtwoord hebt (hier kom ik zo op terug) en dat je herstelopties goed zijn ingericht.

13. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Dan nu even een post over hoe je een goed wachtwoord bedenkt die ook nog eens makkelijk te onthouden is en natuurlijk een uitleg waarom de wachtwoorden van nu gewoon minder goed zijn.

1. Moeilijke wachtwoorden (om te onthouden)
    Je kent het wel, standaard worden wachtwoorden zo gegeneerd dat ze goed zouden zijn. Bijvoorbeeld: Tr0ub4dor&3 dit zijn vervolgens lastig te onthouden wachtwoorden en dat kan leiden tot onzeker handelingen als het opschrijven van wachtwoorden op post-its of in een kladblok bestandje (vatbaar voor social engineering).

Hetgeen wat niemand ooit uitlegt is dat de entropie (toegestane karakters^lengte wachtwoord) van dat soort wachtwoorden veel lager ligt dan mijn volgende voorbeeld. In dit geval komt het neer op 28 bits. Dus stel dat het om een zwakke dienst gaat waar je wachtwoord staat (dus geen hotmail of gmail), dan is je wachtwoord met 1000 gokjes per seconde, achterhaald in 3 dagen. Oftewel je hebt een moeilijk wachtwoord om te onthouden... maar niet heel moeilijk om te raden door een computer.

2. Makkelijke wachtwoorden om te onthouden (moeilijk voor een computer)
    Steve Gibson (van Security Now) heeft naar dit hele verhaal heel veel onderzoeken verricht en kwam tot de conclusie dat het wachtwoord "D0g....................." (24 tekens en ja de puntjes tellen) sterker en veiliger is dan "PrXyc.N(n4k77#L!eVdAfp9" (23 tekens lang). Wow! Dit komt omdat beide wachtwoorden een hoofdletter, kleine letter, speciale teken en een nummer bevatten. Het verschil is dat het eerste wachtwoord 1 teken langer is dan het 2e.

Om even bij mijn beginpunt te blijven. Stel dat je een makkelijk wachtwoord wilt dat moeilijk te gokken is voor computers, kies dan 4 willekeurige woorden en stop ze bij elkaar.
    Voorbeeld: correcte aardappel oven steentje (correcteaardappelovensteentje)

Het grappige is, dat doordat het zo absurd is je het makkelijk onthoud (ik durf met zekerheid te zeggen dat je het zelfs al onthouden hebt) maar door zijn lengte is het een wachtwoord met een entropie van 44 bits. Oftewel, dit zou bij een zwak systeem met 1000 gokjes per seconde, 550 dagen gaan duren voor ze je wachtwoord te pakken hebben.

14. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

Hier zag ik dat ook mijn hotmail een poging vanuit china :/ kort nadat ik mijn ww had veranderd.

15. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Je gooit mijn glazen niet in hoor. Ik hack al paar jaar niet meer.

16. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ha, zie dat ik volkomen oninteressant ben 😊
    Dat komt denk ik (als leek) omdat ik alle contactpersonen hwb verwijderd. Ik heb niemand in mn adresboek staan. (Heb adressen ergens anders staan en toets het in als ik mail verstuur).
    Zou dat de reden zijn waarom ze bij mij niet proberen in te loggen?
    Mijn vorige hotmail kon ik ineens niet in, omdat die gehackt was en spam verstuurde.
    Dus dit leek me goede oplossing. Ik wist niet dat je het na kon kijken.

17. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Door dit topic ga ik mijn account ook maar is checken :)

Deel Deze Pagina