Beste Annemarie, Ik blijf je lastigvallen met vragen. 1. Van een vriendin heb ik een doos door haar gebruikte kolfflesjes gekregen. Nu twijfel ik of ik die zal gebruiken. Is dat wel hygiënisch? Van mijn kolfapparaat (van mijn schoonzus geweest) heb ik immers ook alles vervangen dat met de melk in aanraking komt! 2. Vandaag heb ik op mijn werk voor 't eerst gekolfd. Ik had totaal in 2x (dubbelzijdig) kolven 430 ml, dat is (ruim) voldoende voor 3 voedingen voor de baby. De baby krijgt in de tijd dat ik werk ongeveer 3 voedingen. Had ik nu nog een 3e keer moeten kolven op het werk? Het neemt best veel tijd in beslag. Groet, Aqui
Beste Aqui, Op zich adviseer ik inderdaad om alles wat met de melk in aanraking ia geweest te vervangen: maar kolfonderdelen zijn wel moeilijker echt schoon te krijgen dan flesjes. In die zin zou je de flesjes dus goed kunnen afwassen en uitkoken. Verder zou je bijvoorbeeld ook kunnen vragen of ze zelf spruw heeft gehad. Ik zelf gebruikte altijd bakjes van Avent: voor +/- 13 euro heb je dan 10 nieuwe bakjes om alles in te bewaren wellicht ook een idee. Productie is perfect: ja kan dan inderdaad wel met 2x af, je zou kunnen kijken of je dan bijvoorbeeld een beetje de tijdens zo kan schuiven dat je de 3x over 2 verdeeld (dus niet echt een voeding overslaat maar wat schuift met de tijden en in het midden gaat zitten).
Beste Annemarie, Hartelijk dank voor je reactie weer! Gek genoeg drinkt ons meisje op het KDV toch maar 2x, terwijl ze in dezelfde tijd bij ons thuis minimaal 3x drinkt (zowel bij mij aan de borst, maar ook als mijn man thuis is en haar de fles geeft!). Misschien geven ze haar daar wel meer ineens... Het blijft vreemd.