Hoiii, morgen is het kerstavond en ik vind het altijd zo sfeervol om de kerstmis bij te wonen in de kerk. Echter hebben wij twee opties... De familie-kerstviering om 18:30 die een stukje rijden is met de baby of de 'normale' eucharistieviering om 20:00 in onze eigen vertrouwde kerk. Wat is fijner met een baby? Onze schat is hartstikke makkelijk; dus de kans is groot dat hij gewoon overal doorheen slaapt - maar je weet het natuurlijk niet. Wij zouden zelf liever naar de normale viering gaan. Maakt het dan uit dat we de baby bij ons hebben?
Voor jullie zou ik de normale viering doen, heb je wat rust (qua eten thuis e.d.) en als de kleine echt nonstop huilt kun je altijd weglopen maar lijkt me niet... Wij gaan altijd naar de kinderviering met onze kinderen. Als ik de 2 oudste niet zou hebben zou ik de volwassen viering doen met onze dochter (vandaag 3 maandjes)
ik zou voor jezelf gewoon de viering van 20.00 uur doen. Je gaat omdat je het prettig vind en omdat het fijn voelt. Dan moet je ook naar een plek gaan, waar dat gevoel het sterkst is.
Hier zijn er altijd een hoop baby s met de kerst (lees onder een half jaar) doe vaak rustig in hun kinderwagenbak of cosi slapen ik vind het altijd wel wat hebben Tuurlijk huilt er altijd wel eentje. Maar als het lang duurt lopen ouders weg.
Ik zou gewoon naar de viering van 20.00 gaan. Als het toch niet gaat, kan jij of je man toch even naar een ander zaaltje gaan met hem?