Verhoogd prolactine en trage schildklier

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bibi1984, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi1984

Bibi1984 Niet meer actief

Hoi meiden,

Na helaas 2 mislukte behandelingen zijn wij gevlucht naar Gent. Daar kwamen ze erachter dat mijn schlidklier te traag werkt.
    In Nederland hebben ze bij de allereerste onderzoeken, toen het niet lukte om zwanger te worden, mij onderzocht op diverse onderzoeken waaronder prolactine (goedaardig tumortje op je hypofyse kan geen kwaad) en schildklier. Mijn prolactine was wat verhoogd en mijn schildklier was 1.7.

Voor de prolactine moet ik medicijnen slikken, cabergoline. Nu ik in Gent loop in mijn schildklier ineens 2.6. In Nederland ben ik nooit meer onderzocht op mijn schildklier, tijdens het slikken van de cabergoline. Toen mijn waarde 2.6 was van mijn schildklier slikte ik een half tabletje cabergoline. Nu slik ik een hele en is mijn schildklier 3.0. Als ik zo naar mijn geschiedenis kijk merk ik dat het slikken van de cabergoline wel degelijk invloed heeft op mijn schildklier. Maar we zijn ondertussen wel twee behandelingen verder, en nooit extra op schildklier gecontroleerd.

Nu zit ik eraan te denken om te stoppen met de cabergoline zodat mijn schildklier weer normaal gaat doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik zwanger raak moet ik stoppen met de cabergoline voor dat tumortje, maar wat gebeurd er dan met mijn schildklier....???
    Daarom wil ik stoppen met die medicatie, dan schommelt mijn schildklier ook niet meer (hoop ik).

Groetjes Bibi

Deel Deze Pagina