Wat hebben jullie allemaal geprobeerd om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby2017, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Dames,
    Ik ben al 26 maanden bezig en ik ben echt nieuwsgierig naar wat jullie allemaal geprobeerd hebben en wat tot succes heeft geleid ?

2. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben bij mn dochter in ronde 1 zwanger geworden en nu in ronde 5. Ik kan dus niet echt vertellen hoe en wat. Wel heb ik de laatste ronde (ronde 5), ovulatietesten gebruikt.. meer niet.. maar neem aan dat je dat al geprobeerd hebt als je al zolang bezig bent.
    Bij mij heeft het iig wel geholpen. Of het is toeval.
    En ik ben elke keer gelijk gaan plassen alleen de laatste ronde toevallig niet. Dus dat kan t ook zijn geweest.
    Succes.

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Hier ondanks Endometriose en volgens de artsen vrij weinig kans op een spontane zwangerschap toch twee keer onverwachts zwanger geraakt.

De eerste keer van 1 keer seks in de hele maand (zaten midden in een verbouwing en waren beiden helemaal gesloopt). De tweede keer wel vrij regelmatig seks gehad maar niet echt mee bezig geweest. Wij en de artsen dachten dat de eerste keer gewoon een lucky-shot was. Mede ook omdat dat is misgegaan met 6 weken. Gelukkig lijkt het deze keer goed te gaan:).

Overigens bij beide keren niet blijven liggen met de benen omhoog of iets dergelijks, maar direct opgestaan en gaan plassen.

4. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen de laatste ronde (dus de zwanger-ronde haha) ervoor gezorgd dat ik altijd warme voeten had(ook snachts) en zelf granaatappelsap gemaakt :) that's it!

5. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Bij mijn eerste duurde het 2,5 jaar.
    Na ruim 1 jaar proberen bij de gyn allerlei testen gehad, maar alles was prima, dus het was puur pech volgens de gyn.
    We moesten het nog 1 jaar zelf proberen voordat we een IUI traject in zouden gaan.

Nou uiteindelijk is het spontaan gelukt en wat wij anders gedaan hebben die keer dat het lukte:
    - ik was de maand ervoor gestart met nieuwe multi vitamines (Solgar Prenatal)
    - Pre-seed gebruikt
    - niet om de dag maar dagelijks sex gehad
    Oja en Ovu testen gebruikt maar dat deden we al.

Bij nr 2 was dit allemaal niet nodig trouwens (behalve de multi vitamines want die slik ik nog steeds) want toen raakte ik onverwachts zwanger 3,5 maand na de bevalling van nr 1:D

6. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Och, wat niet?
    Wat me nu te binnen schiet:
    - ovulatietesten
    - pre seed
    - tarwekiemolie
    - om de dag seks
    - blijven liggen na de seks
    - orgasme na man
    - kristallen en vruchtbaarheidsbeeldjes
    - geen alcohol drinken, gezond eten
    - mesoloog
    - acupunctuur
    - shativari (zo heet dat volgens mij)
    - granaatappelsap
    - niet meer in bad gaan
    - en vast en zeker nog meer wat ik nu vergeet

Uiteindelijk via IUI, dus ik ben waarschijnlijk een slecht voorbeeld :D

Heel veel succes in ieder geval!

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ovulatietesten.
    Om de dag seks in vruchtbare periode.
    Clomid (pcos)

Resultaat: na 18 maanden zwanger. Miskraam na 8 weken. Inmiddels 2 jaar bezig en nog geen baby te zien..

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ehm..
    Benen omhoog houden na de sex
    Blijven liggen na de sex
    Orgasme na mijn man
    Granaatappelsap
    Extra vitamines
    Gember thee voor warme voeten
    Geen alchohol drinken
    Niet meer snoepen, echt alleen gezond eten
    Speciale massage techniek om het vocht in je lijf de goede kant op te sturen
    Warme douche op de dag van eisprong
    Juist niet te warm douchen
    Geen koffie en thee meer
    Uiteraard ovulatie testen en temperaturen
    Totaal geen ovulatie testen en temperaturen
    Uiteindelijk gonal-f, pregnyl en iui dus ik ben niet het beste voorbeeld ;)

9. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

2 x spontaan zwanger geworden en beide keren was me iets opgevallen. Ben namelijk al jaren van de ac af, maar raak niet zomaar zwanger.

1e x: gezond eten, sporten en gebruikte toen iets voor extra energie. Het zorgde voor meer zuurstof in je bloed. Na 1 maand zwanger.
    2e x: heel gezond eten, grotendeels paleo proof, sporten, zonder extra vitamines. En na 1 maand zwanger.

Door de gezonde levenstijl ging libido ook wel omhoog, dus ook de sexfrequentie. Verder niks speciaals gedaan.

Ben dus weer van plan om heel gezond te gaan doen... ;)

10. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Poeh.... na 7jaar proberen kun je je voorstellen dat we bijna het hele boekje doorgewerkt hebben:
    -Ovulatietesten
    -temperaturen
    -acupunctuur
    -osteopathie
    -macapoeder
    -tarwekiemolie
    -E-nummer vrij leven (jaartje volgehouden, maar probeer nog steeds zo gezond mogelijk te leven)
    -framboospoeder
    -etc etc etc

Uiteindelijk via ivf zwanger geworden.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.337
    113
    Vrouw
    Van alles geprobeerd, ICSI was het wondermiddel hier.

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Van mijn zoon was ik de 1e rond meteen zwanger. Ik was toen totaal niet beizg met ovulatie, vruchtbare dagen, laat staan ovulatietesten. We hebben die maand 4 keer seks gehad en ik was meteen zwanger. Ik leefde alleen gezonder, en slikte zwanger pilletjes van kruidvat.
    Nu zitten we in ronde 3 en doe eigenlijk niet veel anders dan bij m'n zoon. Gebruik nu dan wel ovulatietesten en temperatuur maar het werkt dus niet voor een snelle zwangerschap.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bij de eerste niks. Was na 1 keer onveilig vrijen zwanger. Bij de 2e een lading aan vitamines en 1x vrijen. Weer zwanger. Bij de derde idem, alleen dan om de dag seks. Nu heb ik sinds een jaar allerlei gezondheidsproblemen en geen normale cyclus en veel cysten in eierstokken. Dat moet eerst opgelost worden en dan heb ik goede hoop dat het weer snel raak is.

14. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Eerste keer Kruidvat tabletjes en een app, binnen drie maanden raak. Nu veel meer last van hormoon schommelingen en ongeduld :) Waardoor ik me ook rot voel (moe, sip) bepaalde dagen

OvU testjes (niet elke cyclus)
    Orthica prena multi
    Maca
    Tarwekiem na de ovulatie
    Magnesium
    Probeer warme voeten te houden
    Probeer meer te bewegen
    Probeer minder suiker te eten
    Geen cafeïne
    Geen alcohol
    Accupuntuur

Best veel he.. Tja..

15. mgx

mgx Niet meer actief

Vitamines slikken, anders eten, healing, bioresonantie, edelstenen gedragen(A), tarwekiemolie, en natuurlijk vrijen ;) (om de dag)

16. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Voor we in de mmm kwamen:
    Teunisbloem
    Biologisch eten
    Tempen
    Ovulatie testen
    Acupunctuur
    Vitaminen

Tijdens de mmm:
    Vitamine

Uiteindelijk na 4 jaar mmm dmv icsi zwanger geraakt.
    Niet het beste voorbeeld dus.

17. missblond02

22 nov 2013
    42
    0
    0
    In 2013 bij de 2e ronde zwanger geraakt. Nu zwanger van de 2e in ronde 7. Alle 7 rondes heb ik ovulatietesten gebruikt en om de dag seks gehad rondom de eisprong.
    Nu, bij de laatste ronde, 4 dagen achter elkaar seks gehad..
    Geen idee of dat heeft geholpen maar het is gelukt!

18. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Heel grof gezegd: elke dag sex rond de eisprong. Ovulatietesten en temperaturen.
    Succes meid!

19. 3llen

3llen Lid

14 sep 2015
    62
    0
    6
    Vrouw
    Het "opgeven" heeft hier gewerkt :)
    Alles laten varen.. temperaturen, vitaminen, zwangerschapspagina of andere zwangerschapssites ... en eens lekker gaan eten met alles erop en eraan. Kortom ontspannen meid!

Veel succes!

20. LianneE

LianneE Niet meer actief

De maanden dat ik niks bijzonders deed (geen ovu testen, seks wanneer we zin hadden en niet perse in de "juiste" kansverhogende standjes") leverden een zwangerschap op.

Sucees, hopelijk snel raak!

Deel Deze Pagina