Iemand Raad! ( Vraagje over kindertoeslag )

Discussion in 'De lounge' started by talleke, Jul 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talleke

talleke Actief lid

Oct 19, 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hoi hoi,

Ik ontvang vanaf februari elke maand 83 euro kindertoeslag maar ik heb daar helemaal geen recht op. NOu is het geval dus dat ik vanaf februari al deze toeslag probeer stop te zetten maar het wil gewoon niet lukken. Heb meedere malen gebeld en krijg dan verschillende antwoorden "ja mevrouw u moet een brief sturen" dat had ik dus gedaan ( heb zelfs 3 brieven gestuurd ) maar ontving nog steeds elke maand toeslag. Heb toen weer gebeld en kreeg de medeling dat ze de brieven nooit ontvangen hebben. Ik kon ook een brief van het internet downloaden en daarmee de toeslag stop zetten! NOu dat heb ik inmiddels ook gedaan ontvang ik vandaag een brief dat ze de wijziging van mn nieuwe rekeningnummer hebben ontvangen en vanaf nu aan gaan ze deze rekeningnummer gebruiken voor de uitbetaling van mij voorschot "aaaaaaaaaahhhhhhh :evil:

Wat een mafkezen zeg en het is ook nog eens brief dat niet eens geondertekend dus volgens mij hebben ze die brief gewoon uit de computer gedraaid en hebben ze er niet eens naar gekeken.

Heb iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken want ik moets straks een heel som met geld terug betalen. Heb het dan wel apart gezet maar het is gewoon ontzettend vervelend!

Gr van iemand die heel erg moe word van de belastingdienst :(

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je kunt het wijzigingsprogramma downloaden op www.toeslagen.nl en dan stopzetten. Waar je goed op moet letten is dat je als aanvrager degene zet die de toeslag ontvangt. Als de beschikking op jouw naam staat, moet je dus jouw naam als aanvrager invullen. Staat hij op je partner, dan je partner. Weet je zeker dat je er geen recht op hebt?

Als je de aanvrager verkeerd invult, doet de belastingdienst niets...

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

En als je een brief stuurt, doe dit dan aangetekend. Dan weet je iig zeker dat hij binnen gekomen is!

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Mijn moeder heeft dit ook gehad.. en naar JAREN verder kan ze nu ruim 6000 euro trug betalan aan de belasting. Dit gaat om kindertoeslag/huurtoeslag/zorgtoeslag.. ze zetten het gewoon niet stil, terwijl zelfs hun boekhouder er al achteraan heeft gezeten.

5. Niet meer actief

voorlopig alles op zij zetten zolang je het nog ontvangt

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,480
    113
    Hier precies hetzelfde probleem! Ik heb ook brieven verstuurd en gebeld, maar ze reageren gewoon niet.

Ik zet nu elke maand de toeslag opzij en ze zullen er vanzelf wel een keer om komen vragen denk ik dan maar.

7. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    ik heb dit ook gehad en moest ook heel veel terug betalen.. Je moet even bellen en de situatie uitleggen dan moet je vragen of ze je een wijzigingsformulier opsturen.die moet je dan invullen en dan stop het binnen een paar weken..

Succes!

8. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    en wat gebeurt er in zo'n situatie als je het niet terug kan betalen? *ben gewoon nieuwsgierig*

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Waarom gebruiken jullie niet gewoon het programma via internet. Is veel makkelijker en werkt meestal wel.

10. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Nou Lientje bij mijn moeder en haar man werkte echt niks hoor! De boekhouder doet zowieso alles via internet en niks lukte. Aantal telefoontjes en formulieren verder en ook werkte het niet. Toen weer telefoneren en dan niet meer vriendelijk en zelfs dat werkte niet!

Ik weet niet of het nu wel stop gezet is maar volgens mij wel sinds 2 maanden.

Missym wat er gebeurd als je trug moet betalen is heel simpel of je betaald het hele bedrag of je betaald in termijnen.

11. talleke

talleke Actief lid

Oct 19, 2006
    304
    0
    0
    Ameide

De beschikking staat op mijn naam en we hebben mijn naam als aanvrager ingevuld. We hebben op toeslagen.nl berekend of dat we wel recht hebben op kindertoeslag maar dat bleek niet zo te zijn . Ik denk dat ik het formulier dan maar nog een keer invul. IK zou het anders niet weten

Groetjes Talleke

Share This Page