Houten boom uit 1 stuk

Discussion in 'De babyuitzet' started by 01Patricia, Feb 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Ik hoop dat iemand me helpen kan!

Wij zijn namelijk voor de babykamer op zoek naar een houten (mdf) boom uit 1 stuk. Op internet vind je veel bomen maar daarbij bestaat de stak vaak uit meerdere stukken en dat vind ik niet mooi. De lengte moet ongeveer tussen 1.20 en 1.80 liggen.

Wieowie weet waar ik kan zoeken?

2. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    zelf maken is de beste oplossing denk ik..want ivm verzenden en opslag zijn ze meestal allemaal uit onderdelen.

mdf platen zijn zo duur niet...en heel makkelijk te zagen....
    ik zou een grote plaat halen..de boom uittekenen en met een decoupeerzaag aan de slag gaan [ of manlief , opa's , oom etc even lief aankijken haha]

succes

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja ik zou ook zeggen zelf maken. Goedkoper, leuker én makkelijker.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik weet dat de Karwei muurbomen verkoopt, volgens mij kun je evt dieren en spullen daar los bijkopen.
    Jammer dat ik mn folders niet bewaar, maar vorige week stond hij volgens mij in de folder van de Karwei...
    (zou ook nog Gamma of Praxis geweest kunnen zijn)

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben een witte platte boom van de karwei. Die staat op een standaard (is misschien wel een soort kapstok). Hij is uit één stuk. Weet niet of ze hem nu ook hebben maar hij staat nog regelmatig in de folder.

6. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb er zelf een van behang gemaakt.
    Eerst op een a4 op schaal een boom getekend, dan op groot formaat de belangrijke punten overnemen en de boom in het groot tekenen. Dat moet op mdf makkelijker gaan denk ik, want ik zat met 3 stroken behang te klunzen.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Zelf maken. Grote plaat mdf kopen. Rond de 20a 25 euro. Tegen een muur zetten. Tekening van een boom op een a4 en die met een beamer of sterke lamp op de pkaat projecteren. Overtekenen, uitzagen en klaar.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja een beamer is handig als je die hebt! Dat idee had ik toen ook, maar we hadden geen beamer....

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Het kan ook met een lamp waar je het voorbeeld a4 op legt. Dan vergroot hij ook op de muur.

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    Wij hebben m van miekkado.nl

11. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Iedereen super bedankt voor meedenken! Ik denk dat we m zelf gaan maken want bij alle bomen heb je alleen de takken uit 1 stuk - vindt die van jouw mooi moesch! Maar ik wil ook graag iets met de blaadjes aan de takken vast zodat de hele boom van de muur afkomt in plaats van alleen de stam. Dat wordt creatief aan de slag!!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    Blaadjes komen ook van de muur af ;)
    Zijn ook van mdf hout.. Heb ze bekleed met pipbehang,, en de boom hebben we wit geverfd, en zo alles op de muur geplakt.

Share This Page