ondankbaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DarkAngel25, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ondankbaar ben je niet... wij hebben ook lang moeten wachten op ons wondertje, vind het nu ook heerlijk om echt dingen te kopen die ik mooi vind. ( nemen wel spullen over,kamertje,bad, babyfoon enzo,)
    Kleding vind ik lastig. Gelukkig nog weinig aangeboden gekregen. Als het wel zou gebeuren zou ik zeggen dat ik het lief vind,maar ook kieskeurig ben :) . Als ik iets niet zo leuk vind,wat mag ik er dan mee doen?

2. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    vanaf het begin af aan heb ik direct al gezegd dat ik de spullen wil kopen die naar onze zin zijn. ach mijn vriend vond het minder belangrijk dan mij maar ik wist al precies wat ik wilde hebben. Familie wist dit van beide kanten en speelde hier gewoon op in. is niets ondankbaars aan hoor. je kunt het beste direct eerlijk zijn dan is het voor iedereen duidelijk.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    nou ik zou willen dat iemand aan ons iets gaf ;)))
    we hebben zelf alles moeten kopen en hebben zo'n 10.000 al uitgegeven voor hele uitzet....

aantal mensen wilden wel wat geven maar dat echt bijvoorbeeld een super oude kinderwagen na 2 kindjes of maxi cosi of iets spuuglelijk - dan zeg ik nee dat kopen we liever nieuwe.
    of bijvoorbeeld mensen willen wel geven maar tegen betaling dan kan ik net zo goed naar eigen smaak op mp zoeken :)

ik heb deels 2e hands en deels splinter nieuwe dingen, veel kleren etc.
    uiteindelijk wel blij met kleine dingen zoals box van een vriendin gratis gekregen en alikruiken kon lenen...

je kan ook zeggen als het goed klinkt: ik kom even kijken wat je hebt en kies dan wat uit als het leuk is. als je het totaal niet wil dan zeg je dat toch ook? gewoon dat het niet je smaak is of dat je gewoon alles nieuw wil.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik zeg altijd dat ik t leuk vind dat ze aan me denken en dat ik ga kijken of r wat tussen zit voor ons :) en of ze de rest terug willen :)

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Heb overigens achterin de kast ook minder leuke kleertjes liggen.. als reserve. gebruik ze dus eigenlijk niet, maar alleen als we een keer omhoog zitten. Ook zijn dit vaak dingen die ik in me tas heb zitten als ik ergens heen ga.. voor het geval er wat gebeurd :)
    Tot nu toe niet nodig gehad en de leuke kleertjes liggen dus gewoon in de kast... de reservekleertjes in de tas laat ik altijd erin zitten. heb altijd een gevulde tas klaar staan.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    10.000euro uitgegeven voor de baby uitzet?? Omg....
    Ik heb alles nieuw maar dat red ik bij lange na niet :D

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Tja... Ik vind het niet ondankbaar... Je kunt nu eenmaal niet alles gebruiken en juist voor jullie is het nu extra leuk om eindelijk eens zelf kleertjes uit te zoeken voor jullie eigen kindje.

Ik zou het dan ook op die manier zeggen:'Heel lief, maar nu we zwanger zijn vind ik het heel leuk om zelf op zoek te gaan naar kleertjes... Dank je wel'. Of iets van die strekking...

8. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik vind het niet ondankbaar.

Snap best dat als je een tijd hebt gedaan over zwanger worden, je al een tijd verheugd op het kopen van spullen. En nu mag je eindelijk los!

Zo zou ik het ook zeggen tegen anderen. Erg lief dat jullie iets willen geven. Maar niet teveel hoor, want ik mag nu eindelijk losgaan na al die jaren en ik heb mij daar enorm op verheugd. Heb al veel leuke spullen in gedachten die ik nu eindelijk kan kopen.

9. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb ook superveel kleding gekregen van mensen om mij heen.
    Van de 1 krijg ik heb ik bijna alles gebruikt, van de ander bijna niets.. tsjah ik geef t wel eerlijk aan. Als er dingen tussen zitten die ik niet leuk vinden vraag ik aan de gene van wie ik het heb gehad of ze het wil bewaren of dat ik het door mag geven aan iemand anders.
    Ik had toevallig mensen in mijn omgeving die in schuldsanering etc. zaten en onverwachts zwanger waren. Zij waren super blij met alles wat ze kregen. Dus wat ik niet leuk vond gaf ik door aan hun en zij waren er super blij mee. Dan is het alsnog goed besteed.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben ook niet zo van de gekregen kleding. Niet omdat het 2e hands is (goed 2e hands vind ik prima) maar wel omdat het maar zelden mijn smaak is.
    Ik neem het vaak wel aan met een dank je wel (gemeend ;)) maar zeg wel eerlijk dat wat mijn smaak niet is ik weggeef (heb een goed doel, iemand die jonge kindjes opvangt voor periodes omdat ouders niet voor ze kunnen/mogen zorgen en die zijn er dus super blij mee!). Zo vis ik er zelf uit wat mij zint en maak ik daarna weer iemand anders blij. Super toch :).

11. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Tja.... dat dilemma heb je ook nog... Dat niet alle gekregen kleding je smaak is. Ik bedank dan ook gewoon en ben er oprecht blij mee. Ik zorg sowieso dat de kleine het een keer gedragen heeft of draagt als de gevers op bezoek komen!
    En ik moet eerlijk zeggen... Ik heb een aantal dingen gehad waarvan ik op voorhand dacht dat het helemaal niet mijn ding was, maar die ik nu als eerste uit de kast trek :D.

12. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Om bij haar aan te doen dus ;).

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Haha ja dat kan ook nog

14. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn schoonzus heeft heel veel spullen van haar kids nog (zijn nu 7 en 9). We maken hier dankbaar gebruik van. Zij zegt ook altijd kijk maar of je het wat vind en anders krijg ik t terug. Kleertjes waren niets meer dus dit ook gezegd. Maar een aantal andere praktische dingen neem ik graag aan: dekens en laken voor de oppasdag bij opa en oma (thuis wil ik eigen smaak), goeie luieremmer, badstandaard, onderleggers en nog wat van zulke dingen. Konden ook nog de kinderwagen krijgen maar hiervoor bedankt omdat we een nieuwe wilden.

15. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik heb ook behoorlijk wat gekregen in de kleinste maatjes. Er werd bijgezegd dat ik maar moest kijken wat ik leuk vond en alles wat ze terug wilde heeft ze gelabeld. De rest moest ik maar zien. Als het kapot gaat was het niet erg. Maar sommige kleding vond ze toch nog te leuk om zomaar weg te doen.

Verder ook een wieg en badje gekregen, wieg heb ik opnieuw bekleed en badje maakt me niet zoveel uit als hij maar schoon is.

Ondankbaar vind ik je niet. Dat zijn vaak de mensen die er daarna niet eens bij stil staan dat ze wat gekregen hebben.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Wij krijgen ook geregeld kleding voor ons zoontje.
    Ik vraag altijd of ze de spulletjes die we niet leuk vinden terug willen of dat ik ze naar het goede doel zal doen.
    Ik vind het zeker niet ondankbaar als je er netjes mee om gaat. Dus of het aannemen en het gebruiken of het netjes afwijzen en zeggen dat jullie graag zelf willen shoppen.
    Ieder zijn eigen ding toch, en mensen waarderen waarschijnlijk je eerlijkheid!

17. Luja

Luja Niet meer actief

Ik vind dit ook zo moeilijk....
    Ik doe het altijd zo:

Als iemand me een tas kleertjes geeft dan zeg ik iets van:
    "wat lief dankjewel! Als er iets tussen zit dat niet mijn smaak is, zal ik je dat teruggeven? Of zal ik het doorgeven of in een kledingbak doen?"
    Dan heb je het positief gebracht en je hebt je antwoord :)

Zelf geef ik ook vaak kleding weg, dan zeg ik er gewoon direct bij dat het kan dat dingen niet hun smaak zijn, dat ze daarmee mogen doen wat ze willen. En dat ik hoop dat er toch IETS leuks voor ze tussen zit.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ongeloofelijk... Dan moet je flink je best doen wil je dat bedrag uitgeven... :$
    Als ik aan 1000 euro kom vind ik het al veel. Wel alles van MP(incl kleding ;))

Deel Deze Pagina