ervaringen met zitten op een fysiobal

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Iemand ervaring met zo'n fysiobal/zitbal? Dit schijnt erg prettig te zijn bij bekken en rugklachten. Ik heb er bij de yoga eens een half uurtje op gezeten en merkte wel dat het prettig zat als was het nog even wennen.
    Ben benieuwd naar ervaringen voor ik er eentje aan schaf watn zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet.

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb er eentje gekocht voor 6 euro bij de kruidvat. maar dat was een aanbieding.
    ik vind het fijn zitten, maar ook erg vermoeiend. de meisjes vinden het geweldig speelgoed. als je er eentje goedkoop kan krijgen zou ik het zeker doen!

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik ga er van uit dat er wel wat verschil zit indegene van het kruidvat en degene die je bij de fysio aanschaft. Als ik m bij de fysio aanschaf dan kan ik er ook een ring bij krijgen waar de bal in kan zodat je niet zo wiebelig zit maar toch bewegen kan.
    Bedankt voor je reactie.

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Ik heb ook zón bal gebruikt voor mijn bekken .Zat echt beter als op de stoel.Ook mijn weeen heb ik er mee opgevangen,echt een aanrader.Alleen ik had zo'n bal gekocht bij een sportzaak,niet duus ,even groot en de ring heb ik nooit gebruikt omdat het heen en weer bewegen op de bal juist zo fijn was....

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb de bal bij de fysio gekocht. Ik was er super blij mee. Juist het bewegen was fijn voor mijn bekken. Ik heb er maanden op gezeten en de pijn was dan een stuk dragelijker.

Doen als ik jou was meid.

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ben zelf fysio, en heb er ook 1. online besteld bij een fysio/gym-dingen winkel. voor 20e ofzo. vond het wel meevallen!

ik heb er na mijn revalidatie na 3 (!) hernia-operaties veel aan gehad, en zit er nog geregeld op. ik vind het erg fijn, en je bekkenbodem/lage buikspieren/rugspieren worden er veel sterker van!

ik ben nog niet zwanger, maar kan me voorstellen dat het dan ook erg fijn zit. en het bijhouden van je spieren op die bal lijkt me echt heel prettig.

weet dat die kruidvat-ballen wel minder sterk zijn dan de echte fysio-gymballen. let dus even op wat je weegt, want anders zou de bal kunnen ploffen! :oops:
    in mijn bal zit een soort beschermmechanisme daartegen, wel een veilig idee.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier met kerst een fysiobal gehad van jobs werk

ding zit perfect

en die ring... dacht dat het idee juist was dat je omdat het wiebelt.. dus je rugspieren traint?

anyway.. ik vond het wiebelige eigenlijk nog wel meevallen uiteindelijk.

zit er graag op... maar hij ligt gewoon thuis (boven)
    op werk zit ik nog steeds gewoon op een stoel

Deel Deze Pagina