Landal half jaar geleden geboekt, nu aanbieding

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SushiLover123, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb een half jaar geleden een midweek geboekt bij Landal. Vandaag kwam ik er achter, dat exact hetzelfde verblijft (zelfde huisje, aantal personen, extra's, etc.) nu goedkoper wordt aangeboden bij Landal zelf.

Kan ik hier iets mee? Nou ja, proberen kan altijd, maar heb ik ook daadwerkelijk ergens recht op?

2. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    ik denk dat als je ze erover opbelt dat er echt wel iets geregeld kan worden.

3. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is dat niet omdat het op korte termijn is misschien? In dat geval is het pech gehad denk ik.. maar bellen kan altijd!

4. Lentes

Lentes Niet meer actief

Nee, zo werkt dat niet met aanbiedingen.
    Ze proberen nu nog klanten te lokken met een aanbieding, ik hebt een half jaar geleden gekozen om de volle mep te betalen zodat je zeker bent van t verblijf.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Lijkt mij sterk dat ze daar wat mee doen. Dat kan gebeuren als je iets lange tijd van tevoren vast wel zetten. Precies wat Lentes zegt.

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Je kunt het proberen, maar geef je weinig kans. Ze komen je toch ook niet kort van tevoren vragen of je nog even meer komt betalen omdat het nu duurder is geworden.. maar je kunt er altijd een belletje aan wagen natuurlijk.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee heb je, ja kun je krijgen.

Landal ontdekt nu welke huisjes nu 'overblijven' en gooit ze in de aanbieding. Als je had gewacht met boeken, had je hem misschien goedkoper gehad. Maar het was ook mogelijk geweest dat het huisje of het park van je keuze was volgeboekt als je had gewacht. In feite heb je (voor een deel) ook daarvoor betaalt: de zekerheid dat je in de periode die jij wilt in de accomodatie zit waar je naartoe wilde.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee natuurlijk kan je daar niets mee. Zou wel heel makkelijk zijn als je op deze manier aan je korting kan komen ;) Dat is net zoiets als iemand die nu zou boeken voor volgende maand vertrek en er dan achter komt dat een half jaar daar voor de prijs vele malen lager lag omdat mensen toen vroegboekkortingen kregen.

Weet niet voor wanneer het vertrek is maar naarmate de datum in zicht komt en een maatschappij merkt dat niet alles verkocht is gooien ze de huisjes in de aanbieding.

Is het nou nog in de zelfde week van boeking dat de prijs ineens daalt dan kan je er nog wat aan doet maar 6 maanden na boeking nee.

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Dit. Dat is net als bij de supermarkt een dag nadat de aanbiedingen van vorige week zijn verlopen vragen of je je producten niet tóch met de korting van vorige week kunt krijgen. Of nee, een de korting van een half jaar geleden dus eigenlijk :) Nee, zo werkt dat gewoon niet. Je kunt het altijd proberen, maar het zou niet in mij opkomen om daar na een half jaar nog om te vragen. Echt recht heb je er sowieso niet op.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Daar kun je niks mee en dat is ook heel logisch. Je hebt betaald voor de zekerheid dat je het park en het huisje hebt op de datum dat je wilt. Had je last minute korting willen hebben, dan had je tot het laatste moment moeten wachten met boeken. ;)

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Gewoon pech.
    Is heel normaal dat de prijzen schommelen.
    De prijs had een week nadat jij geboekt had al lager kunnen zijn.

Vraag me dan ook af waarom je dat nog een keer gaat herberekenen als je toch al geboekt hebt 🙄

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En toch gebeurt dat. Heb het al een paar keer voorbij zien komen hier op het forum.
    Omdat ik op een bemiddelingssite zat te kijken en zij gaven een laagsteprijsgarantie. Als ik het huisje destijds via hen had geboekt, dan had ik wél het verschil terug gekregen.

13. Dat geldt vaak ook alleen maar op het moment van boeken of tot maximaal een bepaald aantal dagen daarna. Booking.com heeft ook een 'laagste prijs garantie', maar als je daar een half jaar na boeken aangeeft dat je het ergens anders goedkoper hebt gevonden, gaan ze je het verschil ook niet terugbetalen :p

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik weet vrijwel zeker dat je in dat geval echt niet na een half jaar nog het verschil terug had gekregen. Dat kan toch ook niet. Je kiest gewoon voor de prijs die je op het moment van boeken ziet, dat je het verschil terug zou krijgen in de daaropvolgende week dat zou nog kunnen maar een half jaar later? Ging het allemaal maar zo makkelijk.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dan blijft het toch nog steeds een gevalletje van pech hebben?
    Hoe vervelend het ook is voor je.

Je boekt op dat moment en de prijs kan de volgende dag ook al weer lager zijn. Dat is een risico wat je neemt.
    Dat je nu bij de verkeerde hebt geboekt kan je niks meer aan veranderen.

16. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Waarom bel je ze niet gewoon? je kan het toch altijd proberen?
    En niet meteen eisen dit en dat, maar gewoon lief uitleggen hoe het zit en als ze nee zeggen tegen geld dan vragen of ze misschien wellicht een andere tegemoetkoming kunnen bieden?

Ik probeer het soms ook wel eens. De ene keer blijft het nee bij een bedrijf en de andere keer heb ik geluk en krijg ik wel korting of een andere tegemoetkoming.

Heb deze week bij landal geboekt, 1x met last minute korting en 1x met korting van bon van man zijn werkgever (kerst).

Waarom al zo vroeg boeken dan? Er is meestal altijd nog wel iets te krijgen op een park.

17. Ik weet niet hoeveel het scheeld?
    Ik heb het ook een keer gehad, schold 260 euro.
    Dit kreeg ik dan niet maar wel een bon voor de plaza van 75 euro.
    Was binnen 2 maanden, weet niet of dat iets uit maakt?
    Toch mooi meegenomen.

18. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Kan je niet nog annuleren? En dan zelf goedkoper boeken.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan zal je gewoon annuleringskosten moeten betalen en dat lijkt mij dan ook zonde. Onnodige kosten lijkt het mij.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben trouwens erg nieuwsgierig bij welke tussenpersoon je dan eigenlijk hebt geboekt TS?

Deel Deze Pagina