Ik heb een half jaar geleden een midweek geboekt bij Landal. Vandaag kwam ik er achter, dat exact hetzelfde verblijft (zelfde huisje, aantal personen, extra's, etc.) nu goedkoper wordt aangeboden bij Landal zelf. Kan ik hier iets mee? Nou ja, proberen kan altijd, maar heb ik ook daadwerkelijk ergens recht op?
Is dat niet omdat het op korte termijn is misschien? In dat geval is het pech gehad denk ik.. maar bellen kan altijd!
Nee, zo werkt dat niet met aanbiedingen. Ze proberen nu nog klanten te lokken met een aanbieding, ik hebt een half jaar geleden gekozen om de volle mep te betalen zodat je zeker bent van t verblijf.
Lijkt mij sterk dat ze daar wat mee doen. Dat kan gebeuren als je iets lange tijd van tevoren vast wel zetten. Precies wat Lentes zegt.
Je kunt het proberen, maar geef je weinig kans. Ze komen je toch ook niet kort van tevoren vragen of je nog even meer komt betalen omdat het nu duurder is geworden.. maar je kunt er altijd een belletje aan wagen natuurlijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Landal ontdekt nu welke huisjes nu 'overblijven' en gooit ze in de aanbieding. Als je had gewacht met boeken, had je hem misschien goedkoper gehad. Maar het was ook mogelijk geweest dat het huisje of het park van je keuze was volgeboekt als je had gewacht. In feite heb je (voor een deel) ook daarvoor betaalt: de zekerheid dat je in de periode die jij wilt in de accomodatie zit waar je naartoe wilde.
Nee natuurlijk kan je daar niets mee. Zou wel heel makkelijk zijn als je op deze manier aan je korting kan komen Dat is net zoiets als iemand die nu zou boeken voor volgende maand vertrek en er dan achter komt dat een half jaar daar voor de prijs vele malen lager lag omdat mensen toen vroegboekkortingen kregen. Weet niet voor wanneer het vertrek is maar naarmate de datum in zicht komt en een maatschappij merkt dat niet alles verkocht is gooien ze de huisjes in de aanbieding. Is het nou nog in de zelfde week van boeking dat de prijs ineens daalt dan kan je er nog wat aan doet maar 6 maanden na boeking nee.
Dit. Dat is net als bij de supermarkt een dag nadat de aanbiedingen van vorige week zijn verlopen vragen of je je producten niet tóch met de korting van vorige week kunt krijgen. Of nee, een de korting van een half jaar geleden dus eigenlijk Nee, zo werkt dat gewoon niet. Je kunt het altijd proberen, maar het zou niet in mij opkomen om daar na een half jaar nog om te vragen. Echt recht heb je er sowieso niet op.
Daar kun je niks mee en dat is ook heel logisch. Je hebt betaald voor de zekerheid dat je het park en het huisje hebt op de datum dat je wilt. Had je last minute korting willen hebben, dan had je tot het laatste moment moeten wachten met boeken.
Gewoon pech. Is heel normaal dat de prijzen schommelen. De prijs had een week nadat jij geboekt had al lager kunnen zijn. Vraag me dan ook af waarom je dat nog een keer gaat herberekenen als je toch al geboekt hebt 🙄
En toch gebeurt dat. Heb het al een paar keer voorbij zien komen hier op het forum. Omdat ik op een bemiddelingssite zat te kijken en zij gaven een laagsteprijsgarantie. Als ik het huisje destijds via hen had geboekt, dan had ik wél het verschil terug gekregen.
Dat geldt vaak ook alleen maar op het moment van boeken of tot maximaal een bepaald aantal dagen daarna. Booking.com heeft ook een 'laagste prijs garantie', maar als je daar een half jaar na boeken aangeeft dat je het ergens anders goedkoper hebt gevonden, gaan ze je het verschil ook niet terugbetalen
Ik weet vrijwel zeker dat je in dat geval echt niet na een half jaar nog het verschil terug had gekregen. Dat kan toch ook niet. Je kiest gewoon voor de prijs die je op het moment van boeken ziet, dat je het verschil terug zou krijgen in de daaropvolgende week dat zou nog kunnen maar een half jaar later? Ging het allemaal maar zo makkelijk.
Dan blijft het toch nog steeds een gevalletje van pech hebben? Hoe vervelend het ook is voor je. Je boekt op dat moment en de prijs kan de volgende dag ook al weer lager zijn. Dat is een risico wat je neemt. Dat je nu bij de verkeerde hebt geboekt kan je niks meer aan veranderen.
Waarom bel je ze niet gewoon? je kan het toch altijd proberen? En niet meteen eisen dit en dat, maar gewoon lief uitleggen hoe het zit en als ze nee zeggen tegen geld dan vragen of ze misschien wellicht een andere tegemoetkoming kunnen bieden? Ik probeer het soms ook wel eens. De ene keer blijft het nee bij een bedrijf en de andere keer heb ik geluk en krijg ik wel korting of een andere tegemoetkoming. Heb deze week bij landal geboekt, 1x met last minute korting en 1x met korting van bon van man zijn werkgever (kerst). Waarom al zo vroeg boeken dan? Er is meestal altijd nog wel iets te krijgen op een park.
Ik weet niet hoeveel het scheeld? Ik heb het ook een keer gehad, schold 260 euro. Dit kreeg ik dan niet maar wel een bon voor de plaza van 75 euro. Was binnen 2 maanden, weet niet of dat iets uit maakt? Toch mooi meegenomen.
Dan zal je gewoon annuleringskosten moeten betalen en dat lijkt mij dan ook zonde. Onnodige kosten lijkt het mij.