Onze dochter kreeg afgelopen maart buisjes, ze was toen 11 maand oud. Ondertussen zijn we dus 5 maanden verder en ik geloof dat ze alweer 5 een loopoor heeft gehad. Ik ga maandag de kno arts maar eens bellen, want ik moet bekennen dat ik dat tot nu toe nooit heb gedaan. Helemaal normaal lijkt me dit niet of wel? Zou een (of beiden) buisje(s) er al uit kunnen zijn?
Buisjes zijn géén oplossing voor een loopoor! Door de buisje loopt het er alleen makkelijk uit en ontstaat er geen druk op het trommelvlies en heeft je kind die verschrikkelijke pijn niet meer! Onze dochters hebben ook met buisjes nog regelmatig oorontsteking. De jongste na de buisjes zelfs nog 5 maanden lang, maar dat bleken 2 verschillende bacteriën te zijn waarbij niet alle druppels werkten. Maar door de buisjes werken druppels ook beter, omdat ze nu bij de ontsteking komen en met een dicht trommelvlies niet. Wij moeten na 4 dagen een loopoor bellen met de KNO-arts voor druppels en dan is het zo weer over!
Ik heb het zelfgehad als klein en constant een loopoor. Ik heb op den duur druppels gekregen van de knoarts die de ha niet mocht geven. Hierdoor werd het aantal looporen minder, maar had er toch nog 2 à 3 in het jaar.
Loopoor is toch juist goed? Gaat de ontsteking weg en hoopt zich niet op in het oor. Kno arts beklen zou ik ook doen en ook even buisjes laten checken
Een loopoor betekend juist dat de buisjes goed zitten. Bij een oorontsteking zonder buisjes bouwt zich een druk op in het middenoor waardoor het trommelvlies uiteindelijk scheurt en je dus een loopoor hebt. Doordat ze nu buisjes heeft heeft ze geen last van die druk in het middenoor want het overtollige vocht vloeit door de buisjes al naar buiten. Daarnaast scheurt het trommelvlies dus niet, waardoor er geen littekenweefsel ontstaat waardoor later weer gehoor vermindering zou kunnen optreden. Duren de looporen langer dan een week dan kan je de kno arts bellen voor oordruppels.
zl bleef ook loop oor houden na buisje en heb de kno gebeld na dat het wel heel erg begon te stinken. toen antb druppels gekregen en met een paar dagen bleven zn oren schoon! er zat gewoon een lichte ontsteking in ookal had hij er geen last van. ff kno bellen dus, waarschijnlijk zullen ze direct een receptje naar de apotheek sturen.