Ondankbaar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bah wat kunnen sommige mensen ondankbaar zijn!

Gisteren hebben we met de kinderen Sinterklaas bij mijn ouders gevierd. En heeft mijn man nog 2 dagen van tevoren een Sinterklaas en zwarte piet geregeld die de kado's zou langsbrengen. We wouden het op de maandag doen als we het thuis met ons gezin vierde, maar dachten dat de andere neefjes en nichtjes het ook wel leuk zouden vinden.

Ik mijn broer en zus ingelicht. Mijn zus deed direct al moeilijk ze wist niet of ze wel op tijd zou zijn het was een half uur later dan dat mijn ouders ons allemaal bij hun verwachten. Prima dan toch niet.

Nou gisteren was het zover.Mijn zus kwam natuurlijk te laat aanzetten. En heeft met een ontevreden hoofd ergens achter in een hoekje gezeten!

Gelukkig waren mijn ouders helemaal enthousiast! En vonden ze het geweldig dat we dit geregeld hadden voor de kinderen. En de kinderen waren natuurlijk door dolle heen dat de kado's door Sinterklaas zelf werden gebracht.

Ik vind mijn zus zo ondankbaar en ontevreden! Ze heeft niks gezegd over dat we dit geregeld hebben. Een bedankje was op zijn plaats geweest hoef echt niet helemaal geprezen worden. Maar er is gewoon helemaalniks gezegd! Zelfs niet dat het leuk was oid. Sterker nog mijn zus heeft me de hele avond genegeerd. Zelfs toen ze weg ging! :$

Ik weet wel hoe ze in elkaar zit. Ze is ontzettend jaloers en gunt me niks! Ze zou mij het liefst in de goot willen zien creperen. Maar dat een volwassen vrouw zich dan zo moet laten kennen? Bah!

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nou dat is wel erg lullig zeg :( zeker ook voor de kindjes, bedoel daar gaat het tenslotte om dat de kindjes het naar hun zin hebben.. leuk voor hun als moeder met een lang gezicht in een hoekje zit te mokken :s
    hebben de neefjes/nichtjes het wel naar hun zin gehad ?
    ik vind het superlief dat je ze daar hebt laten komen ipv op maandag voor alleen je eigen kids ...
    zei je moeder er niks van dat je zus zo raar deed?

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ook lekker dan.. Ik vind het juist leuk dat je zoiets regelt! En jullie hadden het idd op maandag kunnen doen, maar wilden jullie neefjes ook laten delen in deze vreugde.. Een beetje dankbaarheid was dan zeker op zijn plaats geweest!

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De kids vonden het geweldig, en die blije gezichtjes daar deden we het voor.

Mijn moeder vond het ook niet leuk hoor, en die zit enorm te twijfelen of ze zo kerst wil vieren. Ben blij dat wij dan weg zijn!;)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    was er misschien een reden waarom ze het niet wilde hebben?
    Met al die sinterklaas topics hier kan ik me bijna voorstellen dat je zus hier een topic opent omdat ze vindt dat jij geen rekening houdt met het feit dat haar kids slecht tegen prikkels kunnen ofzo ;)
    anders vind ik het maar raar gedrag.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zover ik weet geen reden ;) en anders zeg je dat toch en kom je niet? In plaats van in een hoekje te zitten mokken...

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja weet je... ik denk dat er wel iets achter zit. Maar het is idd stom dat ze dat niet zegt. Misschien had ze het samen willen doen of vindt ze het niet leuk dat je op het laatste moment regelt ofzo.
    Het is namelijk totaal onlogisch als je om helemaal niks gaat zitten mokken. Dus er is vast een voor haar geldende reden...
    praat met je zus zou ik zeggen.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ze is ontzettend jaloers aangelegd en ik denk gewoon echt dat het haar niet aanstond omdat wij het geregeld hadden.
    Zo doet ze namelijk altijd als ons gezin iets voor de familie regelt.

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Als je dit weet, misschien had je haar er bij kunnen betrekken. Je man regelde het 2 dagen tevoren dus kon je haar bellen en haar vragen mee te doen. Dus voor de volgende keer bij weer iets proberen je zus er bij te betrekken.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

is jouw zus mijn schoonzus? hier precies hetzelfde namelijk. In jouw geval nog ongezelliger, want ik laat schoonzus gewoon links liggen als ze in zo`n bui is. En de reden is ook bekend: ze houdt er gewoon niet van en gaat dan zitten mokken.

Maar gezellig is het niet en zeker niet voor mijn schoonmoeder die het zich heel erg aantrekt.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ga echt niet iemand erbij betrekken omdat ze het niet kan hebben dat wij het spontaan geregeld hebben. Als het nou iets is wat we ver van tevoren hebben gepland, dan vind ik het wat anders.

Yolanthe: gezellig is het zeker niet, vind het gewoon ook onvolwassen. Zet je erover heen en doe gezellig met de kinderen mee!

12. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Jullie doen dit soort dingen vaker en iets spontaan regelen kun je toch ook spontaan je zus bellen. Vind jou juist ondankbaar overkomen. Je weet hoe je zus is dus kun je best rekening houden met haar gevoelens of ben jij juist jaloers op haar ergens en probeer je je anders voor te doen door beter te willen zijn?

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

dat vinden wij dus ook ;) Doe normaal die paar keer per jaar dat het nodig is. Sinterklaas, pasen, wat verjaardagen van de kinderen.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wat kan het sinterklaasfeest toch veel verschillende emoties oproepen! Wel interessant om te zien maar om eerlijk te zijn denk ik vaak bij het lezen van zulke verhalen: is dat alles?

Misschien hebben wij gewoon veel drama's in ons leven, maar wij hebben wel andere dingen om ons druk over te maken.

Flauw van je zus dat ze zich zo liet kennen en niet gewoon zei wat er was, maar ook zonde dat jij daar energie aan verspilt. Gewoon van je af laten glijden, het is toch helemaal niet belangrijk? Als de kinderen het maar naar hun zin hebben gehad!

15. Purk

Purk Niet meer actief

Ontzettend mee eens!

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Lovely,ontzettend leuk dat je dit voor de kids regelt,super!
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik jouw zus wel een beetje begrijp....
    Waarom jouw zus hier niet bij betrekken als je weet dat ze hier moeite mee heeft (ongeacht of jij die "moeite" van jouw zus wel of niet begrijpt)? Dat toont een grote volwassenheid, buiten jouw referentiekader een daad doen.
    Het kan best zijn dat jouw zus vervelend vindt dat jij met zulke leuke,spontane acties komt en daar jaloers op is. Of dat zij het eventueel financieel niet kunnen regelen. Dan is zoiets best pijnlijk.
    Neemt niet weg dat het erg spijtig is, dat ze gaat mokken in een hoekje.
    Als ik jou was zou ik dit nog eens met haar bespreken en erachter proberen te komen hoe je dit de volgende keer kunt oplossen voor alle partijen. Jullie moeten immers nogal wat jaartjes Sinterklaas vieren ;)

17. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Vergeet mijn botte reacties en neem deze ervoor in de plaats :);)

18. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    pff wat een gedoe om niks zeg, het lijkt soms wel of mensen het leuk vinden om ruzie te maken, ik zou mijn energie er niet aan verspillen en haar lekker in haar sopje gaar laten koken.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Jammer dat je zus zo reageert maar niet verrassend voor je. Dan is het een kwestie van accepteren of haar er misschien wat meer bij te betrekken denk ik.

En inderdaad jammer dat Sinterklaas/kerst steeds meer dit soort irritaties lijken op te roepen, kan zo gezellig zijn....algemene opmerking ;)

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Verschil is: ik ben aan het ontzwangeren....jij nog zwanger. Hormonenkwestie ;)

Deel Deze Pagina