En was dat een beetje te doen? Stel je trekt 3 weken uit in de zomer en je hebt op de heenweg naar Kroatië of Hongarije een overnachting en op de terugweg ook. En in beide landen verblijf je ruim een week. Is dat een beetje te doen en wie heeft er tips? Ik dacht zelf aan een week Balatonmeer, misschien ook nog 2 dagen Boedapest, maar qua Kroatië geen idee.
Wel Kroatië en Slovenië. Daar hadden wij ook noord Italie nog bij zitten. Was een mooie rondreis, wel al lang geleden.
Wij hebben in 2019 een rondreis gemaakt door o.a. Hongarije en Kroatië met de camper. Eerst naar zwemen, vanaf die naar Hingarije waar we een paar dagen aan het Bslatonmeer en een paar dagen in het zuiden op een camping met een groot thermaal zwembad zijn geweest. Daarna via een tussenstop in Bosnie naar de kust van Kroatie. En via de kust in een aantal hopjes weer naar het noorden. Tenslotte nog een paar dagen in de Dolomieten en vandaag terug naar huis. Wij houden niet van hele lange ritten dus vandaar dat we het op deze manier gedaan hebben. en in huisjes of hotels is natuurlijk heel anders dan met de camper. Maar ik denk dat het prima kan. Je hebt dan wel wat lange reisdagen in je vakantie, want de afstanden zijn niet mis.
Wij vinden het Balatonmeer trouwens echt niet iets waar je zo ontzettend ver voor zou moeten rijden. Gewoon een groot meer met een zanderige bodem. Omgeving vind ik ook niet echt heel geweldig, vrij vlak, saai… Wij waren er vrij snel op uitgekeken in elk geval. Het zuiden van Hongarije vond ik wel wat leuker, iets meer heuvels en die thermale zwembaden zijn geweldig. En Kroatië is echt een heerlijk vakantieland, die zee is zo mooi, lekker eten, alleen gruwelijk heet in de zomervakantie. We zijn er drie keer geweest, elke keer een aantal dagen boven de 40 graden en wij trekken dat slecht. Ik hou er van om dingen te ondernemen maar dat gaat echt niet met zulke hitte. Dus wij gaan er niet meer heen in de zomer.
Ik zou zelf niet een week balatonmeer doen, maar dan overal een paar dagen. Je hebt bergen, poestas, https://hungariahuizen.nl/hongarije/poesta-tiszameer/hortobagy/ https://kurultaj.hu/ als je het zo kan plannen dat je hierheen kunt, dan is dit zeker een aanrader. Gaat over het ontstaan en cultuur van hongarije
Bedankt, dat zijn handige tips! Het Balatonmeer is in mijn hoofd dus waarschijnlijk interessanter dan dat het is. Onze kinderen kunnen niet lang lopen, dus een echte wandelvakanties gaat het niet worden. Maat uiteraard zijn mooie plekken en tips qua campings super welkom!
Paar jaar terug wilde ik de combi Hongarije/Kroatië ook doen. Toch niet gedaan omdat we de afstand tussen Kroatië en Hongarije te ver vonden. Toen een reisje van 3 weken Oostenrijk, Slovenië, Kroatië gedaan. 2 weken Kroatië en Oostenrijk en Slovenië meer als tussenstop op leuke campings. Hongarije gaan we nog een keer apart doen en dan week Balaton en verder Hongarije in.