onbetaald en betaald ouderschapsverlof primair onderwijs

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Monnie, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Dit schooljaar heb ik betaald oudersschapsverlof opgenomen op basis van 2 hele dagen en de woensdag. Ik heb op de woensdag ouderschapsverlof. Omdat ik nog helemaal niet zeker weet of ik volgend schoojaar wel weer de woensdag zou willen werken, heb ik een vraag over onbetaald ouderschapsverlof.
    * Is het zo dat wanneer ik dit volgend schooljaar zou opnemen weer alle woensdagen verlof heb?
    *En moet ik dan nog een gedeelte van het betaalde ouderschapsverlof van dit schooljaar terugbetalen?
    * stel volgend jaar onbetaald verlof en het schooljaar daarop besluiten het bij 2 dagen te houden: moet ik dan nog terugbetalen?
    * wanneer ik onbetaald opneem heb ik daarna toch altijd nog het recht op de formatie van de woensdag?

Alvast bedankt (ze leggen het zo uit, dat ik er steeds minder van snap!)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Lijkt mij dat je samen met je werkgever om de tafel moet.

Het is erg specifiek.

Ik neem aan dat je had gespaard voor je verlof, en dat het betaalde verlof uit het spaar gedeelte kwam?

3. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Ik had hiervoor niet gespaard.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  5. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Hoi,

Ik werk ook in het primair onderwijs en heb dit jaar ook ouderschapsverlof.
    Voor de bevalling werkte ik full-time. Ik heb voor betaald ouderschapsverlof gekozen op de woensdag. Wer nu dus 4 dagen en op woensdag (betaald) verlof.
    Nu loopt mijn verlof in februari af.
    Daarna moet ik weer mijn oude werktijdfactor werken, dus full-time. Ik moet dit 6 maanden doen en daarna mag ik minder gaan werken.
    Nu heb ik het geluk dat ik nog een aantal ADV-dagen heb, die ik na mijn verlof op woensdag mag opnemen. Daarna moet ik nog 6 weken fulltime tot aan de zomervakantie. Na de zomervakantie zijn de "6 maanden" voorbij en kan ik aangeven dat ik minder wil gaan werken (en dat ga ik dus ook doen.)

Voor het betaalde gedeelte van je verlof geldt dus: Na afloop 6 maanden je "oude" werktijdfactor werken en daarna kun je anders aangeven.

Manytroubles

Deel Deze Pagina