Hallo, ik combineer borstvoeding met kunstvoeding. En nu is mijn vraag of ik naast de flesjes ook nog onbeperkt borstvoeding mag!? Bedankt, linda
Ja, dat mag. Borstvoeding is op je kindje afgestemd. Het kan geen kwaad zoals bij kunstvoeding dat je kindje teveel van het een of van het ander binnenkrijgt. Combineer je wanneer je werkt? Of omdat je weinig voeding hebt?
Ik wilde graag borstvoeding geven alleen was hij vaak niet tevreden en had ik het idee dat ik alleen nog maar aant voeden was. Hij groeide wel goed. Toen eens een flesje na voeden geprobeerd omdat hij honger bleef hebben en al zo lang wakker was. Na fles was hij tevreden om viel in slaap. Toen besloten te combineren. (bestond eerst uit fles na borstvoeding indien nodig. En nu alleen nog ochtend en avond borstvoeding) maar komt nu nog om de 3uur en krijgt 150/5 dus mag maar 5a 6x. Dus vandaar dat ik me af vroeg of ik borstvoeding onbeperkt ernaast mag doen. Dan kan ik gek max 5x geven en de ochtend en avond borstvoeding en wanneer hij on tevreden is ofzo. Bedankt
Nu met fles is trouwen ook te zien waardoor ik zo lang aant voeden was... Hij pauzeert veel tussendoor, lijkt dan tevreden maar wil even later de rest tóch nog. Maar bij de fles zie je tenminste wát hij op heeft
pauzeren mag natuurlijk. Zolang hij maar niet in slaap valt, dat is niet wat we noemen een actieve voedingshouding
Nee bij de fles valt hij niet in slaap. Is alleen voldaan en dan tóch niet. Maar dat weet ik nu en dan knuffel ik lekker even of doe zijn luier. En dan gaat hij huilen en wil de rest van de fles
prima. Veel kindjes hebben even een momentje nodig om zich te herpakken: weer in beweging komen en bedenken dat ze nog neit klaar waren Fijn dat je deze gelegenheid biedt!