Hallo, Ik heb een nieuwe baan...helemaal super, maar moet mijn oude contract dus nu opzeggen. Dit ga ik morgen doen, heb een opzegtermijn van een maand...per wanneer gaat dit dan in? is het zo dat het vanaf de 15e kan? Of de 1e van de volgende maand? CAO is trouwens gehandicaptenzorg. Wie weet het?
Vaak is het per instelling afhankelijk, soms kun je in overleg met je werkgever vakantie of overuren inzetten en dan eerder weg.
Meestal is het per einde van de maand... dus wanneer je nu opzegt zou je per 31 juli kunnen stoppen en per 1-8 naar je nieuwe baan kunnen gaan. Of je ook per de 15e kunt opzeggen weet ik niet.... vaak is het per einde maand... maar ik heb geen kennis van deze CAO.
Hangt van de werkgever af. Officieel zeg je per de eerste van de maand op. Dus je zou nu per 1 augustus weg kunnen. Sommige werkgevers gaan hier coulant mee om en laten je dan al per 12 juli gaan.
1. Wat staat erover in je contract? 2. Idem dito wat betreft je cao. Je kunt zelf toch ook wel ff googlen op "cao gehandicaptenzorg"?
Ik heb het zelfde gehad een paar weken terug, en het is gewoon per de 1e van de maand. En omdat ik voor de vakantieperiode zat kon ik nu al m'n vakantiedagen opnemen. Ik had nog een maand staan en ben nu al lekker vrij. Ik ga echter wel al volgende week bij m'n nieuwe baas beginnen omdat ik anders vakantiedagen tekort kom. Ik weet niet of jij nu je vakantiedagen kunt opnemen omdat je midden in de vakantieperiode terecht komt en de roosters met veel pijn en moeite gemaakt zijn. Ze hebben het recht om je geen vakantie te geven, maar je vakantiedagen uit te betalen. Ik zat zelf in de VVt cao