Lieze/Lise/Lize/Liese schrijven? Ik ben benieuwd naar jullie mening, ik heb een voorkeur en vriend ook. En zou je t ook echt anders uitspreken?
Ik ga absoluut voor Lieze! Lise en Lize spreek ik uit (en volgens mij anderen ook vaak) met een lange 'i', dus 'lieie-zuh' en dat vind ik totaal niet mooi (vooral snel bij Lize zo). Ik vind het zo zeuderig. Lise is voor mij dan 'lieie-suh', echt met een 's' en niet met een 'z', wat ik een heel suffe uitspraak vind. Liese spreek ik uit als 'lie-suh', dus zonder die uitgerekte 'i', maar wel echt met een 's', wat ik dus niet mooi vind. Dus Lieze! 'lie-zuh'. Kort, krachtig, mooi! 1. Lieze 2. Liese 3. Lize 4. Lise
Lise, uitgesproken als Lieze. Liese vind ik een mooi alternatief... Het hangt er ook wat vanaf hoe je andere kids heten als je er al hebt. Stel dat je een Emiel hebt, dan zou ik voor Liese stemmen. Als je een Emile zou hebben, dan zou ik voor Lise stemmen Je kunt niet verkeerd kiezen, maar ik vind het met 's' net iets mooier.
Lize, uitspraak Lieze. Ik ken meerdere kindjes die zo heten, en allemaal hebben ze een andere schrijfwijze. Erg verwarrend, daarom zou ik persoonlijk nooit voor deze naam gaan.
Lize het mooist, zou voor mij niet veel uitspraakverschil inzitten tussen deze varianten hoor. die s of z hoor je niet echt in zinsgebruik. (maar misschien ligt dat ook aan waar je woont).
Ii vind Lise/lize echt een leuke naam, maar zo veel mogelijkheden om te schrijven. Het word sowieso geen ie meer. Nu nog s of z. Ik denk dat de s toch wat mooier staat en wat liever klinkt.
Ik heb gestemd op Lize. Mijn tweede keuze zou zijn Lieze. Lize en Lieze zou ik overigens op dezelfde manier uitspreken; en Lise en Liese ook. Qua klank vind ik de z mooier, en om te lezen vind ik het mooier met alleen een i.