net zwanger....wie gaat er ook ski-en?

Discussion in 'Zwangerschap' started by LaLune, Feb 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LaLune

LaLune Actief lid

Dec 27, 2015
    445
    172
    43
    Female
    Hallo allemaal,

Met de krokusvakantie gaan we met onze kinderen van 8 en 10 jaar ski-en en ik zal dan 8 weken zijn. Bij beide andere zwangerschappen heb ik ook geskied (met 12 weken). Ik kan me herinneren dat ik wat vermoeider was (vooral 's avonds), maar overdag niet omdat ik geen alcohol dronk. Ik dronk vooral Pfeffermint-thee met suiker (normaal nooit suiker, maar dat was tegen de weeïgheid) op de pistes. Mijn buik paste nog in de skibroek. Ik had gedacht dat ik wat banger zou zijn, maar heb heerlijk zorgeloos over de pistes geskied (nu al zin in). Omdat de buik relatief nog klein is, zie ik weinig risico's als je valt (met ski's zowiezo moeilijk om voorover op je buik te vallen).

Ik heb vanmorgen een proef skiles gedaan op zo'n rollend tapijt, maar ik kreeg me toch een kramp in mijn kuiten. Nu ben ik bang dat ik inderdaad last van mijn beenspieren ga krijgen. Iemand ervaring mee, of dat anders is als je zwanger bent? ik had het niet eerder (maar ik ben ook wat ouder, mijn laatste zwangerschap was 9 jaar geleden)

Wie gaat er nog meer ski-en?
    Wat zijn jou ervaringen, heb je onzekerheden?

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi! Gefeliciteerd!
    Wij zijn toen ik 13 weken was nog Lapland geweest. Ik vond het zelf heel vermoeiend.
    Ik weer niet of je een bepaald deel van de dag kan skiën of een daf rust kan nemen?
    Denk dat het opzich geen probleem is je voelt het zelf het beste aan.
    Neem vooral je rust en doe voorzichtig. Denk dat dat het belangrijkste is. waar jij je goed bij voelt.

3. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Gefeliciteerd!
    Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik er tijdens de wintersport achter dat ik zwanger was. Meteen ging er een knop in m'n hoofd om en was ik enorm bang op de piste. Nou was ik al niet echt een durfal en hele ervaren skiër (ben zo'n 5x een week op wintersport geweest), maar ging er echt heel erg krampachtig van skiën. Ook was ik heel erg snel vermoeid. Ik ging daarom alleen 's ochtends mee skiën en dook 's middags m'n bed in. Ik zou zeggen, gewoon lekker rustig aan doen en goed naar je lijf luisteren. Met 8 weken komt je kindje volgens mij nog niet boven je schaambeen uit en zit het mooi veilig. ik heb alleen ooit wel iets gelezen over oppassen boven de 2000 meter ivm zuurstoftekort voor de baby, maar kan me even niet meer voor de geest halen vanaf welke termijn dat was.
    Ik zou zelf gewoon m'n rust nemen en goed naar m'n lijf luisteren. Niets forceren en lekker genieten!

4. LaLune

LaLune Actief lid

Dec 27, 2015
    445
    172
    43
    Female
    Oja, dat is een goed idee! Alleen de ochtenden ski-en. Ik geef het meteen aan bij mijn man, dan kan hij zich er al op instellen......Hij vind het nu al jammer dat ik niet mee kan doen met wijn drinken (wij zijn wijnliefhebbers en gaan altijd op zoek naar berghutjes met wijnkelders, die bestaan!).

5. saro81

saro81 Actief lid

Aug 12, 2014
    222
    32
    28
    Ik ben 2 weken terug wezen skien met 10 weken zwangerschap. Ik ben geen ervaren skier, laatste keer was 5 jr terug. Maar het ging prima! Mijn skibroek paste alleen niet meer dicht. Ik ben gestopt op het moment dat mijn benen moe werden, meestal rond 15u. En verder voor de makkelijke pistes gekozen. Geen onnodige risico's.
    Gewoon kijken wat lukt!

6. LaLune

LaLune Actief lid

Dec 27, 2015
    445
    172
    43
    Female
    Dat is fijn om te horen; als ik elke dag tot 15.00 uur kan skiën zou dat super zijn!

7. Glorie

Glorie Nieuw lid

Jul 28, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn eerste ook met 8 weken geskied. Ging super! Alleen op flinke hoogte werd ik wat kortademig.
    Dit jaar sla ik even over want met de vakantie ben ik 18 weken zwanger, dat durfde ik toch niet aan.
    Veel plezier!

8. LaLune

LaLune Actief lid

Dec 27, 2015
    445
    172
    43
    Female
    Dankjewel! Je hebt gelijk, dat is net even te spannend met zo'n buik!!

9. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik ben een ervaren skiër. (Ski nu zo'n 20 seizoenen)
    Tijdens mijn 4e zwangerschap was ik bijna 12 wkn toen we op wintersport gingen. Ik heb toen in de ochtenden gewoon geskied. s Middags vooral op het balkon gezeten of op een terrasje.
    Geen last gehad van de hoogte, terwijl we toch rond de 3000m zaten.
    Dit jaar sla ik over, ik ben uitgerekend in de voorjaarsvakantie. ;)

Als je merkt dat je onzeker wordt of krampachtig gaat skiën zou ik stoppen. Vaak krijg je hierdoor de vervelendste valpartijen.

Share This Page