Laatst een klant die een product bij ons had gekocht en ons na meer dan een half jaar een mailtje stuurde. Hij had klachten over het product en was naar een concurrent van ons gegaan en had door hen een en ander laten nakijken. Daarna was het nog niet goed, is hij daar weer heen gegaan en heeft voor honderden euro's wat laten vervangen... Vervolgens stuurt hij ons dus een mail met de rekeningen of wij die maar even willen betalen Het lijkt me toch logisch dat je als je een klacht hebt EERST contact op neemt met het bedrijf waar je het product hebt gekocht?? En dan ook nog heeeeel boos zijn dat we het er niet zo mee eens zijn... Of een klant die langskomt en een product wil kopen maar dit moet opgezocht worden in het magazijn en dat duurt even. Na een poosje product gevonden (kopje koffie gehad enz. ) ik loop naar hem toe vraag of hij bepaalde opties erbij wil, hij geeft netjes antwoord dus ik loop weer naar achteren. Ben nog geen 2 minuten weg en hoor de deurbel gaan, dus loop weer terug want zal wel nog een klant zijn. Is meneer foetsie.. weg... nergens meer te bekennen We hebben de camerabeelden terug gekeken en op een gegeven moment loopt hij gewoon de deur uit en rijdt weg, nooit meer wat van gehoord
Ik werk in een boekhandel, we verkopen ook wenskaarten. Er kwam een wat oudere dame die zocht een kaart maar ze wilde door mij niet geholpen worden want ik zou toch zeker niet weten wat ze wilde hebben want ik was veel te jong (ik ben 33) mijn collega van 50+ mocht haar wel helpen. Een klant die haar Zalando pakket kwam retourneren en haar auto voor de deur zette (waar je niet mag parkeren) ik kon haar niet meteen helpen omdat ik nog iets moest afmaken. Werd ze boos op mij want haar auto stond voor de deur geparkeerd dus ik moest haar wel snel helpen anders kreeg ze een bekeuring Mijn vroegere collega is een keer uitgemaakt voor hoer omdat ze iets niet kon doen voor een klant
Ik heb bij de jumbo gewerkt en daar kwam een vrouw 3 keer per dag de koelingen grondig onderzoeken of er geen producten waren die bijna aan de datum waren, of niet zo goed meer uitzagen, zodat ze die gratis mee kon nemen. Het is uiteraard een regel van jumbo, maar als je er werkt en je ziet d'r weer aankomen, kan je je daar gruwelijk aan ergeren. Vervolgens ging ze dan zeker een uur in het koffiehoekje zitten. Op een gegeven moment kwam er een handgeschreven brief binnen van deze mevrouw, 5 kantjes lang. Ik weet niet meer precies wat erin allemaal stond maar 1 ding weet ik nog heel goed. Wij hadden geroddeld over haar... De namen van wie geroddeld had stonden erbij, waaronder ook mijn naam. Ze had er ook bij gezet op welke datum dit gebeurd was en het mooie is, is dat ik toen vakantie had
Dit gebeurde hier bij de Jumbo ook regelmatig. De betreffende mevrouw is toen wel aangesproken dat het niet de bedoeling is om telkens gratis boodschappen te doen. Ik vind eigenlijk ook best wel dat de regel mag zijn dat je daarnaast andere wel betaalde boodschappen meeneemt.
Ik had een bijbaantje bij de Jumbo tegenover een bejaardenhuis. Onze winkel was gewoon een sociale ontmoetingsplaats. Koffie was niet aan te slepen, en ze vroegen 2x per dag of we een vlaai willen aansnijden voor bij de koffie ) En inderdaad uren doorbrengen in de winkel op zoek naar een gratis product, ook mensen die het financieel prima hadden. Gewoon uit verveling..
Hier heeft mijn man best wel overgewicht net als de duisters hier we wonen ook bij de grens in de buurt. Hij wordt dan vaak al standaard in het Duits aangesproken hier in de stad omdat hier in de stad je bijna alleen maar in de winkels werkt krijgt als je duits spreekt. Heel grappig als hij dan in dialect terug praat. Die gezichten van het personeel echt super grappig
Wat ik ook nooit meer zal vergeten. Het was 18:00 uur en ik was het rolluik naar beneden aan het doen om te gaan sluiten l. Rolluik was halverwege en ineens schiet er een kinderwagen onderdoor. Ik stop het rolluik kom van me krukje af en kijk onder het rolluik door. Staat daar een vrouw en zegt: Sorry ik heb nog even wat nodig... Heb de kinderwagen terug geduwd en gezegd dat ze morgen om 9 uur weer terug kon komen
Aangezien wij hier een verschrikkelijke jumbo hebben, met slecht personeel (schelden op elkaar, roddelen over klanten in de winkel), vaak lege vakken etc. Heb ik ook wel eens voor ruim €70 aan gratis vlees meegenomen wat op de datum was. Ook nog een paar keer voor €20-30. Moeten ze maar beter controleren. (moest daar boodschappen doen, Ivm tijdelijke sluiting andere supermarkt)
Ik geef je geen ongelijk hoor. Ben blij dat ik er weg ben. Maar als je klanten hebt die dat elke dag doen en zelfs meerdere keren per dag, zonder ook maar iets te kopen, gaat dat behoorlijk irriteren.
Dit was niet echt een onbeschofte klant, maar wel een bijzondere: Mijn vriend werkt bij een energiebedrijf en hij belde eens iemand omdat het adres was overgenomen maar de nieuwe bewoner zich niet aangemeld had. Toen vriendlief aangaf dat hij zich aan moest melden, zei hij: "Nee hoor, er zat al stroom toen ik hier kwam wonen'" Hij heeft helaas ook dagelijks onbeschofte mensen aan de telefoon (hij is specialist voor gevallen met betalingsachterstanden...) maar dat zijn niet zo leuke verhalen
Ik werk in een bouwmarkt in Zeeland. Vooral rond de zomerperiode hebben we veel Duitsers die op de camping staan of een vakantiehuisje/tweede huis hier hebben. Ik heb dus al een paar keer meegemaakt dat ze (gebrekkig) Nederlands praatten. Wij als Zeeuwen verdienen goud geld aan onze oosterburen dus ik probeer zo goed mogelijk Duits te spreken. De meeste klanten vragen 'goh kun je ook Duits?' Als ze al meteen een heel verhaal in het Duits tegen me beginnen klets ik gewoon in het Nederlands terug De meeste begrijpen je echt wel. Wij werken dus met een een klantenkaart en op basis van je aankoopbedragen krijg je een bonnetje met korting voor de volgende aankoop. Meeste bonnen zijn in het begin 0.50 cent die de klant krijgt. Heb al regelmatig boze klanten gehad waarvan hun bonnetje verlopen was (staat er gewoon duidelijk op) en ze dus géén 50 cent korting kregen. Are you kidding me? Mensen die vragen of ze extra korting kunnen krijgen. Nou, nee. Mensen die vragen of ze m'n showmodel mogen meenemen omdat die meestal goedkoper is. Nee, want ik heb nog een hele voorraad. Grapjas. Ja en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Ik heb verschillende banen gehad en meestal viel het wel mee met onbeschofte klanten. Ook bij verschillende internationale bedrijven gewerkt en het is opvallend hoe onbeschoft of juist opvallend beleefd klanten uit bepaalde landen vaak zijn. Ik hing gewoon op als ze gingen schreeuwen ‘bye’...bel maar terug als je een normale toon kunt aanslaan tegen me. Oh, en als receptioniste. Zit je aan de telefoon, je gebaart naar een klant die binnenloopt dat je hem gezien hebt en zo helpt en dan gaan ze nog voor je neus op dat belletje op de balie rammen. Nou, in dat geval ging ik me helemaal niet meer haasten om ze nog te helpen. Nog idioter, klanten die hun hand over de balie staken om van mijn pakje kauwgom een kauwgompje te pakken, de briefopener pakten om vuil onder hun nagels vandaan te halen etc. Of die zich niet aan je voorstellen en dan totaal uit hun slof schieten omdat je vraagt wat de naam is, want ‘ik ben nog wel de manager van blablabla’. Dan zei ik altijd gewoon dat ze zich dan ook even voor hadden kunnen stellen, want in een bedrijf met 600 werknemers op kantoor en tig klanten per dag aan de balie, kan ik niet weten wie wie is als ik daar net werk. Dan heb ik nog een jaar als telefonisch enquêteur gewerkt. Nou, de eerste 2 dagen schrik je nog van de reacties, daarna doet het je niets meer. Je krijgt daar zo vaak dingen als ‘stomme trut, ik zit te eten/lag net te slapen’ naar je hoofd geslingerd. En dan zijn ze soms nog erg boos over dingen van de organisatie waar je namens belt voor een anderzoek en denken dat dat je zelf bij die organisatie werkt. Soms als ze halverwege een gesprek mij persoonlijk uit gingen schelden zei ik heel vriendelijk ‘de verbinding is niet goed, kunt u dat nogmaals herhalen? En dat zei ik dan nog 2 x, meestal vielen ze dan stil of gingen het anders verwoorden. En bleven ze onvriendelijk, dan zei ik heel vrolijk ‘wat jammer, ik kan u echt niet meer horen, maar hartelijk dank voor uw deelname aan dit onderzoek’. Heerlijk om die verwarring aan de andere kant van de lijn te horen.
Dat had ik op het vliegveld! Een volwassen stel stond achter ons in de rij in de gate, al zoenend en lebberend. Compleet met tong in de oren en hals, met bijbehorend geluid. Ontzettend smerig! Ik heb verschillende malen zeer verstoord achterom gekeken, maar ze keken net zo onverschillig terug en gingen gewoon door Vervolgens zaten ze in het vliegtuig vlakbij ons en daar gingen ze met dezelfde gang verder!
Iew. Echt vies én aso. Ooit in een hotel gelogeerd waar het zwembad werd verschoond. De dag erna mochten we er weer in. Mijn ex en ik waren de enige maar later kwam er nog een stelletje bij. Heftig zoenend en lebberend in dat kleine badje Wij zijn er toen maar uitgegaan.. nou we stonden nog te douchen toen we allemaal 'ahhhhh' en 'hmmm' hoorden. Allemaal gespetter... Gewoon goor idee. Zeker omdat het water net ververst was ugh