Onbereikbare instanties huisarts etc.

Discussie in 'De lounge' gestart door Scarabee, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Echt zooooooooo irritant. Ik probeer al vanaf half december nu de tandarts af te zeggen voor morgen, eerst hebben ze lekker vakantie, vervolgens compleet ander tijdschema (3,5 uur lang pauze :(). Half 2 bereikbaar zegt de voicemail net.. maar nee, hebben ze een telefonische storing (in gesprek toon, vorige keer had ze gezegd dat dat storing was) en ik moet dus voor 14 uur afbellen anders wordt het niet vergoed :( Tis te ver fietsen om even af te zeggen voor morgen (45 minuten fietsen en ik ben ziek) en dat ga ik toch niet redden nu in een kwartier :D Tis ook van de zotte..

Bij de huisarts hebben ze ook pauze van 9:45 tot 11 en van 11 tot 12:30 en daarna eeuwig in gesprek, duurt soms wel 3-4 dagen eer ik ze te pakken heb. Telefoonkosten kan je zeker niet declareren ? Pfff. Moest het ff kwijt :D

Jullie ook irritaties van die onbereikbaarheids services ?

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oh, vreselijk!
    En mijn vorige huisarts mocht je alleen tot 10 uur bellen voor het maken van een afspraak en ze konden ook niet vooruit plannen. Dus dagenlang in de wacht van half 9 tot 10. Bah. De druppel was voor mij toen ik hen een keer tegen 11en belde omdat mijn oor bloedde en de assistente doodleuk zei dat ik te laat was. Ik gaf nog aan dat mijn oor nu pad bloedde en niet al om 10 uur... Moest ik de ochtend daarop maar weer proberen??
    Ik heb nu een andere huisarts, kan er altijd terecht en met de kindjes helemaal, erg fijn. En je mag de hele dag bellen :).

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Scarabee, dat is over het algemeen niet omdat ze pauze hebben maar omdat er ook andere bezigheden zijn behalve aan de telefoon zitten.

Maar slechte bereikbaarheid is idd heel erg irritant.

4. Delta

Delta Niet meer actief

Oh hier ook, bel ik de huisarts, ze zeggen ALTIJD op zo een vreselijke chagrijnige manier dat ze het druk hebben en de lijn niet teveel bezet willen houden (uh, ik praat net 3 minuten?) en vervolgens vergeten ze gewoon afsrpaken of gegevens te noteren. Gek word je ervan soms!
    Maar altijd krijg ik het antwoord aan de telefoon, ja sorry mevrouw, moet nu echt verder, ik heb het zooo druk! Kan bijna nooit mijn verhaal afmaken, helaas.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    dat is DE reden waarom ik bij mijn huisarts ben weggegaan (nou ja, eigenlijk de druppel ... haar opmerking "ja, miskramen komen bij 4 van de 5 zwangerschappen voor he" op een heel belerend toontje, toen we eindelijk na 6 jaar ploeteren eens zwanger waren (helaas mk) zit me tot de dag van vandaag nog altijd dwars. Ben sindsdien ook nooit meer bij haar geweest.)
    Ik kon alleen maar een afspraak maken 's ochtends tussen 8 en half 9 voor dezelfde dag!!!

Mijn opmerking dat mijn werkgever het niet zo jofel vind om zo laat te horen of ik er wel of niet ben want de afspraak kan zomaar pas om 11.00 uur worden gemaakt, was het antwoord ... "nou, ik heb anders nog geen klacht gehoord hoor"... 24 uur later belde ik nogmaals om mijn elektronisch dossier over te schrijven naar de nieuwe HA.

Rot op zeg ... ik snap prima dat afspraken maken niet altijd gelijk kan, en dat ik niet altijd kan krijgen wat ik wil, maar dit is echt van de domme.

Nu heb ik een nieuwe huisarts (die van mijn man) en die heeft gewoon inloopspreekuur tussen 8 en 9 en verders op afspraak VOORUIT te plannen.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Superirritant! De huisarts toen ik nog bij mijn ouders woonde was ook zo. Kon alleen 's ochtends een uurtje bellen voor een afspraak en daarna waren ze niet meer bereikbaar.

Ik ben blij met de praktijk waar we nu zitten. 3 huisartsen en ook meerdere assistentes. Ze zijn eigenlijk altijd wel te bereiken alleen 's ochtends vroeg vanaf dat ze bereikbaar zijn moet je het soms een paar keer proberen, later op de dag kom je er meestal in 1x doorheen. Afspraak kan bijna altijd op dezelfde dag, maar als je wilt mag het ook op een andere dag later in de week of de week erop.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb er gelukkig nooit last van. Ik heb namelijk geen tandarts :D
    Doordat ik geen tandarts verzekering heb ga ik altijd naar de avond/weekend tandarts die dienst heeft. Is een stuk goedkoper en makkelijker dan normaal.

O ja voor degene die gaan vragen: wat nou als je een dure wortelkanaal behandeling moet.....
    Dan is er altijd de goedkopere oplossing: trek er maar uit. (dan ben ik voor 20 euro zwart geld klaar)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wat vervelend zeg! Hier dat probleem echt nooit: de tandarts is 7 uur per dag telefonisch bereikbaar, via de mail ook en de huisarts kan ik ook altijd bellen. Heb nog nooit heel lang op een afspraak moeten wachten en bij spoed of kleine kinderen kun je altijd gelijk terecht.

9. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Vreselijk! Of 100x doorverbonden worden met de verkeerde persoon en als klap op de vuurpijl weer terugkomen bij de eerste welke je aan de lijn had, maar nog altijd niet de goeie!

Btw: als ik dat lees over huisartsen.. dat zou mijn huisarts echt niet meer zijn! :)

10. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    ik kan gewoon de gehele dag me ha bellen voor informatie
    MAAR wi ik een afspraak maken dan moet ik tussen 8 en 11 bellen
    wel kan je bvb op maandag al een afspraak voor vrijdag maken dat kan wel gewoon

mocht er nou iets gebeurd zijn (bvb bloedneus die niet wilt stoppen) dan kan ik natuurlijk opbellen buiten die tijd voor een afspraak maar voor gewone dingen moet je als je een afspraak wilt maken tussen 8 en 11 bellen

vind het wel goed gaan zo ben erg blij met mijn HA en zijn assistent

zijn assistent neemt altijd de telefoon op en is erg goed kwa advies geven, vaak als ik iets wil weten (soms ook onbenullige dingen) bel ik even en kan zij me al antwoord geven

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Op de voicemail zeggen ze dat ze pauze hebben, dus daar ga ik dan ook van uit :D 'we hebben pauze van .. en van .. en van ..' zeggen ze dan ;) Ik heb ook weleens 3 kwartier moeten wachten bij de praktijk, want ze hebben dan ook gewoon de ramen en deuren dicht met een sticker hoelaat ze weer open zijn. Ik weet niet.. maar er werken 4 dames daar, kunnen ze niet elkaar gewoon afwisselen zodat er altijd IEMAND zit, vraag ik me dan af...

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja idd!! Van de ene afdeling naar de andere, tig keer je verhaal doen..pfff! Heb ook weleens gehad dat ik in de wacht sta, en vervolgens wordt de verbinding gewoon verbroken, kan je de hele tour weer opnieuw doen..

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb van de week ook eindelijk de tandarts te pakken gehad om onze jaarlijkse afspraak te verzetten, kunnen we pas EIND MEI terecht!! Das pas raar !!!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat heb ik ook al een paar keer gehad. In september een afspraak hebben, deze in augustus willen verzetten en in december pas terecht kunnen.

Voordeel is wel, dat als ik een keer iets heb, ik vrijwel meteen terecht kan, dezelfde dag nog en anders de volgende. Daar plannen ze dus elke dag tijd voor in. Dan wacht ik liever wat langer voor een reguliere afspraak, als ik dan nu meteen kan komen als ik pijn heb... ;)

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik ben pas overgestapt van tandarts. mijn eigen was absoluut geen fijne (althans je had er meerdere en t was soort lopende bandwerk, je kon meegenieten van medepatienten.. en totaal geen aandacht voor je) die van mijn man is wel een fijne, nu 2 x geweest en hij neemt alle tijd (ook omdat ik bang was geworden door mijn oude tandartsenpraktijk) Mijn huisarts moet je voor afspraken wel 's ochtends bellen (althans zowiezo voor dezelfde dag) maar kan wel voor later in de week afspreken. En als je toch iets onverwachts krijgt kun je vaak wel even snel tussendoor komen. Enige nadeel als ik bel is hij vaak op vakantie/cursus oid, maar dan kun je altijd bij 1 van de 2 andere in de praktijk terecht. Nog een nadeel is dat mijn huisarts altijd enorm uitloopt, bijv 12 uur afspraak ga je rustig pas om 1 uur naar binnen. Voordeel hij neemt de tijd voor elke patient dus ook voor mij/mijn zoontje.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn tandarts is ook alleen in de ochtend bereikbaar en dan veel in gesprek of ze nemen niet op.
    Gelukkig heb ik ze niet zoveel nodig :).

Mijn huisarts was ook altijd heel slecht bereikbaar. Als je Dan de assistent al aan de lijn kreeg was ze alles behalve vriendelijk :).

Nu heb ik een huisarts die ook veel via de mail doet! Heerlijk, krijg altijd binnen een dag antwoord van hem :).

17. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn HA is de hele dag bereikbaar mits ze geen lunchpauze hebben of in gesprek zijn, maar dan kun je aan de telefoon blijven :D

Hbe nog steeds ene HA een stad verder dan waar ik woon en wil er niet weg, wat eigenlijk wel zou moeten (hij zegt er iig. niets van). Maar hier in Voorschoten heb je volgens mijn zusje dus ook dat 'bel' probleem, met tijden dat je kunt bellen, altijd in de wacht, eeuwen wachten...

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    mn verloskundige is ook altijd onbereikbaar.. doe alles via de contactsite van hun haha.
    Dan bellen ze vanzelf wel een keer terug.
    En als het haast heeft kan ik een ander nr bellen.

Deel Deze Pagina