geen werk, en nu vreselijke bandenpijn. Werk zoeken is nu heel lastig.

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by ch11, May 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hallo,

Tijdje geleden, was ik bezig met detailhandel en had een arbeidsovereenkomst bij henk ten hoor. Heb daar langer als een jaar gewerkt.
    Nu ben ik gestopt met de opleiding, ik redde het allemaal niet meer. ( maar nu ben ik ook weg bij henk ten hoor :$ ) Nu ik 2 a 3 weken al last van heb van bandenpijn, echt geen pretje. Is het heel lastig om voor 3 maanden nog een baan te vinden. Ik zou bij de thuiszorg gaan werken.. maar omdat ik bandenpijn heb zou dat geen pretje zijn. Nu heb ik een vraag;

Welke uitkering kan ik aanvragen?

Met vriendelijke groet,

Ch11

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Ch11,

Wanneer je door zwangerschapsklachten niet meer kunt werken kun je een Ziektewet-uitkering (ZW) bij UWV aanvragen.

Als je al ziek was toen je contract afliep, moet je voormalig werkgever een ziek-uit-dienstmelding bij UWV doen.
    Als je direct na afloop van je contract nog wel kon werken, had je eerst recht op een werkloosheidsuitkering (WW). Bij de WW kun je telefonisch een ziekmelding doen.

Kijk op onze website voor actuele informatie over ziekte bij zwangerschap. En over de WW-uitkering.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Dank u wel voor de reactie,

Ik heb nu op dit moment geen werk, ik kan op dit moment maar 5 a 10 minuten staan. Als laatst was ik staigiare bij henk ten hoor, wel met een jaar contract, en dat jaar heb ik gered.

Ik ga dan nu ziektewet uitkering aanvragen, zodat ik ook mijn ziektekosten ect. kan betalen.

Ik heb gekeken, kan u mij op weg helpen?
    Op welke site kan ik een ziektewet uitkering aanvragen?

met vriendelijke groet,

Ch11

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Ch11,

Als je binnen 4 weken na het einde van je dienstverband bij Henk ten Hoor ziek bent geworden of al ziek was toen je uit dienst ging. Dan kun je contact opnemen met het bedrijf.
    Je bent dan nog verzekerd voor de Ziektewet vanuit dat dienstverband. Henk ten Hoor meldt je dan ziek uit dienst bij UWV.
    In deze situaties hoef je zelf alleen contact op te nemen met het bedrijf.

Is het langer dan 4 weken geleden dat je uit dienst ging of was je niet ziek toen je contract eindigde. Dan kan je vanaf je eerste werkloosheidsdag een WW-uitkering aanvragen. Je geeft dan aan de WW door vanaf welke datum je ziek bent geworden. Je zult dan vanuit de WW-uitkering overgedragen worden aan de Ziektewet.
    Je gebruikt dan wel de eerste 13 weken WW-recht op.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page