Ondankbaar....wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Het is ook maar net hoe je het op vat. Je hebt het over respect voor de baas. Ik vind het van meer respect tonen dat hij gewoon zegt wat hij denkt (hij vindt het karig) en daar heeft de baas (jouw man) ook gewoon op gereageerd.
    Ik vind het veel respectlozer van medewerkers die er wel onderling over praten cq klagen cq roddelen, zonder dit in je gezicht te zeggen. Als een medewerker dit karig vind, zijn er echt wel meer die dit vinden en niet zeggen, lijkt me.
    Ik zou juist met hem hierover praten en aangeven dat hij met zijn opmerking jullie aan het denken heeft gezet. Dat het blijkbaar als karig overkomt, terwijl het niet zo bedoeld is. En dan verder er over praten over wat er onder zit. En of dit bij meer mensen leeft.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

eens het is op zijn minst eerlijk! beter als roddelen...

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, ons personeel heeft af en toe ook een grote bek :) Die krijgen ze dan ook terug.
    Wij hadden dan ook direct terug gesmst, zeker karig, net als jouw resultaten van het afgelopen jaar.

Wij hebben veel lol met zn allen maar af en toe knalt het ook wel eens, dat heb je met echte rotterdammers :)

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als eerste vind ik het niet netjes van deze werknemer.

Los van het feit dat deze reactie niet netjes is, snap ik de onvrede wel. Een rollade spreekt wellicht ook niet echt aan maar dat terzijde.

Ik denk dat je juist in economisch moeilijke tijden ervoor moet zorgend at het personeel dat je hebt, erg tevreden is en zich gewaardeerd voelt. Gemotiveerde werknemers werken harder en dat zorgt ervoor dat het bedrijf er sneller bovenop is.
    Ik zie een kerstpakket daarom als investering en niet als een extra kostenpost.

Pak juist uit met kerst, dan krijg je een heel jaar hard werk terug.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik kan deze man ook begrijpen. Een stijgende lijn als je dat ze zegt dat verwachten ze ook meer. Mijn man werkt voor een hele grote onderneming maar iedere 3 maanden. Hebben ze een vergadering over hoe het er voor staat met het werk. Het is natuurlijk wel zo dat openheid gewoon echt heel fijn is want daar voorkom je dit mee. 4 jaar geleden kregen wij in november al een brief dat er dat jaar geen pakket in zat. Maar ze hebben de dag voor kerst iedereen een slagersbon van 15 euro gegeven. Niet veel maar toch dat stukje waardering

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mijn vriend krijgt dit jaar een fles wijn. 1 fles wijn.
    Het is een miljardenbedrijf, wat dit jaar iets minder winst heeft gedraaid dan vorig jaar. Het bedrijf heeft behoorlijk wat duwboten, en behoorlijk wat personeel aan wal. Nu krijgt elk personeelslid een fles wijn (mannen drinken bier! En zeker deze mannen)

Ze hebben afgesproken met zn alle de flessen wijn terug te sturen met de mededeling: wij lusten geen wijn. Fijne kerst.

ik vind het van jullie personeelslid best netjes dat hij het even meld. Das toch feedback waar je wat mee kan, lijkt me?

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de reden dat er enorm hard gewerkt is ook niet direct een reden om een kerstpakket te verwachten. Ik werk al 5 jaar enorm hard bij dezelfde stichting en wij krijgen helemaal geen pakket .....al 5 jaar niet ivm crisis

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat hadden ze moeten geven dan? Een krat bier? Kom op zeg, je kunt dat toch niet terugsturen?

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ts, ik vind het ook ontzettend respectloos. En zeker via sms! Ik zou ook op m'n tenen getrapt zijn. Een kerstpakket is een gunst, daar vraag je toch niet om? Ja natuurlijk zou ik het ook jammer vinden, maar dat nooit zo uitspreken.

Ik krijg bij deze baas ook geen kerstpakket, denk maar niet dat ik daar over ga klagen. Een beetje respect is op zijn plaats, m'n baas zorgt wel dat ik elke maand te eten heb.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Waarom niet. Verzoek erbij ze aan de voedselbank de geven en klaar

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik zal niet gauw iets aso vinden maar dit WEL!:$

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hahaha +1!!

13. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Net zoals jij er mede voor zorgt dat jouw baas elke maand te eten heeft, vergeet dat niet! Zonder werknemers is een werkgever niets, net zoals een bedrijf zonder klanten ook niets is. Erg jammer dat dat vaak wordt vergeten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ook...waarom kan een fles wijn niet voor die mannen en dan drinken ze hem maar niet op...terugsturen jeetje. Maar goed dat ik de baas niet ben, er had een officiële waarschuwing of ontslag gevolgd.

15. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Op grond waarvan? Het terugsturen van een fles wijn? Houd me ten goede, het is geen chique actie, maar werknemers zijn geen horigen die je naar beloeven kunt laten geselen of zo. Die tijd is geweest.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gewoon eerlijk? Hij kan het ook anders zeggen:
    "Ik ben teleurgesteld, dat er dit jaar geen kerstpakket is."
    Dan heb je het ook gezegd, zonder een negatieve toon te zetten. Geeft een mooie opening om te reageren met "Helaas was dat dit jaar financieel niet mogelijk".
    Door de woordkeus van de werknemer, ging de baas ook op die toon reageren: "Je mag blij zijn dat..." wat ook niet een heel fijne toon is.

Dat gezegd hebbende, wij hebben nog nooit een kerstpakket gehad.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Op grond waarvan? Dan krijg je een flink proces aan je broek.

18. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik heb een aantal jaar voor een kdv gewerkt en wij kregen een proefmonster van een handcreme:$
    ik vind het idd ook een bedankt voor het afgelopen jaar maar als het met het bedrijf minder is gegaan mag je blij zijn dat je nog een baas hebt en jij er niet uit moest!
    misschien had het bedrijf er ook voor kunnen kiezen om iemand te ontslaan en een groot kerstpakket voor de rest maar hebben ze dit niet gedaan.

19. danip

danip Niet meer actief

Ik begrijp beide kanten wel. Jullie hebben zoiets van we hebben nog best een budget uitgetrokken voor een feestje en een rollade. Maar de werknemer ziet om zich heen dat veruit de meeste mensen gewoon een kerstpakket zoals dat toch vrij standaard is geworden in NL krijgen. Hij heeft extra hard gewerkt, is solidair met jullie geweest om er met zijn allen wat van te maken en krijgt nu geen eens een echt pakket, alleen een rollade. Hij had vast gedacht dat ze een extraatje zouden krijgen.

Bij ons is ook al dik 5 jaar alles versoberd, geen pakket meer idd, geen loonsverhogingen, minder personeel. Ik zelf als werknemer heb extra hard mijn best gedaan, bleef na werktijd om dingen af te kunnen krijgen en moest daarvoor wel bv meer aanspraak maken op oppas en ik leverde tijd met mijn dochter in, moest afspraken op persoonlijk gebied afzeggen.. Maar dat allemaal omdat het moeilijke tijden waren. Ik had de handdoek in de ring kunnen gooien, en ergens anders gaan solliciteren aangezien er van een vergelijkbare maar net iets andere branche een hele boel personeel gezocht werd. Maar ik wilde me juist extra inzetten, om samen met collegas het bedrijf van mijn werkgever in de crisis overeind te houden. Niet alleen mag ik blij zijn met mijn baan, hij mag ook blij zijn met trouw personeel dat zich zo in bochten wringt om hem te helpen. Dit jaar hadden we een redelijk jaar gemaakt, niet met een geweldige omzet maar geen verlies. Wij kregen als dank voor onze inzet een leuk bedrag in een enveloppe. Dat werkt echt heel erg stimulerend. Je flikt het toch maar met zijn allen, en mijn werkgever beseft dat, dat is erg fijn.

Nou weet ik niet wat voor bedrijf jullie hebben en hoeveel personeel, wij zijn maar een klein bedrijfje, dus ik kan daar bij jullie niks over zeggen en besef me wel dat dit soort dingen niet overal kunnen op deze manier, maar je houd je personeel wel blij als je ze waardeerd op wat voor manier dan ook (loon is geen waardering! Dat is loon) een gesprek waarin je je waardering per personeelslid uitspreekt zou al effectief genoeg zijn. Ik vind uit je stukjes vooral naar voren komen dat ze jullie dankbaar moeten zijn wat ik niet ontken, maar je werkt met zijn allen aan dit bedrijf dus andersom geld dat ook. En dat lees ik er niet echt in. Het voelt meer als zie ons eens goed en volledig boven verwachting een rollade geven. Je moet ook inzien dat een werknemer dat niet zo ziet.

Ik vind het goed dat hij anders dan waarschijnlijk sommige andere personeelsleden dit niet beroddeld maar zelf aan geeft. Ook al is een sms daarvoor niet geschikt.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou, dát kan ik wel begrijpen. Een klein bedrijf, dat het financieel moeilijk heeft, geeft een rollade aan werknemers. Dat wordt karig genoemd.

Ik vind het juist karig als een groot, goed draaiend bedrijf, met veel winst, een flesje wijn geeft aan de werknemers.
    De réden vind ik stom. "Wij lusten geen wijn." Maar ik vind het wel karig.

Deel Deze Pagina