Hoi, Ik ben in de eerste 12 weken 8,5kg aangekomen. Grootendeels ivm niet meer 5 keer per week paardrijden, niet meer rennen in het bos 2 keer per week en geen flinke strenghttraining 3 keer per week. Daarna ben ik iedere keer maar kleine beetje aangekomen en de voedvrouw was daar heel gelukkig mee. Ben getest op suiker in week 19 en 2 weken geleden. Iedere keer als ik testen doen komen die uit perfekt, zoals de voedvrouw zegt. Maar de laatste 4 weken ben ik 5,4kg afgevallen, laatste 2 a 3 dagen alleen al 1,4kg ...... En ik eet toch echt als ik honger heb, zit echt geen honger te leiden en ik kijk niet naar de callorieen ofzo. Ik moet wel zeggen dat ik niet de hele dag thuis op mijn kont zit Loop veel, doe nog iedere dag box uitmesten van mijn paard en het eten klaar zetten. En ik voel me eigenlijk het meeste energyvol van de hele zwangerschap Gelukkig heb ik vanmiddag een afspraak met de voedvrouw, maar maak me toch wel een beetje ongerust Ik val meer af nu dan als ik bewust ben aant afvallen.....
blijkbaar verbruik je een hoop energie. de baby pakt wat hij nodig heeft. zou me niet te druk maken. gewoon gezond blijven eten en je ding doen. en vooral gewoon naar je lijf luisteren. (en misschien voor de zekerheid een bloedonderzoekje op schildklierontsteking? (te snelle schildklier))
Als je altijd actief was en dan opeens een tijd niet en dan opeens weer een tijd wel, dan is het niet vreemd je gewicht gekke dingen doet. Ruim 8 kilo in de eerste 12 weken is best veelom aan te komen. Nu je weer meer beweegt verbruik je weer meer. Dat vind ik niet vreemd. Dat je nu harder afvalt dan wanneer je er moeite voor doet is omdat je kindje mee eet. Ik zou me niet teveel zorgen maken. Alsje gezond eet en leeft komt het helemaal goed.
Zo lang je niet aan het lijnen bent, kun je best een paar kilo afvallen. Maak je er niet al te druk om, want dat is ook niet goed voor het kindje. Gelukkig heb je vanmiddag al een afspraak staan bij de VK en dan zou ik daar je bezorgdheid ook neerleggen. Ik denk dat zij hetzelfde zal zeggen als wij. Hopelijk kan zij je onzekerheid wegnemen. Succes nog het laatste stukje van je zwangerschap!