men baas zei me vandaag da ik me 5 maand ook kon thuisblijven mits toestemming van haar(maar da was geen probleem)maar dat dit dan wel onbetaalt is? vind dit zo raar,hebben jullie hier al van gehoord? en weten jullie waar ik die informatie kan vinden? werk wel 6 dage,en heb nu gevraagd of ik eventueel voor altijd zaterdags zou kunne thuiszitte(das toch al een dagje minder)ze ging het nog juist is met de verantwoordelijke bespreke,maar zon paar maand zonder pre da kan ik niet hoor
onbetaald verlof mag altijd , als je baas het goed vind. Zo gaan er ook genoeg mensen eens 4 maanden er tussen uit voor een lange reis oid. volgens mij is daar weinig regelgeving over, en is het alleen maar aardig van je baas. Maar als jij te ziek bent om te werken.... dan ben je dus gewoon zwangerschapsgerelateerd ziek en wordt je ook gewoon doorbetaald. dat betaald het UWV, dus daar heeft je werk weinig last van ( behalve wat administratie)
Tuurlijk mag je onbetaald verlof opnemen. Ik zou het alleen niet doen tenzij je er het nut van inziet!