Ik ben bij een natuurarts geweest voor mijn eczeem. (echt geld verspilling) Ik heb al jaren last van eczeem. 8 jaar nu ong. Hij geeft de reden van mijn eczeem een lekkende darm. Een lekkende darm is geen erkende ziekte. Er onstaat gaten in de darmen waardoor onverteerde resten in het bloed komt. En de onverteerde resten vooroorxaken bij mij een virus. maar als ik een virus zou moeten hebben, al acht jaar lang moet ik mij toch hondsberoerd voelen? Ik heb Coeliakie, ook wel glutenintolerantie, dat heb je heel je leven. Hij zei dat als mijn lekkende darm over is, ik ook genezen ben van mijn Coeliakie. Hij gaf ook als reden op.van.mijn MA van vorige maand, het virus. Hij zegt door het virus heeft het aanhechtings problemen. maar ik was negen weken, noem dat niet echt een aanhechtingsprobleem. In het ziekenhuis en de verloskundige adviseerde om mijn waardes te laten checken. Alles boven gemiddeld. De vk en de gyn vonfen de waardes super goed. En anders hadden ze toch wel gezegd, laat je testrn op een virus dat kan ook de reden zijn! Hun gave als reden voor mijn MA op dat het pure pech was. Ik heb mijn dochter gezond op de wereld heb gebracht, gezond gewicht en lengte bovengemiddeld. Toen had ik ook al vreselijke jeuk al jarennnn. maaaarr ik heb hele goede vitamime waardes, maar dan is het toch onmogelijk om een lekke darm te hebben? Volgens hem had ik een vreselijk lekke darm.
ja weet je.. ik geloof er niet zo in. er komen bij ons op de tandartspraktijk ook regelmatig mensen van dat soort artsen die "zogenaamd" (misschien is het wel zo hoor, maar ik heb er een hard hoofd in) allemaal klachten hebben van lekkende amalgaam vullingen (zilveren vullingen) de vullingen zouden dan zorgen voor kwik in hun systeem enzo.. kan helemaal niet! anders waren allang AL de amalgaam vullingen vervangen als het slecht voor je gezondheid was toch.. als je echt een lekkende darm had was je toch al doodziek geweest?
Er zitten een hoop kwakzalvers tussen hoor dus neem niet alles voor waar aan zou ik zeggen! De natuur heeft ons heus wel wat te bieden maar die man heeft geen rontgen ogen dus kan ook nooit weten wat er wel/niet mis is binnenin iemands lijf. Ik zie natuur artsen meer als ondersteuning of laatste stro halm.
ja het is iets anders dan een geperforeerde darm. Ja een vrouw voor mij had kwikvullingen. nu moest ze naar een biologische tandarts. Arm mens, zal wel wat kosten.
Sjonge jonge, wat een kwakzalver.. Een lekke darm is normaal gesproken reden voor een enkeltje spoed OK om dat te laten herstellen, aangezien je daar doodziek van kan worden..
Ohohoh, wat een quatsch!!! Een lekkende darm, tssss....:x Ik hoop voor je dat deze 'arts' aangesloten bij de VNT of aan andere beroepsvereniging zodat je een klacht kunt indienen. Want met die zogenaamde 'lekkende darm' wijzen naar je MA is wel heel gortig. En dan dat virus-verhaal, kolder! Ik denk dat deze man geeneens basisarts is. Eczeem, daar ben je mee geboren. Je kan rustige periodes hebben, maar er nooit helemaal vanaf komen. Ik slik wel een aantal voedingssupplementen zoals probiotica (darmen/weerstand) vitamine E (anti-oxidant voor de huid), omega 3 (ondersteuning vit.E) en vitamine D (o.a. weerstand, maak je niet aan in de winter). Sindsdien is mijn eczeem in de winter sterk verminderd.
Een lekkende darm is heel anders dan wat jullie hier denken zie/hoor ik al Je hebt geen daadwerkelijk gat en broodkorsten in bloed rond d zweven! Zoek eens via Google naar de hormoonfactor of Ralph Moorman. De lekkende darm » De Hormoonfactor
Goh, psychoses een gevolg van een lekkende darm. Dan hadden de mensen die ik ken met een psychose maar beter moeten eten. Sorry hoor, ik ben niet vaak ongenuanceerd, maar dit is quatsch. @Beatissiman: kun je nog even naar mijn vraag over probiotica kijken in de lounge?
Ik denk dat je exceem zeker samenhangt met je coeliakie. Als je spijsvertering niet optimaal is, je darmen niet goed opnemen door ontstekingen (lekkende darm) dan kan je daar zeker huidproblemen van krijgen. Ik heb het zelf ook, bij bepaalde voedingsmiddelen meteen kriebel. Zie hieronder: "Een gezonde darm heeft een bepaalde doorlaatbaarheid nodig om nuttige voedingsstoffen op te nemen/door te laten. Wanneer de darmwand beschadigd raakt of ontstoken is gaat deze uiteindelijk stuk, er vallen gaten in de darmwand. Zo lekken onverteerde voedingsstoffen het lichaam in. De niet goed verteerbare voedseldeeltjes en ook gifstoffen die normaal in de darmen zouden moeten blijven, komen dan via de darmen in de bloedbaan terecht. Zo treedt een vergiftiging van het lichaam op. Een voedselallergie kan een reactie in het darmweefsel veroorzaken die leidt tot verhoogde doorlaatbaarheid van de darm. Een lekkende darm laat dan de grotere voedselmoleculen door. Deze worden door het afweersysteem als vijandig (antigen) gezien zodat het deze aanvalt. Er ontstaan dan heftige immunologische reacties van het immuunsysteem. Ook de darmflora raken uit evenwicht, met overwoekering van ongunstige bacteriën, schimmels en gisten. Als dit proces niet gestopt wordt kunnen de functies van lever, afweersysteem en darmen verslechteren.
Er is in het bijzonder een toename te zien van glutenintolerantie en -gevoeligheid en van de gluten gerelateerde auto-immuunziekte Coeliakie." Charlie