Wij waren een poosje terug in een pannenkoekenhuis om met ons gezin een pannenkoek te eten. Er waren bijna geen andere klanten en het personeel had het vreselijk druk met elkaar. Alle nieuwtjes werden luidkeels met elkaar uitgewisseld en toen we nog wat drinken wilden bestellen ben ik uiteindelijk maar naar de kassa gelopen, want niemand van het personeel die langs kwam. Toen ik af wilde rekenen ben ik ook maar naar de kassa gelopen. Onder het geklets met haar collega noemde ze een eindbedrag, waarvan ik wist dat het niet klopte. Ze was die extra keer drinken vergeten erbij te rekenen. Ik ze dus tegen haar dat het niet klopte, waarop ze me geërgerd aankeek en me nog 20 euro teruggaf. Toen was ik er klaar mee en heb de 20 euro in mijn portemonnee gedaan. En bedankt! Ik hou van eerlijk zijn, dat heb ik ook geprobeerd, maar er zijn grenzen. Dat was dus een goedkoop maar ergerlijk etentje.
Klopt dit was ook mijn reden, zo’n dure reparatie en dan zo vaag erover doen, ik wil gewoon een bon, die doe ik in mijn mapje en kan ik er bij pakken als er wat mis is. Maar dit is denk ik echt n situatie waar je bij moest zijn.
Nee ik kreeg dus niks, geen bon, factuur of iets waarop stond dat de reparatie uitgevoerd was en we moesten contant betalen direct dus ik wou gewoon een factuur voor ik überhaupt betaalde.
klopt. maar dan nog heb je een factuur. Of deze geldig is voor de belastingdienst dat hij btw afdraagt ed is dan niet jouw probleem.
ja dat is wel raar. Bij een reparatie krijg je inderdaad een factuur. Ook zodat, wanneer je de auto wilt verkopen je kunt aantonen wat er allemaal al aan gedaan is natuurlijk.
Ja inderdaad en deze reparatie had voor de helft bij een andere garage gekund maar met oog op de verkoop wouden we het speciaal bij de merk garage doen van ons auto merk. Waar hij dus altijd in onderhoud is.
En negeer je dan daarbij de klant? Zeg je geen goedemorgen? En heb je het over wat jr allemaal gezopen en geneukt heb van t weekend?
Maar wat ik dan niet snap....als hij altijd bij dezelfde garage in onderhoud is, dan wéét je toch dat je bij deze moet betalen? En hij op zijn beurt zou dan toch weten dat het geen lease auto is. Onze garage weet alles van onze auto's, alles gaat ook in de computer, hij kan alle reparaties nazien, want dat staat erin. wanneer de distributiesnaar vervangen is, maar ook bijv klein onderhoud, groot onderhoud, een wiellager wanneer deze gemaakt is, etc. En 2 weken terug moest ik naar een andere garage voor problemen met de gasinstallatie. Dat mag niet elke garage, dus dan gaat ie naar een specialist. En ook deze garage zette alles netjes in de computer. Zo kunnen ze de historie terug zien.
Ja normaal doen ze dat altijd netjes en auto is er 2 jaar in onderhoud maar die dag dus lukte het eventjes niet op een of andere reden
Hier pas bij de buurtsuper een dorp verderop. Ik was met mijn moeder, en onze spullen lagen op de band. Kassiere was heel druk bezig met de klant voor ons, duurde serieus 5 minuten voor ze alles had gescand van haar. Rekent af met haar, kletst door, begint mijn spullen al te scannen zonder gedag te zeggen en kletst dus wél door met klant voor mij.... Uh... oke. Ze noemt even snel het bedrag naar mij, en ik zeg geirriteerd; ook goedemiddag ja! Ik wil pinnen alsjeblieft. Ja sorry, dat is mijn collega zegt ze - ook geirriteerd -. Waarop ik terug heb gebeten dat ze dan maar na werktijd moeten afspreken maar dit totaal niet klantgericht is en ik mij eraan stoor. Er kon geen excuus vanaf. Maar... mijn moeder was nog na mij en ze zegt tegen haar op haar allervriendelijkst, met druipend sarcasme; goedemiddag! Waarop mijn moeder zegt; oh.. je kan het dus wel? Die was not amused, maar sorry dit doe je gewoon niet zo.
@Bezige bij Was dit niet een terminal? Bij Kruidvat heb je terminals ter grootte van mobiele telefoon